Assessment methodology in mathematics
General data
Course ID: | WM-MA-N-S2-MOzM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Assessment methodology in mathematics |
Name in Polish: | Metodyka oceniania z matematyki |
Organizational unit: | Faculty of Mathematics and Natural Sciences. School of Exact Sciences. |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
5.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | mathematics |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Licencjat z matematyki |
Full description: |
(in Polish) Cel kursu: Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien: -mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają, -znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów, -zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia, -wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć, -umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: 1. rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; ocenianie i jego rodzaje: ocenianie bieżące, semestralne i roczne, ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne; funkcje oceny; 2. egzaminy kończące etap edukacyjny i sposoby konstruowania testów, sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów w ramach nauczanego przedmiotu; 3. diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz sposoby wspomagania rozwoju poznawczego uczniów; potrzebę kształtowania pojęć, postaw, umiejętności praktycznych, w tym rozwiązywania problemów, i wykorzystywania wiedzy; metody i techniki skutecznego uczenia się; metody strukturyzacji wiedzy oraz konieczność powtarzania i utrwalania wiedzy i umiejętności; W zakresie umiejętności absolwent potrafi: 1. merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu; 2. skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów; 3. przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 50% - 65% ocena dostateczna 66% - 75% ocena dostateczna + 76% - 82% ocena dobra 83% - 90% ocena dobra + 91% - 100% ocena bardzo dobra |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Kandzia | |
Group instructors: | Joanna Kandzia | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | examination | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Cel kursu: Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien: -mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają, -znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów, -zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia, -wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć, -umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy). Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30) Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30) Praca własna: Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Kandzia | |
Group instructors: | Joanna Kandzia | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | examination | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30) Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30) Praca własna: Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Cel kursu: Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien: -mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają, -znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów, -zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia, -wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć, -umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy). Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30) Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30) Praca własna: Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) licencjat z matematyki |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Kandzia | |
Group instructors: | Joanna Kandzia | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | examination | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30) Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30) Praca własna: Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Cel kursu: Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien: -mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają, -znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów, -zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia, -wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć, -umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy). Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30) Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30) Praca własna: Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) licencjat z matematyki |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.