Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Assessment methodology in mathematics

General data

Course ID: WM-MA-N-S2-MOzM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Assessment methodology in mathematics
Name in Polish: Metodyka oceniania z matematyki
Organizational unit: Faculty of Mathematics and Natural Sciences. School of Exact Sciences.
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

mathematics

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Licencjat z matematyki

Full description: (in Polish)

Cel kursu:

Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien:

-mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają,

-znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów,

-zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia,

-wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć,

-umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy).

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

1. rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; ocenianie i jego rodzaje: ocenianie bieżące, semestralne i roczne, ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne; funkcje oceny;

2. egzaminy kończące etap edukacyjny i sposoby konstruowania testów,

sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów w ramach nauczanego przedmiotu;

3. diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście nauczanego

przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz sposoby wspomagania rozwoju

poznawczego uczniów; potrzebę kształtowania pojęć, postaw, umiejętności

praktycznych, w tym rozwiązywania problemów, i wykorzystywania wiedzy;

metody i techniki skutecznego uczenia się; metody strukturyzacji wiedzy oraz

konieczność powtarzania i utrwalania wiedzy i umiejętności;

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

1. merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu;

2. skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów;

3. przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

50% - 65% ocena dostateczna

66% - 75% ocena dostateczna +

76% - 82% ocena dobra

83% - 90% ocena dobra +

91% - 100% ocena bardzo dobra

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Joanna Kandzia
Group instructors: Joanna Kandzia
Students list: (inaccessible to you)
Examination: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Cel kursu:

Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien:

-mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają,

-znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów,

-zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia,

-wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć,

-umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy).

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu:

Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30)

Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30)

Praca własna:

Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz

Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz

Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych

Wymagania wstępne: (in Polish)

brak

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Joanna Kandzia
Group instructors: Joanna Kandzia
Students list: (inaccessible to you)
Examination: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu:

Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30)

Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30)

Praca własna:

Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz

Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz

Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Cel kursu:

Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien:

-mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają,

-znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów,

-zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia,

-wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć,

-umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy).

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu:

Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30)

Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30)

Praca własna:

Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz

Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz

Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych

Wymagania wstępne: (in Polish)

licencjat z matematyki

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Joanna Kandzia
Group instructors: Joanna Kandzia
Students list: (inaccessible to you)
Examination: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu:

Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30)

Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30)

Praca własna:

Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz

Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz

Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Cel kursu:

Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien:

-mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają,

-znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów,

-zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia,

-wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć,

-umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy).

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu:

Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30)

Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30)

Praca własna:

Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz

Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz

Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych

Wymagania wstępne: (in Polish)

licencjat z matematyki

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)