Searching, evaluating and interpreting scientific research results
General data
Course ID: | WMCM-LE-WOiIWBN-fak |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Searching, evaluating and interpreting scientific research results |
Name in Polish: | Wyszukiwanie, ocena i interpretacja wyników badań naukowych |
Organizational unit: | Faculty of Medicine. Collegium Medicum |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy i wykształcenie umiejętności w zakresie wyszukiwania, oceny i interpretacji wyników badań naukowych (medycyna oparta na faktach; EBM); planowania i wykonywania badań naukowych, interpretacji wyników, wyciągania wniosków |
Full description: |
(in Polish) Student powinien nabyć wiedzę z zakresu: zasad prowadzenia badań naukowych, obserwacyjnych i doświadczalnych oraz badań in vitro służących rozwojowi medycyny; podstaw medycyny opartej na dowodach. Student powinien umieć: korzystać z baz danych, w tym internetowych, i wyszukuje potrzebną informację za pomocą dostępnych narzędzi; wyjaśniać różnice między badaniami prospektywnymi i retrospektywnymi, randomizowanymi i kliniczno-kontrolnymi, opisami przypadków i badaniami eksperymentalnymi oraz szeregować je według wiarygodności i jakości dowodów naukowych; planować i wykonywać proste badanie naukowe oraz interpretować jego wyniki i wyciągać wnioski; posługiwać się informatorami farmaceutycznymi i bazami danych o produktach leczniczych; krytycznie analizować piśmiennictwo medyczne, w tym w języku angielskim, oraz wyciągać wnioski w oparciu o dostępną literaturę. Student powinien nabyć kompetencje społeczne w zakresie: posiadania świadomości własnych ograniczeń i umiejętność stałego dokształcania się. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Badania kliniczne. Organizacja, nadzór, monitorowanie; Stowarzyszenie na Rzecz DObrej Praktyki Badań Klinicznych w Polsce; 2004; red. M Walter; wyd.: OINPHARMA Sp. z o.o. Pomysł —badanie —publikacja. Poradnik naukowy dla studentów kierunków medycznych. Gdański Uniwersytet Medyczny 2015 Interpreting Biomedical Science; Experiment, Evidence, and Belief. Author(s): Ülo Maivali; 2015 Elsevier Inc.; ISBN: 978-0-12-418689-7 Literatura uzupełniająca: Skurvydas A. New methodology in biomedical science: methodological errors in classical science. Medicina (Kaunas). 2005;41(1):7-16. Review. Piśmiennictwo w formie artykułów naukowych, publikacji na portalach internetowych, przekazywane przez prowadzącego podczas zajęć |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza B.W34. zna zasady prowadzenia badań naukowych, obserwacyjnych i doświadczalnych oraz badań in vitro służących rozwojowi medycyny Umiejętności B.U11. korzysta z baz danych, w tym internetowych, i wyszukuje potrzebną informację za pomocą dostępnych narzędzi B.U13. wyjaśnia różnice między badaniami prospektywnymi i retrospektywnymi, randomizowanymi i kliniczno-kontrolnymi, opisami przypadków i badaniami eksperymentalnymi oraz szereguje je według wiarygodności i jakości dowodów naukowych B.U14. planuje i wykonuje proste badanie naukowe oraz interpretuje jego wyniki i wyciąga wnioski C.U17. posługuje się informatorami farmaceutycznymi i bazami danych o produktach leczniczych D.W.20. zna podstawy medycyny opartej na dowodach D.U17. krytycznie analizuje piśmiennictwo medyczne, w tym w języku angielskim, oraz wyciąga wnioski w oparciu o dostępną literaturę Kompetencje społeczne K.04 posiada świadomość własnych ograniczeń i umiejętność stałego dokształcania się Udział w zajęciach: 30 godz. Przygotowanie do zaliczenia, praca samodzielna w ramach poszczególnych tematów: 30 godz. Liczba ECTS (30 godz. / 30(25) godz. = 1 ECTS): 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Osiągnięcie efektów kształcenia będzie sprawdzane w formie zaliczenia na ocenę. Zaliczenie będzie polegało na rozwiązaniu 5 zadań, dotyczących tematyki konwersatoorium. ocena niedostateczna (ndst. -2) student nie posiada wiedzy, umiejętności i kompetencji przewidzianych w efektach kształcenia. ocena dostateczna (dst.: 3) student posiada niewielką wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie przewidzianym w efektach kształcenia. ocena dobra (db.: 4) student posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie przewidzianym w efektach kształcenia. ocena bardzo dobra (bdb.: 5) student posiada pełną wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie przewidzianym w efektach kształcenia. |
Practical placement: |
(in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.