Pedagogics
General data
Course ID: | WMCM-PG-PE |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Pedagogics |
Name in Polish: | Pedagogika |
Organizational unit: | Faculty of Medicine. Collegium Medicum |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.50
OR
2.00
(differs over time)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia prowadzone w systemie nauczania zdalnego ON-LINE. W programie Microsoft Teams. Zajęcia realizowane przy użyciu każdorazowo połączenia audio i wideo. UWAGA!!!! kod do zespołu na MSTeams: ed4oiy0 I semestr 2023/2024 Zajęcia z Pedagogiki (wykład). Zajęcia odbywają się w trybie ON-LINE obejmują 30 godzin zajęć wykładowych – zgodnie z założeniem odpowiada to 1 pkt ECTS Zajęcia z Pedagogiki (samokształcenie) obejmuje 10 godzin samodzielnej pracy studenta. Polega to na utrwaleniu zdobytej wiedzy i przygotowanie się do zajęć a także samodzielne opracowywanie wyznaczonych zagadnień. Zgodnie z założeniami, a także uwzględniając stopień trudności, odpowiada to 0,5 pkt ECTS |
Full description: |
(in Polish) Tematy poszczególnych zajęć: 1. Etymologia terminu „pedagogika” 2. Proces wychowania 3. Wychowanie w historii 4. Pedagogika jako nauka – rozwój i geneza 5. Związek pedagogiki z innymi naukami 6. Rozwój i znaczenie pedagogiki specjalnej 7. Pedagogika w świecie ponowoczesnym 8. Czynniki wpływające na wychowanie 9. Współczesne modele wychowawcze 10. Podmiotowość w pedagogice 11. Pedagogika w pracy pielęgniarki 12. Edukacja zdrowotna 13. Formy, metody i środki stosowane w edukacji zdrowotnej 14. Rozmowa z trudnym pacjentem 15. Emocje i uczucia a wychowanie |
Bibliography: |
(in Polish) 1. W. Ciechaniewicz, Pedagogika. Podręcznik dla szkół medycznych, Warszawa 2008. 2. W. Ciechaniwicz, Pedagogika w pielęgniarstwie, Warszawa 2008. 3. B. Śliwerski, Pedagogika ogólna, Kraków 2012. 4. Grabowska, Hanna & Nowakowska, Halina & Grabowski, Władysław & Gaworska-Krzemińska, Aleksandra. (2017). Funkcja wychowawcza pielęgniarki w aspekcie ICNP®. Pielęgniarstwo Polskie. 65. 552-557. 10.20883/pielpol.2017.75. 5. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Pedagogika. Podręcznik Akademicki, Warszawa 2019. 6. Edukacja pacjentów w pielęgniarstwie, Warszawa 2019. 7. Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej, Warszawa 2014. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: 1. Absolwent zna i rozumie problematykę̨ relacji człowiek – środowisko społeczne i mechanizmy funkcjonowania człowieka w sytuacjach trudnych 2. Absolwent zna i rozumie istotę̨, strukturę̨ i zjawiska zachodzące w procesie przekazywania i wymiany informacji oraz modele i style komunikacji interpersonalnej; 3. Absolwent zna i rozumie zakres interakcji społecznej i proces socjalizacji oraz działanie lokalnych społeczności i ekosystemu; 4. Absolwent zna i rozumie wybrane obszary odrębności kulturowych i religijnych; 5. Absolwent zna i rozumie podstawowe pojęcia i zagadnienia z zakresu pedagogiki jako nauki stosowanej i procesu wychowania w aspekcie zjawiska społecznego (chorowania, zdrowienia, hospitalizacji, umierania) 6. Absolwent zna i rozumie problematykę̨ procesu kształcenia w ujęciu edukacji zdrowotnej 7. Absolwent zna i rozumie metodykę̨ edukacji zdrowotnej dzieci, młodzieży i dorosłych Umiejętności: 1. Absolwent potrafi rozpoznawać potrzeby edukacyjne w grupach odbiorców usług pielęgniarskich 2. Absolwent potrafi tworzyć́ warunki do prawidłowej komunikacji z pacjentem i członkami zespołu opieki 3. Absolwent potrafi proponować działania zapobiegające dyskryminacji i rasizmowi oraz dewiacjom 4. Absolwent potrafi opracowywać programy edukacyjne w zakresie działań prozdrowotnych dla rożnych grup odbiorców i patologiom wśród dzieci i młodzieży |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą do uzyskania oceny pozytywnej z egzaminu i seminarium jest zaliczenie samokształcenia. Na ocenę końcową ma wpływ aktywność w ciągu semestru, przygotowywanie się od zajęć bieżących, przygotowanie wymaganych prac zaliczeniowych, a także kolokwium końcowe. Przedmiot realizowany w formie zdalnego nauczania ON-LINE. W programie Microsoft Teams. Zajęcia realizowane przy użyciu każdorazowo połączenia audio i wideo. Metody: wykład, wykład konwersatoryjny z prezentacja multimedialną, dyskusja, analiza materiałów źródłowych, praca z tekstem, burza mózgów. Założone efekty kształcenia będą weryfikowane w następujący sposób: Seminarium: przygotowanie i zaprezentowanie prezentacji multimedialnej (2 osoby) Samokształcenie: przygotowanie pracy poglądowej na zadany temat Wykład: kolokwium końcowe na zakończenie semestru. Podstawą do zliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach. Dopuszczalne są dwie usprawiedliwione nieobecności. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Kopiczko | |
Group instructors: | Tomasz Kopiczko | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
(in Polish) Samokształcenie - credit Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH SEM
WYK
SEM
SEM
FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
Seminar, 10 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Kopiczko | |
Group instructors: | Tomasz Kopiczko | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
(in Polish) Samokształcenie - credit Lectures - graded credit Seminar - credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W SEM
SEM
SEM
WYK
TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
Seminar, 10 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Kopiczko | |
Group instructors: | Tomasz Kopiczko | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
(in Polish) Samokształcenie - credit Lectures - graded credit Seminar - credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.