Archeologia i sztuka wczesnochrześcijańskiego Zachodu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNHS-AR-ASWZć |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Archeologia i sztuka wczesnochrześcijańskiego Zachodu |
Jednostka: | Wydział Nauk Historycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Literatura: |
• Filarska B., 1999, Archeologia chrześcijańska zachodniej części Imperium rzymskiego, Warszawa, wydawnictwo ATK • Filarska B., 1986, Początki sztuki wczesnochrześcijańskiej, Lublin, TNKUL • Filarska B., 1983, Początki architektury wczesnochrześcijańskiej, Lublin • Jastrzębowska E., 2008, Sztuka wczesnochrześcijańska, Kraków, WAM • Wronikowska B., 1994, Vestigia Christianorum. Świadectwa obecności chrześcijan w Rzymie przed konstantyńskim, Lublin |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student zna złożona sytuację kulturową Europy Zach. w IV-VII w., zna i rozumie podstawową terminologię dotycząca archeologii wczesnochrześcijańskiej na Zachodzie, nazywa porządki architektoniczne i ich elementy; charakteryzuje budowle użyteczności publicznej omawianego okresu; wymienia i opisuje główne stanowiska archeologii wczesnochrześcijańskiej w Europie Zachodniej; charakteryzuje architekturę i plastykę wczesnochrześcijańską i zna kryteria jej datowania; charakteryzuje "odmiany regionalne" sztuki wczesnochrześcijańskiej i jest świadom ich przyczyn, posiada uporządkowana podstawową wiedzę dotycząca archeologii wczesnochrześcijańskiej w Europie Zachodniej. Student rozpoznaje porządki architektoniczne, typy budowli użyteczności publicznej, czyta plany miast antycznych; wyprowadza wnioski na podstawie publikowanych raportów wykopaliskowych; potrafi samodzielnie przygotować pracę pisemną opatrzoną prawidłowym aparatem; potrafi prezentować wyniki swojej pracy w formie krótkiego ustnego referatu. Student potrafi samodzielnie poszukiwać informacji na zadany temat, zachowuje krytycyzm wobec prezentowanych tez naukowych; rozpoznaje podstawowe zabytki omawianego okresu, ma świadomość, że stan wiedzy o przedmiocie ulega zmianom. aktywność studenta nakład pracy studenta w godz. udział w ćwiczeniach 60 przygotowanie do ćwiczeń 20 konsultacje 5 czas na napisanie referatu 25 |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się następujące czynniki: obecność, referat, kolokwium końcowe. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.