Podstawy zarządzania i organizacji dokumentacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNHS-AZD-PZOD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy zarządzania i organizacji dokumentacji |
Jednostka: | Wydział Nauk Historycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | historia |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | AZD1_W06 AZD1_W26 AZD1_U18 AZD1_U19 AZD1_K02 |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu podstaw archiwistyki oraz rozwoju form kancelaryjnych |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z organizacją pracy kancelaryjnej i archiwizacji współczesnej dokumentacji . W ramach zajęć studenci zdobędą kompetencje w zakresie przepisów kancelaryjno-archiwalne dotyczących postępowania z dokumentacją, a także klasyfikacji i kwalifikacji archiwalnej współczesnej dokumentacji. |
Pełny opis: |
Treści programowe 1. Podstawy prawne zarządzania dokumentacją 2. Dokumentacja i jej podział 3. Rodzaje współczesnej dokumentacji urzędowej 4. Systemy kancelaryjne tradycyjne 5. System EZD 6. Organizacja pracy kancelaryjnej 7. Instrukcja kancelaryjna 8. Rzeczowy wykaz akt 9. Instrukcja archiwalna 10. Archiwizacja dokumentacji 11. Kancelaria tajna i dokumentacja niejawna |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Kancelaria i archiwum zakładowe. Podręcznik, red. Z. Pustuła, Warszawa 2001. Współczesna dokumentacja urzędowa, red. H. Robótka, Toruń 2011. Zarządzanie dokumentacją. Badania i dydaktyka, red. R. Dagen, M. Jabłońska, Toruń 2016. Literatura uzupełniająca: Regliński A., Zarządzanie dokumentacją w urzędzie. Instrukcja kancelaryjna, rzeczowy wykaz akt i instrukcja archiwalna w praktyce, Wrocław 2013. Robótka H., Jabłońska M., Buńkowska P., Współczesna dokumentacja typowa, Toruń 2014. Stryjkowski K., Vademecum kancelaryjno-archiwalne, Poznań 2011. Współczesna biurowość w administracji publicznej, red. H. Robótka, Toruń 2013. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
AZD1_W06 Student ma uporządkowaną wiedzę, obejmującą terminologię, teorie i metodologię z zakresu zarządzania dokumentacją AZD1_W26 Student zna i rozumie ustrój państwa oraz normy prawne regulujące działalność archiwów i postępowanie z dokumentacją w instytucjach państwowych i kościelnych AZD1_U18 Student potrafi zarządzać pracą w archiwum oraz organizować pracę swoją lub całego zespołu AZD1_U19 Student potrafi przeprowadzić merytoryczną ocenę pracy archiwum w zakresie stosowanych normatywów prawnych, a także w zakresie oceny możliwości rozwoju podległych sobie pracowników AZD1_K02 Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Student: 1. rozpoznaje formy i rodzaje współczesnej dokumentacji 2. opisuje obieg dokumentacji w jednostce organizacyjnej 3. porównuje systemy kancelaryjne tradycyjnych i EZD 4. analizuje normatywy kancelaryjno-archiwalne: instrukcja kancelaryjna, jednolity rzeczowy wykaz akt, instrukcja archiwalna 5. omawia organizację archiwum zakładowego 6. rozróżnia kancelarię tajną i dokumentację niejawną Student: 1. jest zorientowany w zasadach postępowania z dokumentacją wytwarzaną w jednostkach organizacyjnych 2. jest zorientowany w zarządzaniu archiwum zakładowym |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena 5 (bdb) Student posiada bardzo dobrą umiejętność wykorzystywania wiedzy o: 1. formach i rodzajach współczesnej dokumentacji 2. obiegu dokumentacji w jednostce organizacyjnej 3. systemach kancelaryjnych tradycyjnych i systemie EZD 4. normatywach kancelaryjno-archiwalnych: instrukcja kancelaryjna, jednolity rzeczowy wykaz akt, instrukcja archiwalna 5. organizacji archiwum zakładowego 6. kancelarii tajnej i dokumentacji niejawnej Ocena 4 (db) Student posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy o: 1. formach i rodzajach współczesnej dokumentacji 2. obiegu dokumentacji w jednostce organizacyjnej 3. systemach kancelaryjnych tradycyjnych i systemie EZD 4. normatywach kancelaryjno-archiwalnych: instrukcja kancelaryjna, jednolity rzeczowy wykaz akt, instrukcja archiwalna 5. organizacji archiwum zakładowego 6. kancelarii tajnej i dokumentacji niejawnej Ocena 3 (dst) Student posiada podstawową wiedzę o: 1. formach i rodzajach współczesnej dokumentacji 2. obiegu dokumentacji w jednostce organizacyjnej 3. systemach kancelaryjnych tradycyjnych i systemie EZD 4. normatywach kancelaryjno-archiwalnych: instrukcja kancelaryjna, jednolity rzeczowy wykaz akt, instrukcja archiwalna 5. organizacji archiwum zakładowego 6. kancelarii tajnej i dokumentacji niejawnej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Nalewajek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Nalewajek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z dokumentacją współczesną, jej rodzajami i organizacją pracy kancelaryjnej, a także normatywami kancelaryjnymi. W ramach zajęć omawiane będą funkcjonujące w Polsce przepisy kancelaryjno-archiwalne dotyczące postępowania z dokumentacją. |
|
Wymagania wstępne: |
Wiedza z zakresu podstaw archiwistyki oraz rozwoju form kancelaryjnych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Nalewajek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Nalewajek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w konwersatorium - 30 godz. Zaznajomienie się z literaturą obowiązkową - 20 godz. Przygotowanie zadań domowych - 10 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z organizacją pracy kancelaryjnej i archiwizacji współczesnej dokumentacji . W ramach zajęć studenci zdobędą kompetencje w zakresie przepisów kancelaryjno-archiwalne dotyczących postępowania z dokumentacją, a także klasyfikacji i kwalifikacji archiwalnej współczesnej dokumentacji. |
|
Pełny opis: |
Treści programowe 1. Podstawy prawne zarządzania dokumentacją 2. Dokumentacja i jej podział 3. Rodzaje współczesnej dokumentacji urzędowej 4. Systemy kancelaryjne tradycyjne 5. System EZD 6. Organizacja pracy kancelaryjnej 7. Instrukcja kancelaryjna 8. Rzeczowy wykaz akt 9. Instrukcja archiwalna 10. Archiwizacja dokumentacji 11. Kancelaria tajna i dokumentacja niejawna |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Kancelaria i archiwum zakładowe. Podręcznik, red. Z. Pustuła, Warszawa 2001. Współczesna dokumentacja urzędowa, red. H. Robótka, Toruń 2011. Zarządzanie dokumentacją. Badania i dydaktyka, red. R. Dagen, M. Jabłońska, Toruń 2016. Literatura uzupełniająca: Regliński A., Zarządzanie dokumentacją w urzędzie. Instrukcja kancelaryjna, rzeczowy wykaz akt i instrukcja archiwalna w praktyce, Wrocław 2013. Robótka H., Jabłońska M., Buńkowska P., Współczesna dokumentacja typowa, Toruń 2014. Stryjkowski K., Vademecum kancelaryjno-archiwalne, Poznań 2011. Współczesna biurowość w administracji publicznej, red. H. Robótka, Toruń 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Nalewajek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Nalewajek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w konwersatorium - 30 godz. Zaznajomienie się z literaturą obowiązkową - 20 godz. Przygotowanie zadań domowych - 10 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z organizacją pracy kancelaryjnej i archiwizacji współczesnej dokumentacji . W ramach zajęć studenci zdobędą kompetencje w zakresie przepisów kancelaryjno-archiwalne dotyczących postępowania z dokumentacją, a także klasyfikacji i kwalifikacji archiwalnej współczesnej dokumentacji. |
|
Pełny opis: |
Treści programowe 1. Podstawy prawne zarządzania dokumentacją 2. Dokumentacja i jej podział 3. Rodzaje współczesnej dokumentacji urzędowej 4. Systemy kancelaryjne tradycyjne 5. System EZD 6. Organizacja pracy kancelaryjnej 7. Instrukcja kancelaryjna 8. Rzeczowy wykaz akt 9. Instrukcja archiwalna 10. Archiwizacja dokumentacji 11. Kancelaria tajna i dokumentacja niejawna |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Kancelaria i archiwum zakładowe. Podręcznik, red. Z. Pustuła, Warszawa 2001. Współczesna dokumentacja urzędowa, red. H. Robótka, Toruń 2011. Zarządzanie dokumentacją. Badania i dydaktyka, red. R. Dagen, M. Jabłońska, Toruń 2016. Literatura uzupełniająca: Regliński A., Zarządzanie dokumentacją w urzędzie. Instrukcja kancelaryjna, rzeczowy wykaz akt i instrukcja archiwalna w praktyce, Wrocław 2013. Robótka H., Jabłońska M., Buńkowska P., Współczesna dokumentacja typowa, Toruń 2014. Stryjkowski K., Vademecum kancelaryjno-archiwalne, Poznań 2011. Współczesna biurowość w administracji publicznej, red. H. Robótka, Toruń 2013. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.