(in Polish) Edytorstwo źródeł historycznych z XIX i XX w.
General data
Course ID: | WNHS-AZD2-EZHXIXiXXw |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Edytorstwo źródeł historycznych z XIX i XX w. |
Organizational unit: | Faculty of Historical Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) AZD1_W06, AZD1_W26, AZD1_W27, AZD1_U06, AZD1_U18, AZD1_K02 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) znajomość podstawowych faktów dotyczących źródeł historycznych. |
Short description: |
(in Polish) W czasie zajęć w formie konwersatorium student otrzymuję wiedzę z zakresu źródłoznawstwa, techniki wydawania źródeł historycznych z XIX i XX wieku, wraz z elementami teoretycznymi. |
Full description: |
(in Polish) Zakres zagadnień tematycznych: Elementy teorii Umiejętności potrzebne do edytowania źródeł historycznych Miejsce edytorstwa źródeł w nauce historii Początki i rozwój edytorstwa historycznego w Polsce Polskie doświadczenia w wydawaniu najważniejszych edycji źródłowych Kategoryzacja wydawnictw źródłowych Instrukcje wydawnicze i ich rola przy wydawaniu źródeł historycznych Przykłady dobrych i złych edycji źródłowych funkcjonujących w polskiej nauce historycznej |
Bibliography: |
(in Polish) Janusz Tandecki, Krzysztof Kopiński, Edytorstwo źródeł historycznych, WARSZAWA 2013 Ireneusz Ihnatowicz, Andrzej Biernat, Vademecum do badań nad historią XIX i XX wieku, Warszawa 2003 Konrad Górski, Sztuka edytorska. Zarys teorii, Warszawa 1956 Józef Szymański, Nauki pomocnicze historii, Warszawa 1983 Bibliografia edytorstwa źródeł historycznych w Polsce. Historia- krytyka tekstu – metodologia i technika wydawnicza, Lublin 2001 Marceli Handelsman, Historyka cz. I: zasady metodologii Historji, Zamość 1931 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Zna główne fakty z zakresu teorii i praktyki wydawania źródeł historycznych; umie analizować instrukcje wydawnicze i posiada ich szeroką znajomość; umie wskazać wady i zalety poszczególnych edycji źródłowych Punktacja ECTS. Uczestnicząc w zajęciach w semestrze letnim student ma możliwość uzyskania 4 pkt ECTS, na który składa się: 2 pkt 30 godzin - udział w zajęciach. 2 pkt. przygotowanie do egzaminu. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Egzamin ustny, połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznej Znajomość najważniejszych instrukcji wydawniczych Analiza przyczynowo- skutkowa, logiczne myślenie, Zrozumienie praktyki edycji źródeł na wybranych przykładach nabranie umiejętności przygotowania do wydania źródeł historycznych - na ocenę 2 (ndst..): nie umie wykorzystywać podstawowych informacji i faktów z przeszłości dot. źródeł historycznych - na ocenę 3 (dst.): poprawnie na poziomie dostatecznym potrafi analizować czym są źródła historyczne i jak je opracowywać; - na ocenę 4 (db.): poprawnie analizuje czym są źródła historyczne i jak je opracowywać; - na ocenę 5 (bdb.): potrafi poprawnie analizować przedstawione na zajęciach tematy oraz samodzielnie wyciągać wnioski. Obecność na zajęciach obowiązkowa. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Rafał Łatka | |
Group instructors: | Rafał Łatka | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.