Fieldwork - Toruń
General data
Course ID: | WNHS-HS-ĆTT |
Erasmus code / ISCED: |
03.6
|
Course title: | Fieldwork - Toruń |
Name in Polish: | Ćwiczenia terenowe - Toruń |
Organizational unit: | Faculty of Historical Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0.50
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń terenowych jest bezpośredni kontakt z obiektami pochodzącymi z różnych epok i zróżnicowanych pod względem pełnionych funkcji. Prowadzić mają do zaznajomienia się z najważniejszymi dziełami sztuk wizualnych i architektury Torunia od średniowiecza aż po wiek XIX., zrozumienia ich znaczenia i miejsca w dziejach sztuki Polskiej i Europejskiej. Istotną częścią ćwiczeń jest praca nad bibliografią o tematyce wybranej przez studentka/studentkę z listy przedstawionej przez prowadzącego. Przygotowanie bibliografii stanowi okazję do zaznajomienia się z literatura dotyczącą danego zabytku, a także sprzyja rozwojowi warsztatu naukowego. |
Full description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń terenowych w Toruniu jest przekrojowe zaznajomienie się ze sztuką i kulturą artystyczną Torunia, od średniowiecza po XIX w. Prowadzić mają do zaznajomienia się z najważniejszymi dziełami sztuk wizualnych i architektury Krakowa, zrozumienia ich znaczenia i miejsca w dziejach sztuki Polskiej i Europejskiej. Istotną częścią ćwiczeń jest praca nad stanami badań o temacie wybranym przez studentka/studentkę z listy przedstawionej przez prowadzących. Praca pisemna stanowi okazję do zaznajomienia się ze stanem badań dotyczących danego obiektu, a także sprzyja rozwojowi własnego warsztatu naukowego. |
Bibliography: |
(in Polish) Bibliografia jest uzależniona od tematu dotyczącego zabytku wybranego przez studenta z listy dostarczonej przez prowadzącego. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie sztuki polskiej i europejskiej od średniowiecza po czasy współczesne. Ma świadomość kompleksowych przemian kultury, złożoności i historycznej zmienności jej znaczeń. Umiejętności: Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące dzieł sztuki z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym umie korzystać z zasobów internetowych i komputerowych baz danych instytucji kultury. Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki. Posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, w tym posiada podstawowe umiejętności dokonywania analizy obiektów in situ. Kierując się wskazówkami opiekuna naukowego umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności. Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. Posiada umiejętność rozumienia i analizowania różnorodnych zjawisk sztuki w kontekście społecznym. Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z powołaniem się na poglądy badaczy. Umie formułować wnioski. Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym swobodną konwersację w języku polskim na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością. Posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi pisemnej i ustnej w języku polskim, połączonej z poprawnym opracowaniem maszynopisu z aparatem badawczym i prezentacji dzieł sztuki. Kompetencje: Potrafi pracować w grupie, odpowiednio określając priorytety służące realizacji określonego zadania. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga podstawowe dylematy związane z wykonywaniem zawodu. Ma świadomość odpowiedzialności za ochronę dziedzictwa kulturowego Polski i Europy. ECTS za objazd do Torunia: 0,5 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Efekty uczenia się oceniane są na podstawie obecności i aktywności podczas dyskusji problemowych wokół zagadnień przedstawianych na zajęciach synchronicznych oraz jakości stanu badań, o temacie wybranym przez studentka/studentkę z listy przedstawionej przez prowadzących. |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: | ||
Coordinators: | Aleksander Stankiewicz | |
Group instructors: | Aleksander Stankiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
(in Polish) Ćwiczenia terenowe - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 0,5 ECTS - zebranie bibliografii przez studenta/tkę na wybrany temat i udział w objeździe |
|
Short description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń terenowych jest bezpośredni kontakt z obiektami pochodzącymi z różnych epok i zróżnicowanych pod względem pełnionych funkcji. Prowadzić mają do zaznajomienia się z najważniejszymi dziełami sztuk wizualnych i architektury Torunia od średniowiecza aż po wiek XIX., zrozumienia ich znaczenia i miejsca w dziejach sztuki Polskiej i Europejskiej. Istotną częścią ćwiczeń jest praca nad bibliografią o tematyce wybranej przez studentka/studentkę z listy przedstawionej przez prowadzącego. Przygotowanie bibliografii stanowi okazję do zaznajomienia się z literatura dotyczącą danego zabytku, a także sprzyja rozwojowi warsztatu naukowego. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń terenowych w Toruniu jest przekrojowe zaznajomienie się ze sztuką i kulturą artystyczną Torunia, od średniowiecza po XIX w. Prowadzić mają do zaznajomienia się z najważniejszymi dziełami sztuk wizualnych i architektury Krakowa, zrozumienia ich znaczenia i miejsca w dziejach sztuki Polskiej i Europejskiej. Istotną częścią ćwiczeń jest praca nad stanami badań o temacie wybranym przez studentka/studentkę z listy przedstawionej przez prowadzących. Praca pisemna stanowi okazję do zaznajomienia się ze stanem badań dotyczących danego obiektu, a także sprzyja rozwojowi własnego warsztatu naukowego. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Bibliografia jest uzależniona od tematu dotyczącego zabytku wybranego przez studenta z listy dostarczonej przez prowadzącego. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: | ||
Coordinators: | Aleksander Stankiewicz | |
Group instructors: | Aleksander Stankiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
(in Polish) Ćwiczenia terenowe - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 0,5 ECTS - zebranie bibliografii przez studenta/tkę na wybrany temat i udział w objeździe |
|
Short description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń terenowych jest bezpośredni kontakt z obiektami pochodzącymi z różnych epok i zróżnicowanych pod względem pełnionych funkcji. Prowadzić mają do zaznajomienia się z najważniejszymi dziełami sztuk wizualnych i architektury Torunia od średniowiecza aż po wiek XIX., zrozumienia ich znaczenia i miejsca w dziejach sztuki Polskiej i Europejskiej. Istotną częścią ćwiczeń jest praca nad bibliografią o tematyce wybranej przez studentka/studentkę z listy przedstawionej przez prowadzącego. Przygotowanie bibliografii stanowi okazję do zaznajomienia się z literatura dotyczącą danego zabytku, a także sprzyja rozwojowi warsztatu naukowego. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń terenowych w Toruniu jest przekrojowe zaznajomienie się ze sztuką i kulturą artystyczną Torunia, od średniowiecza po XIX w. Prowadzić mają do zaznajomienia się z najważniejszymi dziełami sztuk wizualnych i architektury Krakowa, zrozumienia ich znaczenia i miejsca w dziejach sztuki Polskiej i Europejskiej. Istotną częścią ćwiczeń jest praca nad stanami badań o temacie wybranym przez studentka/studentkę z listy przedstawionej przez prowadzących. Praca pisemna stanowi okazję do zaznajomienia się ze stanem badań dotyczących danego obiektu, a także sprzyja rozwojowi własnego warsztatu naukowego. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Bibliografia jest uzależniona od tematu dotyczącego zabytku wybranego przez studenta z listy dostarczonej przez prowadzącego. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR CW_TER
|
Type of class: | ||
Coordinators: | Aleksander Stankiewicz | |
Group instructors: | Aleksander Stankiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
(in Polish) Ćwiczenia terenowe - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 0,5 ECTS - zebranie bibliografii przez studenta/tkę na wybrany temat i udział w objeździe |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń terenowych jest bezpośredni kontakt z obiektami pochodzącymi z różnych epok i zróżnicowanych pod względem pełnionych funkcji. Prowadzić mają do zaznajomienia się z najważniejszymi dziełami sztuk wizualnych i architektury Torunia od średniowiecza aż po wiek XIX., zrozumienia ich znaczenia i miejsca w dziejach sztuki Polskiej i Europejskiej. Istotną częścią ćwiczeń jest praca nad bibliografią o tematyce wybranej przez studentka/studentkę z listy przedstawionej przez prowadzącego. Przygotowanie bibliografii stanowi okazję do zaznajomienia się z literatura dotyczącą danego zabytku, a także sprzyja rozwojowi warsztatu naukowego. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń terenowych w Toruniu jest przekrojowe zaznajomienie się ze sztuką i kulturą artystyczną Torunia, od średniowiecza po XIX w. Prowadzić mają do zaznajomienia się z najważniejszymi dziełami sztuk wizualnych i architektury Krakowa, zrozumienia ich znaczenia i miejsca w dziejach sztuki Polskiej i Europejskiej. Istotną częścią ćwiczeń jest praca nad stanami badań o temacie wybranym przez studentka/studentkę z listy przedstawionej przez prowadzących. Praca pisemna stanowi okazję do zaznajomienia się ze stanem badań dotyczących danego obiektu, a także sprzyja rozwojowi własnego warsztatu naukowego. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Bibliografia jest uzależniona od tematu dotyczącego zabytku wybranego przez studenta z listy dostarczonej przez prowadzącego. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.