Master's seminar. History of architecture. Protection and conservation of monuments
General data
Course ID: | WNHS-HS-SM1HA1020 |
Erasmus code / ISCED: |
03.6
|
Course title: | Master's seminar. History of architecture. Protection and conservation of monuments |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie. Historia architektury X-XX w., ochrona i konserwacja zabytków w Polsce i na świecie |
Organizational unit: | Faculty of Historical Sciences |
Course groups: |
(in Polish) Seminarium magisterskie dla 1 roku 2 stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Znajomość dziejów sztuki X-XX wieku, odbycie kursu z zakresu historii architektury i podstaw ochrony zabytków i środowiska. |
Short description: |
(in Polish) Celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego. |
Full description: |
(in Polish) Zasadniczym celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego, nabywanie w trakcie seminarium umiejętności formułowania, rozwiązywania problemów teoretyczno-aplikacyjnych oraz prowadzenia badań i pisania prac naukowo-badawczych (zestawienia, notatki, dokumentowanie, raporty, sprawozdania, inwentaryzowanie, referaty, artykuły, eseje i większe formy opracowań naukowych). Zajęcia odbywają się w drodze kontaktu bezpośredniego. Część zajęć zaplanowano w czytelni Biblioteki Urzędu konserwatorskiego, jak i w innych czytelniach bibliotek varsavianistycznych. |
Bibliography: |
(in Polish) [do wyboru] 1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Wrocław 2006. 2. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską. Gliwice 2007. 3. Majchrzak J., Mendel T. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji. Poznań 2005. 4. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Warszawa 2012. 5. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich. Krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej. Warszawa 2008. * Dodatkowa literatura rozszerzająca wiedzę w zakresie poszczególnych tematów zostanie podana na zajęciach. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) HS2_W03 Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma uporządkowaną znajomość teorii i metodologii stosowanych w historii sztuki oraz zna jej najnowsze osiągnięcia. HS2_W04 Ma uporządkowaną wiedzę o podstawowych pojęciach i zasadach z zakresu prawa autorskiego. HS2_U01 Potrafi formułować i rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki poprzez wyszukiwanie i selekcjonowanie właściwych informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich krytyczną ocenę i syntezę. Potrafi w stopniu zaawansowanym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki HS2_U02 Posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) formułowanie i analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ; b) dobór metod i narzędzi badawczych lub wypracowanie nowych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in. w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. Ma umiejętność innowacyjnego rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów napotkanych w praktyce zawodowej. HS2_U03 Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem samodzielnie wybranych lub opracowanych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. HS2_U04 Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów własnych oraz innych autorów i specjalistów. Umie stawiać hipotezy i je weryfikować, a także formułować wnioski i tworzyć syntetyczne podsumowania. HS2_U05 Potrafi w zaawansowanym stopniu posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. Potrafi prowadzić debatę. HS2_U07 Posiada zaawansowaną umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki. 1 rok - 4 punkty ECTS/sem 2 rok - 17 punktów ECTS/sem |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Omawianie prac pisemnych podczas zajęć i korekta napisanych tekstów - zasady oceny zostaną podane na początku zajęć. 1. Przyjęcie i zatwierdzenie złożonego planu pracy i wykazu literatury, źródeł oraz materiałów do pracy 2. Zatwierdzenie i przyjęcie konspektu pracy 3. Zatwierdzenie i przyjęcie całości pracy Obecność obowiązkowa (dopuszczalna ilość nieobecności - 2). Sytuacje szczególne do rozpatrzenia i wyjaśnienia przez prowadzącego. |
Practical placement: |
(in Polish) Brak. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO SEM
TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Jakub Lewicki | |
Group instructors: | Jakub Lewicki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
Short description: |
(in Polish) Zasadniczym celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego. |
|
Full description: |
(in Polish) Zasadniczym celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego, nabywanie w trakcie seminarium umiejętności formułowania, rozwiązywania problemów teoretyczno-aplikacyjnych oraz prowadzenia badań i pisania prac naukowo-badawczych (zestawienia, notatki, dokumentowanie, raporty, sprawozdania, inwentaryzowanie, referaty, artykuły, eseje i większe formy opracowań naukowych). Zajęcia odbywają się w drodze kontaktu bezpośredniego. Część zajęć zaplanowano w czytelni Biblioteki Urzędu konserwatorskiego, jak i w innych czytelniach bibliotek varsavianistycznych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Wrocław 2006. 2. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską. Gliwice 2007. 3. Majchrzak J., Mendel T. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji. Poznań 2005. 4. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Warszawa 2012. 5. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich. Krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej. Warszawa 2008. * Dodatkowa literatura rozszerzająca wiedzę w zakresie poszczególnych tematów zostanie podana na zajęciach. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Brak. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO SEM
TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Jakub Lewicki | |
Group instructors: | Jakub Lewicki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
Short description: |
(in Polish) Zasadniczym celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego. |
|
Full description: |
(in Polish) Zasadniczym celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego, nabywanie w trakcie seminarium umiejętności formułowania, rozwiązywania problemów teoretyczno-aplikacyjnych oraz prowadzenia badań i pisania prac naukowo-badawczych (zestawienia, notatki, dokumentowanie, raporty, sprawozdania, inwentaryzowanie, referaty, artykuły, eseje i większe formy opracowań naukowych). Zajęcia odbywają się w drodze kontaktu bezpośredniego. Część zajęć zaplanowano w czytelni Biblioteki Urzędu konserwatorskiego, jak i w innych czytelniach bibliotek varsavianistycznych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Wrocław 2006. 2. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską. Gliwice 2007. 3. Majchrzak J., Mendel T. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji. Poznań 2005. 4. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Warszawa 2012. 5. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich. Krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej. Warszawa 2008. * Dodatkowa literatura rozszerzająca wiedzę w zakresie poszczególnych tematów zostanie podana na zajęciach. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Brak |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO SEM
TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Jakub Lewicki | |
Group instructors: | Jakub Lewicki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) HS2_W03 Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma uporządkowaną znajomość teorii i metodologii stosowanych w historii sztuki oraz zna jej najnowsze osiągnięcia. HS2_W04 Ma uporządkowaną wiedzę o podstawowych pojęciach i zasadach z zakresu prawa autorskiego. HS2_U01 Potrafi formułować i rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki poprzez wyszukiwanie i selekcjonowanie właściwych informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich krytyczną ocenę i syntezę. Potrafi w stopniu zaawansowanym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki HS2_U02 Posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) formułowanie i analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ; b) dobór metod i narzędzi badawczych lub wypracowanie nowych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in. w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. Ma umiejętność innowacyjnego rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów napotkanych w praktyce zawodowej. HS2_U03 Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem samodzielnie wybranych lub opracowanych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. HS2_U04 Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów własnych oraz innych autorów i specjalistów. Umie stawiać hipotezy i je weryfikować, a także formułować wnioski i tworzyć syntetyczne podsumowania. HS2_U05 Potrafi w zaawansowanym stopniu posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. Potrafi prowadzić debatę. HS2_U07 Posiada zaawansowaną umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki. 1 rok - 4 punkty ECTS/sem 2 rok - 17 punktów ECTS/sem |
|
Short description: |
(in Polish) Celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego. |
|
Full description: |
(in Polish) Zasadniczym celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego, nabywanie w trakcie seminarium umiejętności formułowania, rozwiązywania problemów teoretyczno-aplikacyjnych oraz prowadzenia badań i pisania prac naukowo-badawczych (zestawienia, notatki, dokumentowanie, raporty, sprawozdania, inwentaryzowanie, referaty, artykuły, eseje i większe formy opracowań naukowych). Zajęcia odbywają się w drodze kontaktu bezpośredniego. Część zajęć zaplanowano w czytelni Biblioteki Urzędu konserwatorskiego, jak i w innych czytelniach bibliotek varsavianistycznych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Wrocław 2006. 2. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską. Gliwice 2007. 3. Majchrzak J., Mendel T. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji. Poznań 2005. 4. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Warszawa 2012. 5. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich. Krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej. Warszawa 2008. * Dodatkowa literatura rozszerzająca wiedzę w zakresie poszczególnych tematów zostanie podana na zajęciach. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Zajęcia odbywają się w drodze kontaktu bezpośredniego. Część zajęć zaplanowano w czytelni Biblioteki Urzędu konserwatorskiego, jak i w innych czytelniach bibliotek varsavianistycznych. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO SEM
TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Jakub Lewicki | |
Group instructors: | Jakub Lewicki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) HS2_W03 Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma uporządkowaną znajomość teorii i metodologii stosowanych w historii sztuki oraz zna jej najnowsze osiągnięcia. HS2_W04 Ma uporządkowaną wiedzę o podstawowych pojęciach i zasadach z zakresu prawa autorskiego. HS2_U01 Potrafi formułować i rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki poprzez wyszukiwanie i selekcjonowanie właściwych informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich krytyczną ocenę i syntezę. Potrafi w stopniu zaawansowanym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki HS2_U02 Posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) formułowanie i analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ; b) dobór metod i narzędzi badawczych lub wypracowanie nowych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in. w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. Ma umiejętność innowacyjnego rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów napotkanych w praktyce zawodowej. HS2_U03 Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem samodzielnie wybranych lub opracowanych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. HS2_U04 Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów własnych oraz innych autorów i specjalistów. Umie stawiać hipotezy i je weryfikować, a także formułować wnioski i tworzyć syntetyczne podsumowania. HS2_U05 Potrafi w zaawansowanym stopniu posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. Potrafi prowadzić debatę. HS2_U07 Posiada zaawansowaną umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki. 1 rok - 4 punkty ECTS/sem 2 rok - 17 punktów ECTS/sem |
|
Short description: |
(in Polish) Zasadniczym celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego. |
|
Full description: |
(in Polish) Zasadniczym celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego, nabywanie w trakcie seminarium umiejętności formułowania, rozwiązywania problemów teoretyczno-aplikacyjnych oraz prowadzenia badań i pisania prac naukowo-badawczych (zestawienia, notatki, dokumentowanie, raporty, sprawozdania, inwentaryzowanie, referaty, artykuły, eseje i większe formy opracowań naukowych). Zajęcia odbywają się w drodze kontaktu bezpośredniego. Część zajęć zaplanowano w czytelni Biblioteki Urzędu konserwatorskiego, jak i w innych czytelniach bibliotek varsavianistycznych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Wrocław 2006. 2. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską. Gliwice 2007. 3. Majchrzak J., Mendel T. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji. Poznań 2005. 4. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Warszawa 2012. 5. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich. Krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej. Warszawa 2008. * Dodatkowa literatura rozszerzająca wiedzę w zakresie poszczególnych tematów zostanie podana na zajęciach. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Brak |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO SEM
TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Jakub Lewicki | |
Group instructors: | Jakub Lewicki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) HS2_W03 Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma uporządkowaną znajomość teorii i metodologii stosowanych w historii sztuki oraz zna jej najnowsze osiągnięcia. HS2_W04 Ma uporządkowaną wiedzę o podstawowych pojęciach i zasadach z zakresu prawa autorskiego. HS2_U01 Potrafi formułować i rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki poprzez wyszukiwanie i selekcjonowanie właściwych informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich krytyczną ocenę i syntezę. Potrafi w stopniu zaawansowanym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki HS2_U02 Posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) formułowanie i analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ; b) dobór metod i narzędzi badawczych lub wypracowanie nowych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in. w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. Ma umiejętność innowacyjnego rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów napotkanych w praktyce zawodowej. HS2_U03 Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem samodzielnie wybranych lub opracowanych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. HS2_U04 Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów własnych oraz innych autorów i specjalistów. Umie stawiać hipotezy i je weryfikować, a także formułować wnioski i tworzyć syntetyczne podsumowania. HS2_U05 Potrafi w zaawansowanym stopniu posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. Potrafi prowadzić debatę. HS2_U07 Posiada zaawansowaną umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki. 1 rok - 4 punkty ECTS/sem 2 rok - 17 punktów ECTS/sem |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego. |
|
Full description: |
(in Polish) Zasadniczym celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego, nabywanie w trakcie seminarium umiejętności formułowania, rozwiązywania problemów teoretyczno-aplikacyjnych oraz prowadzenia badań i pisania prac naukowo-badawczych (zestawienia, notatki, dokumentowanie, raporty, sprawozdania, inwentaryzowanie, referaty, artykuły, eseje i większe formy opracowań naukowych). Zajęcia odbywają się w drodze kontaktu bezpośredniego. Część zajęć zaplanowano w czytelni Biblioteki Urzędu konserwatorskiego, jak i w innych czytelniach bibliotek varsavianistycznych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Wrocław 2006. 2. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską. Gliwice 2007. 3. Majchrzak J., Mendel T. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji. Poznań 2005. 4. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Warszawa 2012. 5. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich. Krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej. Warszawa 2008. * Dodatkowa literatura rozszerzająca wiedzę w zakresie poszczególnych tematów zostanie podana na zajęciach. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Zajęcia odbywają się w drodze kontaktu bezpośredniego. Część zajęć zaplanowano w czytelni Biblioteki Urzędu konserwatorskiego, jak i w innych czytelniach bibliotek varsavianistycznych. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO SEM
TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Jakub Lewicki | |
Group instructors: | Jakub Lewicki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) HS2_W03 Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma uporządkowaną znajomość teorii i metodologii stosowanych w historii sztuki oraz zna jej najnowsze osiągnięcia. HS2_W04 Ma uporządkowaną wiedzę o podstawowych pojęciach i zasadach z zakresu prawa autorskiego. HS2_U01 Potrafi formułować i rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki poprzez wyszukiwanie i selekcjonowanie właściwych informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich krytyczną ocenę i syntezę. Potrafi w stopniu zaawansowanym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki HS2_U02 Posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) formułowanie i analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ; b) dobór metod i narzędzi badawczych lub wypracowanie nowych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in. w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. Ma umiejętność innowacyjnego rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów napotkanych w praktyce zawodowej. HS2_U03 Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem samodzielnie wybranych lub opracowanych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. HS2_U04 Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów własnych oraz innych autorów i specjalistów. Umie stawiać hipotezy i je weryfikować, a także formułować wnioski i tworzyć syntetyczne podsumowania. HS2_U05 Potrafi w zaawansowanym stopniu posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. Potrafi prowadzić debatę. HS2_U07 Posiada zaawansowaną umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki. 1 rok - 4 punkty ECTS/sem 2 rok - 17 punktów ECTS/sem |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego. |
|
Full description: |
(in Polish) Zasadniczym celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego, nabywanie w trakcie seminarium umiejętności formułowania, rozwiązywania problemów teoretyczno-aplikacyjnych oraz prowadzenia badań i pisania prac naukowo-badawczych (zestawienia, notatki, dokumentowanie, raporty, sprawozdania, inwentaryzowanie, referaty, artykuły, eseje i większe formy opracowań naukowych). Zajęcia odbywają się w drodze kontaktu bezpośredniego. Część zajęć zaplanowano w czytelni Biblioteki Urzędu konserwatorskiego, jak i w innych czytelniach bibliotek varsavianistycznych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Wrocław 2006. 2. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską. Gliwice 2007. 3. Majchrzak J., Mendel T. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji. Poznań 2005. 4. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Warszawa 2012. 5. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich. Krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej. Warszawa 2008. * Dodatkowa literatura rozszerzająca wiedzę w zakresie poszczególnych tematów zostanie podana na zajęciach. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Zajęcia odbywają się w drodze kontaktu bezpośredniego. Część zajęć zaplanowano w czytelni Biblioteki Urzędu konserwatorskiego, jak i w innych czytelniach bibliotek varsavianistycznych. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.