Clothing, outfits and weapons in an art historian's workshop
General data
Course ID: | WNHS-HS-USUWHS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Clothing, outfits and weapons in an art historian's workshop |
Name in Polish: | Ubiór, strój i uzbrojenie w warsztacie historyka sztuki |
Organizational unit: | Faculty of Historical Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00 (differs over time)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Brak wymagań |
Short description: |
(in Polish) Prezentacja wiedzy kostiumologicznej jako narzędzia badawczego służącego analizie, datowaniu i interpretacji przedstawienia figuralnego w sztuce europejskiej do końca XVIII wieku. |
Full description: |
(in Polish) Wykład prezentuje wybrane aspekty wiedzy kostiumologicznej, które mogą być istotnymi narzędziami badawczymi w warsztacie historyka sztuki. Służyć mogą "czytaniu" obrazów, czyli ich analizie, datowaniu i interpretacji. Materiał ikonograficzny prezentowany pochodzić będzie przede wszystkim z terenów dawnej Polski (I Rzeczpospolitej) - od XI do XVIII wieku. |
Bibliography: |
(in Polish) M. Gutkowska - Rychlewska, Historia ubiorów, Wrocław 1968. A. Sieradzka, Kostiumologia polska jako nauka pomocnicza historii, Warszawa 2013. I. Turnau, Ubiór narodowy w dawnej Rzeczypospolitej, warszawa 1991. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) 2 pkt ECTS to 30h uczestnictwa w zajęciach on-line oraz 30h lektury zadanych tekstów Historia Sztuki - studia I stopnia (HS1 III) Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o rozwoju sztuki europejskiej od starożytności po czasy współczesne, zna terminologię oraz podstawowe metody badawcze historii sztuki. Zna i rozumie metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma znajomość stosowanych w historii sztuki teorii i metodologii oraz zna jej najnowsze osiągnięcia. Ma podstawową wiedzę o wybranych zagadnieniach sztuki świata i jej powiązaniach z naukami humanistycznymi. Student posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki. Potrafi pracować samodzielnie i w grupie, także interdyscyplinarnej, przyjmując w niej różne role. Potrafi komunikować się z otoczeniem uzasadniając merytorycznie swoje stanowisko. Historia Sztuki - studia II stopnia (HS2 I-II) Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o wybranych problemach rozwoju sztuki europejskiej od starożytności po czasy współczesne; zna zaawansowaną terminologię oraz metody badawcze historii sztuki. Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma uporządkowaną znajomość teorii i metodologii stosowanych w historii sztuki oraz zna jej najnowsze osiągnięcia. Ma uporządkowaną wiedzę o wybranych zagadnieniach sztuki świata i jej powiązaniach z naukami humanistycznymi. Student potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem samodzielnie wybranych lub opracowanych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. Posiada zaawansowaną umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki. Student jest gotowy do samodzielnego kształcenia się i korzystania z konsultacji specjalistycznych. Docenia wartość wiedzy ekspertów, ale jednocześnie jest gotów poddać wiedzę ekspercką krytycznej analizie. Jest przygotowany do współpracy i działań inicjatywnych na rzecz środowiska społecznego, w których jest gotów odgrywać rolę lidera. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na wykładach. Dopuszczalne są 3 nieobecności nieusprawiedliwione. Czwarta nieusprawiedliwiona nieobecność wymagać będzie realizacji pisemnej pracy własnej studenta. Satysfakcjonująca frekwencja (do 3 nb) będzie oceniona dostatecznie. Otrzymanie wyższej oceny będzie warunkowane napisaniem pracy na wybrany temat związany z problematyka wykładu. Zajęcia są prowadzone on-line na platformie MS TEAMS. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU WYK_MON
W TH FR |
Type of class: |
Monographic lecture, 30 hours, 30 places
|
|
Coordinators: | Przemysław Mrozowski | |
Group instructors: | Przemysław Mrozowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Monographic lecture - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Prezentacja wiedzy kostiumologicznej jako narzędzia badawczego służącego analizie, datowaniu i interpretacji przedstawienia figuralnego w sztuce europejskiej do końca XVIII wieku. |
|
Full description: |
(in Polish) Wykład prezentuje wybrane aspekty wiedzy kostiumologicznej, które mogą być istotnymi narzędziami badawczymi w warsztacie historyka sztuki. Służyć mogą "czytaniu" obrazów, czyli ich analizie, datowaniu i interpretacji. Materiał ikonograficzny prezentowany pochodzić będzie przede wszystkim z terenów dawnej Polski (I Rzeczpospolitej) - od XI do XVIII wieku. |
|
Bibliography: |
(in Polish) M. Gutkowska - Rychlewska, Historia ubiorów, Wrocław 1968. A. Sieradzka, Kostiumologia polska jako nauka pomocnicza historii, Warszawa 2013. I. Turnau, Ubiór narodowy w dawnej Rzeczypospolitej, warszawa 1991. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.