Marketing in culture
General data
Course ID: | WNHS-ZDK-MwK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Marketing in culture |
Name in Polish: | Marketing w kulturze |
Organizational unit: | Faculty of Historical Sciences |
Course groups: |
(in Polish) MODUŁ 2 zdk WPROWADZENIE DO ZARZĄDANIA DZIEDZICTWEM KULTUROWYM |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak |
Short description: |
(in Polish) Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. |
Full description: |
(in Polish) Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. ZAKRES TEMATÓW: Czym jest marketing? Różnice między marketingiem korporacyjnym a ‚kulturalnym’ Marketing tradycyjny a content marketing Badanie rynku/ Target/Google Analytics Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - teoria Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - praktyka Reklama, PR a propaganda (każdy przynosi na zajęcia przykłady 2 reklam, dobrej i złej) Działalność edukacyjna a marketing (wystawy dla dzieci, CSW, w MNW wszystko wolno, etnograficzne, POLIN) Media społecznościowe w służbie marketingu: Facebook, Instagram Youtube, Snapchat Marketing bezpośredni i szeptany, humor w marketingu/reklamie Ambient marketing (wirusowy, partyzancki i podstępny) Marketing w praktyce - na przykładzie MNW Tworzenie strategii marketingowej - teoria Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (1) Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (2) |
Bibliography: |
(in Polish) LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Kotler, P. i Lane Keller K., Marketing, Poznań : Rebis, 2015. 2. Kociatkiewicz J. , Marketing w kulturze, w: Krytyczny nurt zarządzania, 2014, s. 150-162. 3. Smoleń T., Produkt kultury – charakterystyka marketingowa, w: Zeszyty Naukowe nr 720 Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 2006. 4. Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012. 5. Jedlewska B., Marketing w działalności podmiotów kultury – aktualne wyzwania, problemy i doświadczenia, w: Zarządzanie w Kulturze, Tom 7, 2006, s. 95-105. 6. Burkiewicz Ł., Marketing w kulturze : ukierunkowanie na rynek czy na produkt?, w: „Perspektywy kultury” 2014, nr 2 (11), s. 141-156. 7. Węglarska K., Marketing jako „przyszłość” kultury, „Acta Humana” 4 (1/2013), 139-152. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Cialdini R. B. Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018. Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999. Kochan M., Pojedynek na słowa: techniki erystyczne w publicznych sporach Kraków: Znak, 2005. Ries A., Ries L., Upadek reklamy i wzlot public relations Warszawa: Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2004. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) ZDK_W11, Ma podstawową wiedzę na temat teoretycznych podstaw zarządzania dziedzictwem kulturowym, sposobów jego interpretowania i popularyzacji. ZDK_W19, Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne, zna rodzaje więzi społecznych oraz rządzące nimi prawidłowości. ZDK_U01, Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów ZDK_K05, Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego ludzkości oraz za dostarczanie społeczeństwu jego popularnej interpretacji opartej na rzetelnej wiedzy naukowej |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunki zaliczenia: 1. aktywny udział w zajęciach (możliwe dwie nieobecności, trzecia - nawet usprawiedliwiona, wymaga zaliczenia dodatkowej pracy), 2. wykonanie na ocenę samodzielnej prezentacji oraz zadań w grupach. Na ocenę 2 (ndst) student nie ma podstawowej wiedzy na temat marketingu w kulturze Na ocenę 3 (dst) student ma podstawową wiedzę na temat marketingu w kulturze Na ocenę 4 (db) ma określoną na temat marketingu w kulturze oraz zna powszechnie stosowane techniki badania rynku, promocji i popularyzacji kultury. Potrafi wykorzystać tą wiedzę w praktyce. Na ocenę 5 (bdb) student ma dużą wiedzę na na temat marketingu w kulturze oraz zna powszechnie stosowane techniki badania rynku, promocji i popularyzacji kultury. . Potrafi operować tą wiedzą w sposób biegły i wykorzystać ją w praktyce. |
Practical placement: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 21 places
|
|
Coordinators: | Paulina Komar | |
Group instructors: | Paulina Komar | |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a_04xdswt464WQDuUhNByJpDCCt2LAxW2TqIsqf6mrW41%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ac006e20-d978-4d34-ba6f-cc4fc958a221&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Short description: |
(in Polish) Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć (jeśli będzie to możliwe) będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. ZAJĘCIA ON-LINE za pomocą Ms Teams, Moodle i Padlet. Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aec0a99f86ef84b7ab3c178e00cb5d4d0%40thread.tacv2/conversations?groupId=d0c9c893-871f-4fdf-9122-b6e1bb423afc&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 Kod: xitky08 |
|
Full description: |
(in Polish) Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć (jeśli będzie to możliwe) będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. ZAJĘCIA ON-LINE za pomocą Ms Teams, Moodle i Padlet. ZAKRES TEMATÓW: Czym jest marketing? Różnice między marketingiem korporacyjnym a ‚kulturalnym’ Marketing tradycyjny a content marketing Badanie rynku/ Target/Google Analytics Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - teoria Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - praktyka Reklama, PR a propaganda (każdy przynosi na zajęcia przykłady 2 reklam, dobrej i złej) Działalność edukacyjna a marketing (wystawy dla dzieci, CSW, w MNW wszystko wolno, etnograficzne, POLIN) Media społecznościowe w służbie marketingu: Facebook, Instagram Youtube, Snapchat Marketing bezpośredni i szeptany, humor w marketingu/reklamie Ambient marketing (wirusowy, partyzancki i podstępny) Marketing w praktyce - na przykładzie MNW Tworzenie strategii marketingowej - teoria Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (1) Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (2) |
|
Bibliography: |
(in Polish) LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Kotler, P. i Lane Keller K., Marketing, Poznań : Rebis, 2015. 2. Kociatkiewicz J. , Marketing w kulturze, w: Krytyczny nurt zarządzania, 2014, s. 150-162. 3. Smoleń T., Produkt kultury – charakterystyka marketingowa, w: Zeszyty Naukowe nr 720 Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 2006. 4. Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012. 5. Jedlewska B., Marketing w działalności podmiotów kultury – aktualne wyzwania, problemy i doświadczenia, w: Zarządzanie w Kulturze, Tom 7, 2006, s. 95-105. 6. Burkiewicz Ł., Marketing w kulturze : ukierunkowanie na rynek czy na produkt?, w: „Perspektywy kultury” 2014, nr 2 (11), s. 141-156. 7. Węglarska K., Marketing jako „przyszłość” kultury, „Acta Humana” 4 (1/2013), 139-152. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Cialdini R. B. Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018. Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999. Kochan M., Pojedynek na słowa: techniki erystyczne w publicznych sporach Kraków: Znak, 2005. Ries A., Ries L., Upadek reklamy i wzlot public relations Warszawa: Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2004. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 30 places
|
|
Coordinators: | Paulina Komar, Kamil Rabiega | |
Group instructors: | Kamil Rabiega | |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a_04xdswt464WQDuUhNByJpDCCt2LAxW2TqIsqf6mrW41%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ac006e20-d978-4d34-ba6f-cc4fc958a221&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Udział w konwersatorium: 30 godz. Przygotowanie do zaliczania: 30 godz. Suma godzin: 60 godz. Liczba ECTS: 60 godz./25(30) = 2 ECTS |
|
Short description: |
(in Polish) Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć (jeśli będzie to możliwe) będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. ZAJĘCIA ON-LINE za pomocą Ms Teams, Moodle i Padlet. Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aec0a99f86ef84b7ab3c178e00cb5d4d0%40thread.tacv2/conversations?groupId=d0c9c893-871f-4fdf-9122-b6e1bb423afc&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 Kod: xitky08 |
|
Full description: |
(in Polish) Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć (jeśli będzie to możliwe) będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. ZAJĘCIA ON-LINE za pomocą Ms Teams, Moodle i Padlet. ZAKRES TEMATÓW: Czym jest marketing? Różnice między marketingiem korporacyjnym a ‚kulturalnym’ Marketing tradycyjny a content marketing Badanie rynku/ Target/Google Analytics Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - teoria Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - praktyka Reklama, PR a propaganda (każdy przynosi na zajęcia przykłady 2 reklam, dobrej i złej) Działalność edukacyjna a marketing (wystawy dla dzieci, CSW, w MNW wszystko wolno, etnograficzne, POLIN) Media społecznościowe w służbie marketingu: Facebook, Instagram Youtube, Snapchat Marketing bezpośredni i szeptany, humor w marketingu/reklamie Ambient marketing (wirusowy, partyzancki i podstępny) Marketing w praktyce - na przykładzie MNW Tworzenie strategii marketingowej - teoria Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (1) Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (2) |
|
Bibliography: |
(in Polish) LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Kotler, P. i Lane Keller K., Marketing, Poznań : Rebis, 2015. 2. Kociatkiewicz J. , Marketing w kulturze, w: Krytyczny nurt zarządzania, 2014, s. 150-162. 3. Smoleń T., Produkt kultury – charakterystyka marketingowa, w: Zeszyty Naukowe nr 720 Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 2006. 4. Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012. 5. Jedlewska B., Marketing w działalności podmiotów kultury – aktualne wyzwania, problemy i doświadczenia, w: Zarządzanie w Kulturze, Tom 7, 2006, s. 95-105. 6. Burkiewicz Ł., Marketing w kulturze : ukierunkowanie na rynek czy na produkt?, w: „Perspektywy kultury” 2014, nr 2 (11), s. 141-156. 7. Węglarska K., Marketing jako „przyszłość” kultury, „Acta Humana” 4 (1/2013), 139-152. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Cialdini R. B. Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018. Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999. Kochan M., Pojedynek na słowa: techniki erystyczne w publicznych sporach Kraków: Znak, 2005. Ries A., Ries L., Upadek reklamy i wzlot public relations Warszawa: Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2004. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO KON
TU W TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 30 places
|
|
Coordinators: | Małgorzata Zaremba | |
Group instructors: | Małgorzata Zaremba | |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a_04xdswt464WQDuUhNByJpDCCt2LAxW2TqIsqf6mrW41%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ac006e20-d978-4d34-ba6f-cc4fc958a221&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Udział w konwersatorium: 30 godz. Przygotowanie do zaliczania: 30 godz. Suma godzin: 60 godz. Liczba ECTS: 60 godz./25(30) = 2 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć (jeśli będzie to możliwe) będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. |
|
Full description: |
(in Polish) Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć (jeśli będzie to możliwe) będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. ZAJĘCIA ON-LINE za pomocą Ms Teams, Moodle i Padlet. ZAKRES TEMATÓW: Czym jest marketing? Różnice między marketingiem korporacyjnym a ‚kulturalnym’ Marketing tradycyjny a content marketing Badanie rynku/ Target/Google Analytics Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - teoria Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - praktyka Reklama, PR a propaganda (każdy przynosi na zajęcia przykłady 2 reklam, dobrej i złej) Działalność edukacyjna a marketing (wystawy dla dzieci, CSW, w MNW wszystko wolno, etnograficzne, POLIN) Media społecznościowe w służbie marketingu: Facebook, Instagram Youtube, Snapchat Marketing bezpośredni i szeptany, humor w marketingu/reklamie Ambient marketing (wirusowy, partyzancki i podstępny) Marketing w praktyce - na przykładzie MNW Tworzenie strategii marketingowej - teoria Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (1) Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (2) |
|
Bibliography: |
(in Polish) LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Kotler, P. i Lane Keller K., Marketing, Poznań : Rebis, 2015. 2. Kociatkiewicz J. , Marketing w kulturze, w: Krytyczny nurt zarządzania, 2014, s. 150-162. 3. Smoleń T., Produkt kultury – charakterystyka marketingowa, w: Zeszyty Naukowe nr 720 Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 2006. 4. Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012. 5. Jedlewska B., Marketing w działalności podmiotów kultury – aktualne wyzwania, problemy i doświadczenia, w: Zarządzanie w Kulturze, Tom 7, 2006, s. 95-105. 6. Burkiewicz Ł., Marketing w kulturze : ukierunkowanie na rynek czy na produkt?, w: „Perspektywy kultury” 2014, nr 2 (11), s. 141-156. 7. Węglarska K., Marketing jako „przyszłość” kultury, „Acta Humana” 4 (1/2013), 139-152. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Cialdini R. B. Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018. Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999. Kochan M., Pojedynek na słowa: techniki erystyczne w publicznych sporach Kraków: Znak, 2005. Ries A., Ries L., Upadek reklamy i wzlot public relations Warszawa: Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2004. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) brak |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.