Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Marketing in culture

General data

Course ID: WNHS-ZDK-MwK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Marketing in culture
Name in Polish: Marketing w kulturze
Organizational unit: Faculty of Historical Sciences
Course groups: (in Polish) MODUŁ 2 zdk WPROWADZENIE DO ZARZĄDANIA DZIEDZICTWEM KULTUROWYM
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) brak

Short description: (in Polish)

Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce.

Full description: (in Polish)

Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce.

ZAKRES TEMATÓW:

Czym jest marketing? Różnice między marketingiem korporacyjnym a ‚kulturalnym’

Marketing tradycyjny a content marketing

Badanie rynku/ Target/Google Analytics

Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - teoria

Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - praktyka

Reklama, PR a propaganda (każdy przynosi na zajęcia przykłady 2 reklam, dobrej i złej)

Działalność edukacyjna a marketing (wystawy dla dzieci, CSW, w MNW wszystko wolno, etnograficzne, POLIN)

Media społecznościowe w służbie marketingu: Facebook, Instagram

Youtube, Snapchat

Marketing bezpośredni i szeptany, humor w marketingu/reklamie

Ambient marketing (wirusowy, partyzancki i podstępny)

Marketing w praktyce - na przykładzie MNW

Tworzenie strategii marketingowej - teoria

Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (1)

Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (2)

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Kotler, P. i Lane Keller K., Marketing, Poznań : Rebis, 2015.

2. Kociatkiewicz J. , Marketing w kulturze, w: Krytyczny nurt zarządzania, 2014, s. 150-162.

3. Smoleń T., Produkt kultury – charakterystyka marketingowa, w: Zeszyty Naukowe nr 720 Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 2006.

4. Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.

5. Jedlewska B., Marketing w działalności podmiotów kultury – aktualne wyzwania, problemy i doświadczenia, w: Zarządzanie w Kulturze, Tom 7, 2006, s. 95-105.

6. Burkiewicz Ł., Marketing w kulturze : ukierunkowanie na rynek czy na produkt?, w: „Perspektywy kultury” 2014, nr 2 (11), s. 141-156.

7. Węglarska K., Marketing jako „przyszłość” kultury, „Acta Humana” 4 (1/2013), 139-152.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Cialdini R. B. Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018.

Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999.

Kochan M., Pojedynek na słowa: techniki erystyczne w publicznych sporach Kraków: Znak, 2005.

Ries A., Ries L., Upadek reklamy i wzlot public relations Warszawa: Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2004.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

ZDK_W11, Ma podstawową wiedzę na temat teoretycznych podstaw zarządzania dziedzictwem kulturowym, sposobów jego interpretowania i popularyzacji.

ZDK_W19, Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne, zna rodzaje więzi społecznych oraz rządzące nimi prawidłowości.

ZDK_U01, Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów

ZDK_K05, Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego ludzkości oraz za dostarczanie społeczeństwu jego popularnej interpretacji opartej na rzetelnej wiedzy naukowej

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunki zaliczenia: 1. aktywny udział w zajęciach (możliwe dwie nieobecności, trzecia - nawet usprawiedliwiona, wymaga zaliczenia dodatkowej pracy), 2. wykonanie na ocenę samodzielnej prezentacji oraz zadań w grupach.

Na ocenę 2 (ndst) student nie ma podstawowej wiedzy na temat marketingu w kulturze

Na ocenę 3 (dst) student ma podstawową wiedzę na temat marketingu w kulturze

Na ocenę 4 (db) ma określoną na temat marketingu w kulturze oraz zna powszechnie stosowane techniki badania rynku, promocji i popularyzacji kultury. Potrafi wykorzystać tą wiedzę w praktyce.

Na ocenę 5 (bdb) student ma dużą wiedzę na na temat marketingu w kulturze oraz zna powszechnie stosowane techniki badania rynku, promocji i popularyzacji kultury. . Potrafi operować tą wiedzą w sposób biegły i wykorzystać ją w praktyce.

Practical placement: (in Polish)

brak

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 21 places more information
Coordinators: Paulina Komar
Group instructors: Paulina Komar
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a_04xdswt464WQDuUhNByJpDCCt2LAxW2TqIsqf6mrW41%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ac006e20-d978-4d34-ba6f-cc4fc958a221&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Short description: (in Polish)

Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć (jeśli będzie to możliwe) będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. ZAJĘCIA ON-LINE za pomocą Ms Teams, Moodle i Padlet.

Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aec0a99f86ef84b7ab3c178e00cb5d4d0%40thread.tacv2/conversations?groupId=d0c9c893-871f-4fdf-9122-b6e1bb423afc&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3

Kod:

xitky08

Full description: (in Polish)

Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć (jeśli będzie to możliwe) będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. ZAJĘCIA ON-LINE za pomocą Ms Teams, Moodle i Padlet.

ZAKRES TEMATÓW:

Czym jest marketing? Różnice między marketingiem korporacyjnym a ‚kulturalnym’

Marketing tradycyjny a content marketing

Badanie rynku/ Target/Google Analytics

Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - teoria

Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - praktyka

Reklama, PR a propaganda (każdy przynosi na zajęcia przykłady 2 reklam, dobrej i złej)

Działalność edukacyjna a marketing (wystawy dla dzieci, CSW, w MNW wszystko wolno, etnograficzne, POLIN)

Media społecznościowe w służbie marketingu: Facebook, Instagram

Youtube, Snapchat

Marketing bezpośredni i szeptany, humor w marketingu/reklamie

Ambient marketing (wirusowy, partyzancki i podstępny)

Marketing w praktyce - na przykładzie MNW

Tworzenie strategii marketingowej - teoria

Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (1)

Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (2)

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Kotler, P. i Lane Keller K., Marketing, Poznań : Rebis, 2015.

2. Kociatkiewicz J. , Marketing w kulturze, w: Krytyczny nurt zarządzania, 2014, s. 150-162.

3. Smoleń T., Produkt kultury – charakterystyka marketingowa, w: Zeszyty Naukowe nr 720 Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 2006.

4. Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.

5. Jedlewska B., Marketing w działalności podmiotów kultury – aktualne wyzwania, problemy i doświadczenia, w: Zarządzanie w Kulturze, Tom 7, 2006, s. 95-105.

6. Burkiewicz Ł., Marketing w kulturze : ukierunkowanie na rynek czy na produkt?, w: „Perspektywy kultury” 2014, nr 2 (11), s. 141-156.

7. Węglarska K., Marketing jako „przyszłość” kultury, „Acta Humana” 4 (1/2013), 139-152.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Cialdini R. B. Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018.

Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999.

Kochan M., Pojedynek na słowa: techniki erystyczne w publicznych sporach Kraków: Znak, 2005.

Ries A., Ries L., Upadek reklamy i wzlot public relations Warszawa: Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2004.

Wymagania wstępne: (in Polish)

brak

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours, 30 places more information
Coordinators: Paulina Komar, Kamil Rabiega
Group instructors: Kamil Rabiega
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a_04xdswt464WQDuUhNByJpDCCt2LAxW2TqIsqf6mrW41%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ac006e20-d978-4d34-ba6f-cc4fc958a221&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Udział w konwersatorium: 30 godz.


Przygotowanie do zaliczania: 30 godz.


Suma godzin: 60 godz.


Liczba ECTS: 60 godz./25(30) = 2 ECTS

Short description: (in Polish)

Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć (jeśli będzie to możliwe) będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. ZAJĘCIA ON-LINE za pomocą Ms Teams, Moodle i Padlet.

Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aec0a99f86ef84b7ab3c178e00cb5d4d0%40thread.tacv2/conversations?groupId=d0c9c893-871f-4fdf-9122-b6e1bb423afc&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3

Kod:

xitky08

Full description: (in Polish)

Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć (jeśli będzie to możliwe) będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. ZAJĘCIA ON-LINE za pomocą Ms Teams, Moodle i Padlet.

ZAKRES TEMATÓW:

Czym jest marketing? Różnice między marketingiem korporacyjnym a ‚kulturalnym’

Marketing tradycyjny a content marketing

Badanie rynku/ Target/Google Analytics

Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - teoria

Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - praktyka

Reklama, PR a propaganda (każdy przynosi na zajęcia przykłady 2 reklam, dobrej i złej)

Działalność edukacyjna a marketing (wystawy dla dzieci, CSW, w MNW wszystko wolno, etnograficzne, POLIN)

Media społecznościowe w służbie marketingu: Facebook, Instagram

Youtube, Snapchat

Marketing bezpośredni i szeptany, humor w marketingu/reklamie

Ambient marketing (wirusowy, partyzancki i podstępny)

Marketing w praktyce - na przykładzie MNW

Tworzenie strategii marketingowej - teoria

Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (1)

Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (2)

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Kotler, P. i Lane Keller K., Marketing, Poznań : Rebis, 2015.

2. Kociatkiewicz J. , Marketing w kulturze, w: Krytyczny nurt zarządzania, 2014, s. 150-162.

3. Smoleń T., Produkt kultury – charakterystyka marketingowa, w: Zeszyty Naukowe nr 720 Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 2006.

4. Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.

5. Jedlewska B., Marketing w działalności podmiotów kultury – aktualne wyzwania, problemy i doświadczenia, w: Zarządzanie w Kulturze, Tom 7, 2006, s. 95-105.

6. Burkiewicz Ł., Marketing w kulturze : ukierunkowanie na rynek czy na produkt?, w: „Perspektywy kultury” 2014, nr 2 (11), s. 141-156.

7. Węglarska K., Marketing jako „przyszłość” kultury, „Acta Humana” 4 (1/2013), 139-152.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Cialdini R. B. Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018.

Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999.

Kochan M., Pojedynek na słowa: techniki erystyczne w publicznych sporach Kraków: Znak, 2005.

Ries A., Ries L., Upadek reklamy i wzlot public relations Warszawa: Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2004.

Wymagania wstępne: (in Polish)

brak

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours, 30 places more information
Coordinators: Małgorzata Zaremba
Group instructors: Małgorzata Zaremba
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a_04xdswt464WQDuUhNByJpDCCt2LAxW2TqIsqf6mrW41%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ac006e20-d978-4d34-ba6f-cc4fc958a221&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Udział w konwersatorium: 30 godz.


Przygotowanie do zaliczania: 30 godz.


Suma godzin: 60 godz.


Liczba ECTS: 60 godz./25(30) = 2 ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć (jeśli będzie to możliwe) będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce.

Full description: (in Polish)

Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć (jeśli będzie to możliwe) będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. ZAJĘCIA ON-LINE za pomocą Ms Teams, Moodle i Padlet.

ZAKRES TEMATÓW:

Czym jest marketing? Różnice między marketingiem korporacyjnym a ‚kulturalnym’

Marketing tradycyjny a content marketing

Badanie rynku/ Target/Google Analytics

Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - teoria

Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - praktyka

Reklama, PR a propaganda (każdy przynosi na zajęcia przykłady 2 reklam, dobrej i złej)

Działalność edukacyjna a marketing (wystawy dla dzieci, CSW, w MNW wszystko wolno, etnograficzne, POLIN)

Media społecznościowe w służbie marketingu: Facebook, Instagram

Youtube, Snapchat

Marketing bezpośredni i szeptany, humor w marketingu/reklamie

Ambient marketing (wirusowy, partyzancki i podstępny)

Marketing w praktyce - na przykładzie MNW

Tworzenie strategii marketingowej - teoria

Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (1)

Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka (2)

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Kotler, P. i Lane Keller K., Marketing, Poznań : Rebis, 2015.

2. Kociatkiewicz J. , Marketing w kulturze, w: Krytyczny nurt zarządzania, 2014, s. 150-162.

3. Smoleń T., Produkt kultury – charakterystyka marketingowa, w: Zeszyty Naukowe nr 720 Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 2006.

4. Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.

5. Jedlewska B., Marketing w działalności podmiotów kultury – aktualne wyzwania, problemy i doświadczenia, w: Zarządzanie w Kulturze, Tom 7, 2006, s. 95-105.

6. Burkiewicz Ł., Marketing w kulturze : ukierunkowanie na rynek czy na produkt?, w: „Perspektywy kultury” 2014, nr 2 (11), s. 141-156.

7. Węglarska K., Marketing jako „przyszłość” kultury, „Acta Humana” 4 (1/2013), 139-152.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Cialdini R. B. Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018.

Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999.

Kochan M., Pojedynek na słowa: techniki erystyczne w publicznych sporach Kraków: Znak, 2005.

Ries A., Ries L., Upadek reklamy i wzlot public relations Warszawa: Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2004.

Wymagania wstępne: (in Polish)

brak

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)