M.A. thesis Seminar
General data
Course ID: | WNHS-ZDK-SM |
Erasmus code / ISCED: |
08.4
|
Course title: | M.A. thesis Seminar |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie 1 rok ZDK |
Organizational unit: | Faculty of Historical Sciences |
Course groups: |
(in Polish) Seminarium magisterskie |
ECTS credit allocation (and other scores): |
8.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | advanced |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z zakresu zarządzania dziedzictwem kulturowym Seminarium ma umożliwić studentowi napisanie i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej. Wymagania wstępne: Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne - ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji: Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja tekstu. Metody oceny: Zaliczenie semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem 3) prezentacji i korekty kolejnych fragmentów i rozdziałów pracy. |
Bibliography: |
(in Polish) dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) ZDK2_U01 Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informację z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy ZDK2_U02 Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznokulturowych zachodzących w przeszłości; potrafi zidentyfikować ich przyczyny i skutki, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować ZDK2_U03 Posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie zarządzania dziedzictwem kulturowym ZDK2_U04 Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową ZDK2_U05 Posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie zabytkoznawstwa i konserwatorstwa oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych ZDK2_U07 Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań ZDK2_U08 Posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych w zakresie zarządzania dziedzictwem kulturowym, archeologii i kulturoznawstwa na podstawie wiedzy naukowej i doświadczenia oraz umiejętność prezentacji opracowań krytycznych w różnych formach i w różnych mediach ZDK2_U10 Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku angielskim, dotyczących zagadnień szczegółowych archeologii i zarządzania dziedzictwem kulturowym, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł ZDK2_U20 Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych. Posiada umiejętność przekazywania na piśmie informacji oraz wyrażania swojego zdania podając argumenty za i przeciw. ZDK2_U21 Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie zarządzania dziedzictwem kulturowym lub w obszarze leżącym na pograniczu pokrewnych dyscyplin naukowych. Potrafi bronić swoich tez podczas dyskusji. ZDK2_U22 Rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła, a także potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne. sem. zimowy: 6 ects 30 godz. seminarium 90 godz. kwerendy, gromadzenie i opracowywanie materiału 60 godz. przygotowanie prezentacji materiału i prac semestralnych sem. letni: 10 ects 30 godz. seminarium ok.150 godz. przygotowanie tekstu ok. 120 godz. konsultacja i korekta tekstu |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody oceny: Zaliczenie każdego semestru na podstawie: 1) obecności (student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem 3) pracy pisemnej. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Go to timetable
MO TU W TH SEM
SEM
FR SEM
|
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Zbigniew Kobyliński, Jacek Wysocki | |
Group instructors: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Zbigniew Kobyliński, Jacek Wysocki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z zakresu zarządzania dziedzictwem kulturowym Seminarium ma umożliwić studentowi napisanie i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej. Wymagania wstępne: Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
|
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne - ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji: Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja tekstu. Metody oceny: Zaliczenie semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem 3) prezentacji i korekty kolejnych fragmentów i rozdziałów pracy. |
|
Bibliography: |
(in Polish) dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Go to timetable
MO TU W SEM
TH SEM
SEM
FR |
Type of class: |
Seminar
|
|
Coordinators: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Zbigniew Kobyliński, Jacek Wysocki | |
Group instructors: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Zbigniew Kobyliński, Jacek Wysocki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: | graded credit | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z zakresu zarządzania dziedzictwem kulturowym Seminarium ma umożliwić studentowi napisanie i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej. Wymagania wstępne: Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
|
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne - ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji: Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja tekstu. Metody oceny: Zaliczenie semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem 3) prezentacji i korekty kolejnych fragmentów i rozdziałów pracy. |
|
Bibliography: |
(in Polish) dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Go to timetable
MO TU SEM
W SEM
TH FR SEM
|
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Zbigniew Kobyliński, Jacek Wysocki | |
Group instructors: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Zbigniew Kobyliński, Jacek Wysocki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) sem. zimowy: 6 ects 30 godz. seminarium 90 godz. kwerendy, gromadzenie i opracowywanie materiału 60 godz. przygotowanie prezentacji materiału i prac semestralnych sem. letni: 10 ects 30 godz. seminarium ok.150 godz. przygotowanie tekstu ok. 120 godz. konsultacja i korekta tekstu |
|
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z zakresu zarządzania dziedzictwem kulturowym Seminarium ma umożliwić studentowi napisanie i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej. Wymagania wstępne: Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
|
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne - ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji: Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja tekstu. Metody oceny: Zaliczenie semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem 3) prezentacji i korekty kolejnych fragmentów i rozdziałów pracy. |
|
Bibliography: |
(in Polish) dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Go to timetable
MO TU SEM
W SEM
TH FR SEM
|
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 18 places
|
|
Coordinators: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Zbigniew Kobyliński, Jacek Wysocki | |
Group instructors: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Zbigniew Kobyliński, Jacek Wysocki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) sem. zimowy: 6 ects 30 godz. seminarium 90 godz. kwerendy, gromadzenie i opracowywanie materiału 60 godz. przygotowanie prezentacji materiału i prac semestralnych sem. letni: 10 ects 30 godz. seminarium ok.150 godz. przygotowanie tekstu ok. 120 godz. konsultacja i korekta tekstu |
|
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z zakresu zarządzania dziedzictwem kulturowym Seminarium ma umożliwić studentowi napisanie i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej. Wymagania wstępne: Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
|
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne - ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji: Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja tekstu. Metody oceny: Zaliczenie semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem 3) prezentacji i korekty kolejnych fragmentów i rozdziałów pracy. |
|
Bibliography: |
(in Polish) dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Go to timetable
MO TU W SEM
TH SEM
FR SEM
SEM
|
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Zbigniew Kobyliński, Jacek Wysocki | |
Group instructors: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Zbigniew Kobyliński, Jacek Wysocki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) sem. zimowy: 6 ects 30 godz. seminarium 90 godz. kwerendy, gromadzenie i opracowywanie materiału 60 godz. przygotowanie prezentacji materiału i prac semestralnych sem. letni: 10 ects 30 godz. seminarium ok.150 godz. przygotowanie tekstu ok. 120 godz. konsultacja i korekta tekstu |
|
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z zakresu zarządzania dziedzictwem kulturowym Seminarium ma umożliwić studentowi napisanie i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej. Wymagania wstępne: Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
|
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne - ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji: Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja tekstu. Metody oceny: Zaliczenie semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem 3) prezentacji i korekty kolejnych fragmentów i rozdziałów pracy. |
|
Bibliography: |
(in Polish) dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (past)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Go to timetable
MO TU W SEM
SEM
TH FR SEM
SEM
|
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 18 places
|
|
Coordinators: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Zbigniew Kobyliński, Jacek Wysocki | |
Group instructors: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Zbigniew Kobyliński, Jacek Wysocki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) sem. zimowy: 6 ects 30 godz. seminarium 90 godz. kwerendy, gromadzenie i opracowywanie materiału 60 godz. przygotowanie prezentacji materiału i prac semestralnych sem. letni: 10 ects 30 godz. seminarium ok.150 godz. przygotowanie tekstu ok. 120 godz. konsultacja i korekta tekstu |
|
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z zakresu zarządzania dziedzictwem kulturowym Seminarium ma umożliwić studentowi napisanie i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej. Wymagania wstępne: Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
|
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne - ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji: Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja tekstu. Metody oceny: Zaliczenie semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem 3) prezentacji i korekty kolejnych fragmentów i rozdziałów pracy. |
|
Bibliography: |
(in Polish) dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.