(in Polish) Logopedia kliniczna i szkolna z przygotowaniem dydaktyczno-metodycznym III
General data
Course ID: | WNP-P-LKISZ-III |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Logopedia kliniczna i szkolna z przygotowaniem dydaktyczno-metodycznym III |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
4.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) Symbole efektów uczenia się dla kierunku: Studia Podyplomowe "Logopedia ogólna i kliniczna" od semestru letniego 2022/2023: PLOG_MD_2, PLOG_MD_3 |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczą zagadnień związanych z dysfoniami, jąkaniem i giełkotem, opóźnionym rozwojem mowy, mutyzmem i mutyzmem wybiórczym, a także gerontologopedią. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z obowiązującymi definicjami dysfonii, jąkania, giełkotu, opóźnionego rozwoju mowy, mutyzmu, mutyzmu wybiórczego, a także zakresem i charakterem oddziaływań w gerontologopedii. Przedstawione zostaną mechanizmy powstawania omawianych na ćwiczeniach zaburzeń oraz metody i techniki oddziaływań terapeutycznych. |
Bibliography: |
(in Polish) Chęciek M., 2007, Jąkanie. Diagnoza – terapia – program, Oficyna Wydawnicza “Impuls”, Kraków. Emiluta-Rozya D., 2007, Opóźniony rozwój mowy a opóźnienie rozwoju mowy, "Poradnik Językowy", z. 8. Faściszewska M., 2017, Tuchowska J. A., Narzędzia stosowane w diagnozie jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym [w:] Diagnoza interdyscyplinarna. Wybrane problemy, red. Skibska J., wyd. Impuls, Kraków. Guitar B., 2014, Stuttering. An Integrated Approach to Its Nature and Treatment, wyd. LWW. Góral-Półrola J., 2016, Jąkanie. Analiza procesu komunikacji słownej, wyd. Impuls, Kraków. Michalik M. (red.), 2014, Diagnoza i terapia logopedyczna osób dorosłych i starszych, Collegium Columbinum, Kraków. Szamburski K.,2012, Diagnoza niepłynności mówienia [w:] Diagnoza logopedyczna. Podręcznik akademicki, red. E. Czaplewska, S. Milewski, wyd. GWP, Sopot. Obrębowski A. (red.), 2018, Wprowadzenie do neurologopedii, wyd. Termedia, Poznań. Tarkowski Z.,1999, Jąkanie, PWN, Warszawa, s. 35–47, 168–221. Tarkowski Z., Góral-Półrola J., Reicchel I., 2017, Mowa bezładna [w:] Patologia mowy, red. Z. Tarkowski, wyd. Harmonia, Gdańsk, s. 165-194. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) obecność i aktywność na zajęciach (min. 80%), zaliczenie na podstawie zrealizowanego projektu. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR CW
CW
SA CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 30 hours, 23 places
|
|
Coordinators: | Alicja Karsznia-Sobczak | |
Group instructors: | Alicja Karsznia-Sobczak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.