Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Logopedia kliniczna i szkolna z przygotowaniem dydaktyczno-metodycznym III

General data

Course ID: WNP-P-LKISZ-III
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Logopedia kliniczna i szkolna z przygotowaniem dydaktyczno-metodycznym III
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 4.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) Symbole efektów uczenia się dla kierunku: Studia Podyplomowe "Logopedia ogólna i kliniczna"

od semestru letniego 2022/2023:


PLOG_MD_2, PLOG_MD_3



Short description: (in Polish)

Zajęcia dotyczą zagadnień związanych z dysfoniami, jąkaniem i giełkotem, opóźnionym rozwojem mowy, mutyzmem i mutyzmem wybiórczym, a także gerontologopedią.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z obowiązującymi definicjami dysfonii, jąkania, giełkotu, opóźnionego rozwoju mowy, mutyzmu, mutyzmu wybiórczego, a także zakresem i charakterem oddziaływań w gerontologopedii.

Przedstawione zostaną mechanizmy powstawania omawianych na ćwiczeniach zaburzeń oraz metody i techniki oddziaływań terapeutycznych.

Bibliography: (in Polish)

Chęciek M., 2007, Jąkanie. Diagnoza – terapia – program, Oficyna Wydawnicza “Impuls”, Kraków.

Emiluta-Rozya D., 2007, Opóźniony rozwój mowy a opóźnienie rozwoju mowy, "Poradnik Językowy", z. 8.

Faściszewska M., 2017, Tuchowska J. A., Narzędzia stosowane w diagnozie jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym [w:] Diagnoza interdyscyplinarna. Wybrane problemy, red. Skibska J., wyd. Impuls, Kraków.

Guitar B., 2014, Stuttering. An Integrated Approach to Its Nature and Treatment, wyd. LWW.

Góral-Półrola J., 2016, Jąkanie. Analiza procesu komunikacji słownej, wyd. Impuls, Kraków.

Michalik M. (red.), 2014, Diagnoza i terapia logopedyczna osób dorosłych i starszych, Collegium Columbinum, Kraków.

Szamburski K.,2012, Diagnoza niepłynności mówienia [w:] Diagnoza logopedyczna. Podręcznik akademicki, red. E. Czaplewska, S. Milewski, wyd. GWP, Sopot.

Obrębowski A. (red.), 2018, Wprowadzenie do neurologopedii, wyd. Termedia, Poznań.

Tarkowski Z.,1999, Jąkanie, PWN, Warszawa, s. 35–47, 168–221.

Tarkowski Z., Góral-Półrola J., Reicchel I., 2017, Mowa bezładna [w:] Patologia mowy, red. Z. Tarkowski, wyd. Harmonia, Gdańsk, s. 165-194.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

obecność i aktywność na zajęciach (min. 80%), zaliczenie na podstawie zrealizowanego projektu.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 23 places more information
Coordinators: Alicja Karsznia-Sobczak
Group instructors: Alicja Karsznia-Sobczak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)