Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Multimedia w edukacji z elementami metodyki zajęć technicznych i komputerowych

General data

Course ID: WNP-P-MEZ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Multimedia w edukacji z elementami metodyki zajęć technicznych i komputerowych
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zdefiniowanie pojęcia multimedia w kontekście edukacyjnym. Studenci poznają również najnowsze teorie pedagogiczne i neurodydaktyczne stanowiące ontologiczną podstawę implementacji wielozmysłowego konstruowania wiedzy. Ze względu na coraz powszechniejsze wykorzystanie zasobów internetowych na etapie edukacji wczesnoszkolnej, podstawy bezpieczeństwa w sieci zostaną omówione. Obudowa teoretyczna zostanie wykorzystana do tworzenia multimedialnych materiałów dydaktycznych.

Bibliography: (in Polish)

1. Aftab P. (przeł. Nicewicz B.): Internet a dzieci. Uzależnienia i inne niebezpieczeństwa. Prószyński i S-ka SA, Warszawa 2003.

2. Gajda J.: Media w edukacji. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005.

3. Goban–Klas T.: Media i komunikowanie masowe : teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu. PWN, Kraków 1999.

4. Gruba J.: Wykorzystanie komputera w nauce czytania. „Życie Szkoły” 2002, nr 5.

5. Hassa A.: Komputer w edukacji wczesnoszkolnej. Możliwości i ograniczenia. „Życie Szkoły” 2000, nr 9.

6. Hryciuk L.: Zajęcia z programem komputerowym „Klik uczy czytać”. „Życie Szkoły” 2002, nr 3.

7. Izdebska J.: Dominacja mediów w środowisku wychowawczym dziecka. „Edukacja Medialna” 2000, nr 4.

8. Jare E.: Multimedialne programy dla dzieci. „Edukacja i Dialog” 2002, nr 7.

9. Kłosińska T.: Edukacyjne programy multimedialne w kształceniu wczesnoszkolnym. „Życie Szkoły" 2002, nr 6.

10. Kozioł K.: Komputer w kształceniu zintegrowanym. Scenariusze zajęć. „Życie Szkoły” 2002, nr 9.

11. Nowakowska–Buryła I.: Postawy dzieci wobec mediów. „Edukacja Medialna” 2003, nr 1.

12. Szafran R.: Pomaga nam komputer. „Życie Szkoły” 2003, nr 7.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

NP2_W03 Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki, jej nurtach i systemach pedagogicznych, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania.

NP2_W12 Ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych.

NP2_W15 Ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach.

NP2_W18 Ma wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań – norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej (wychowanie przedszkolne, nauczanie w szkołach ogólnodostępnych, w szkołach i oddziałach specjalnych, terapeutycznych oraz integracyjnych).

NP2_W20 Ma wiedzę na temat bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, do pracy w których uzyskuje przygotowanie.

Umiejętności

NP2_U03 Potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

NP2_U08 Potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych.

NP2_U10 Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych.

NP2_U12 Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole.

NP2_U15 Potrafi pracować z uczniami edukacji początkowej, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi).

NP2_U16 Ma umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej.

Kompetencje

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Uczestniczyć w zajęciach

Udział w dyskusjach

Być aktywnym merytorycznie

Wykonywać zadania w określonym terminie

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)