(in Polish) Multimedia w edukacji z elementami metodyki zajęć technicznych i komputerowych
General data
Course ID: | WNP-P-MEZ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Multimedia w edukacji z elementami metodyki zajęć technicznych i komputerowych |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zdefiniowanie pojęcia multimedia w kontekście edukacyjnym. Studenci poznają również najnowsze teorie pedagogiczne i neurodydaktyczne stanowiące ontologiczną podstawę implementacji wielozmysłowego konstruowania wiedzy. Ze względu na coraz powszechniejsze wykorzystanie zasobów internetowych na etapie edukacji wczesnoszkolnej, podstawy bezpieczeństwa w sieci zostaną omówione. Obudowa teoretyczna zostanie wykorzystana do tworzenia multimedialnych materiałów dydaktycznych. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Aftab P. (przeł. Nicewicz B.): Internet a dzieci. Uzależnienia i inne niebezpieczeństwa. Prószyński i S-ka SA, Warszawa 2003. 2. Gajda J.: Media w edukacji. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005. 3. Goban–Klas T.: Media i komunikowanie masowe : teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu. PWN, Kraków 1999. 4. Gruba J.: Wykorzystanie komputera w nauce czytania. „Życie Szkoły” 2002, nr 5. 5. Hassa A.: Komputer w edukacji wczesnoszkolnej. Możliwości i ograniczenia. „Życie Szkoły” 2000, nr 9. 6. Hryciuk L.: Zajęcia z programem komputerowym „Klik uczy czytać”. „Życie Szkoły” 2002, nr 3. 7. Izdebska J.: Dominacja mediów w środowisku wychowawczym dziecka. „Edukacja Medialna” 2000, nr 4. 8. Jare E.: Multimedialne programy dla dzieci. „Edukacja i Dialog” 2002, nr 7. 9. Kłosińska T.: Edukacyjne programy multimedialne w kształceniu wczesnoszkolnym. „Życie Szkoły" 2002, nr 6. 10. Kozioł K.: Komputer w kształceniu zintegrowanym. Scenariusze zajęć. „Życie Szkoły” 2002, nr 9. 11. Nowakowska–Buryła I.: Postawy dzieci wobec mediów. „Edukacja Medialna” 2003, nr 1. 12. Szafran R.: Pomaga nam komputer. „Życie Szkoły” 2003, nr 7. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) NP2_W03 Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki, jej nurtach i systemach pedagogicznych, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania. NP2_W12 Ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych. NP2_W15 Ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach. NP2_W18 Ma wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań – norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej (wychowanie przedszkolne, nauczanie w szkołach ogólnodostępnych, w szkołach i oddziałach specjalnych, terapeutycznych oraz integracyjnych). NP2_W20 Ma wiedzę na temat bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, do pracy w których uzyskuje przygotowanie. Umiejętności NP2_U03 Potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. NP2_U08 Potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych. NP2_U10 Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych. NP2_U12 Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole. NP2_U15 Potrafi pracować z uczniami edukacji początkowej, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi). NP2_U16 Ma umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej. Kompetencje |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Uczestniczyć w zajęciach Udział w dyskusjach Być aktywnym merytorycznie Wykonywać zadania w określonym terminie |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.