(in Polish) Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej
General data
Course ID: | WNP-P-MWFI |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W zakresie wiedzy Student: - posiada wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w różnym wieku rozwojowym - zna biopsychiczne uwarunkowania kształtowania sprawności fizycznej i zdrowotnej - ma wiedzę na temat środowiska rodzinnego i lokalnego w zakresie wspomagania fizyczno- zdrowotnego rozwoju dziecka. W zakresie umiejętności Student: - analizuje podstawę programową i programy edukacyjne pod kątem rozwoju fizycznego i zdrowotnego dziecka. -umie zaplanować zajęcia dydaktyczno- wychowawcze, realizujące cele programowe z obszaru rozwoju fizycznego i zdrowotnego./przykładowe scenariusze zajęć z analizą metodyczną/ W zakresie kompetencji Student: - zna i rozumie potrzeby rozwojowe dziecka na zróżnicowanych szczeblach edukacyjnych. -jest przekonany o konieczności stosowania indywidualizacji w szczególności w zakresie rozwoju fizycznego i zdrowotnego dziecka. Uzasadnienie ECTS /2/ godziny kontaktowe - 15 przygotowanie do zajęć- 25 przygotowanie do projektowania zajęć- 20 przygotowanie się do końcowego zaliczenia-20 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) dyskusja w oparciu o literaturę przedmiotu, zajęcia warsztatowe, metody symulacyjne, projektu. Wiedza: ocena dst/3/ Student w ograniczonym zakresie posługuje się językiem metodycznym,orientuje się w zakresie treści programowych realizowanych na poszczególnych szczeblach edukacyjnych,Potrafi nazwać podstawowe zasady i metody pracy w realizacji treści programowych z zakresu kultury fizycznej i wychowania zdrowotnego. ocena db/4/ Student posługuje się językiem metodycznym w zróżnicowanych sytuacjach dydaktycznych, zna treści programowe przeznaczone do realizacji w poszczególnych etapach edukacyjnych.Potrafi-spośród wielu sposobów pracy z dzieckiem-odpowiednio wskazać właściwe,adekwatne do jego możliwości rozwojowych. ocena bdb/5/ Student ma opanowany język metodyczny, zna zróżnicowane metody pracy, które służą realizacji treści programowych z zakresu kultury fizycznej i edukacji zdrowotnej. Charakteryzuje psychofizyczne właściwości rozwoju dziecka na poziomie zróżnicowanych etapów kształcenia. Umiejętności: ocena dst/3/ Student analizuje warsztat metodyczny nauczyciela, w ograniczonym stopniu dobiera metody pracy, środki dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe do zakresu realizowanych treści i do możliwości dziecka. Potrafi- przy pomocy wzorcowych projektów- zaplanować pracę w ramach jednostki dydaktycznej. ocena db/4/ Student refleksyjnie analizuje warsztat metodyczny, dostosowując go do możliwości dziecka. Stosuje szeroko rozumianą pracę zróżnicowaną. W oparciu o materiał wzorcowy opracowuje projekt zajęć edukacyjnych. ocena bdb/5/ Student refleksyjnie i krytycznie analizuje warsztat metodyczny. Projektując pracę, wykorzystuje metody aktywne, dostosowane do możliwości psychofizycznych dziecka. Samodzielnie opracowuje projekt zajęć edukacyjnych. Kompetencje; ocena dst/3/ Student jest świadomy swojej roli w grupie, jednak z trudem potrafi zmotywować uczniów do aktywności fizycznej. W ograniczonym stopniu uzasadnia konieczność modyfikowania oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka. ocena db/4/ Student - poprzez stosowanie zróżnicowanych ćwiczeń, zabaw, metod - potrafi zmotywować uczniów do aktywności fizycznej.W sposób poprawny metodycznie, uzasadnia konieczność modyfikacji oddziaływań dydaktyczno- wychowawczych w zależności od możliwości rozwojowych dziecka. Kształtuje postawy wychowania prozdrowotnego. ocena bdb/5/ Student na bazie dynamicznej diagnozy dostosowuje zakres realizowanych treści, z zakresu edukacji fizycznej i zdrowotnej,do predyspozycji, potrzeb i zainteresowań dziecka. Swój wybór potrafi uzasadnić pod względem metodycznym, psychologicznym i zdrowotnym. Samodzielnie opracowuje projekt dydaktyczny z wykorzystaniem trafnie dobranych środków dydaktycznych i ciekawych sposobów pracy. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.