Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej

General data

Course ID: WNP-P-MWFI
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

W zakresie wiedzy Student:

- posiada wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w różnym wieku rozwojowym

- zna biopsychiczne uwarunkowania kształtowania sprawności fizycznej i zdrowotnej

- ma wiedzę na temat środowiska rodzinnego i lokalnego w zakresie wspomagania fizyczno- zdrowotnego rozwoju dziecka.

W zakresie umiejętności Student:

- analizuje podstawę programową i programy edukacyjne pod kątem rozwoju fizycznego i zdrowotnego dziecka.

-umie zaplanować zajęcia dydaktyczno- wychowawcze, realizujące cele programowe z obszaru rozwoju fizycznego i zdrowotnego./przykładowe scenariusze zajęć z analizą metodyczną/

W zakresie kompetencji Student:

- zna i rozumie potrzeby rozwojowe dziecka na zróżnicowanych szczeblach edukacyjnych.

-jest przekonany o konieczności stosowania indywidualizacji w szczególności w zakresie rozwoju fizycznego i zdrowotnego dziecka.

Uzasadnienie ECTS /2/

godziny kontaktowe - 15

przygotowanie do zajęć- 25

przygotowanie do projektowania zajęć- 20

przygotowanie się do końcowego zaliczenia-20

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

dyskusja w oparciu o literaturę przedmiotu, zajęcia warsztatowe, metody symulacyjne, projektu.

Wiedza:

ocena dst/3/ Student w ograniczonym zakresie posługuje się językiem metodycznym,orientuje się w zakresie treści programowych realizowanych na poszczególnych szczeblach edukacyjnych,Potrafi nazwać podstawowe zasady i metody pracy w realizacji treści programowych z zakresu kultury fizycznej i wychowania zdrowotnego.

ocena db/4/ Student posługuje się językiem metodycznym w zróżnicowanych sytuacjach dydaktycznych, zna treści programowe przeznaczone do realizacji w poszczególnych etapach edukacyjnych.Potrafi-spośród wielu sposobów pracy z dzieckiem-odpowiednio wskazać właściwe,adekwatne do jego możliwości rozwojowych.

ocena bdb/5/ Student ma opanowany język metodyczny, zna zróżnicowane metody pracy, które służą realizacji treści programowych z zakresu kultury fizycznej i edukacji zdrowotnej. Charakteryzuje psychofizyczne właściwości rozwoju dziecka na poziomie zróżnicowanych etapów kształcenia.

Umiejętności:

ocena dst/3/ Student analizuje warsztat metodyczny nauczyciela, w ograniczonym stopniu dobiera metody pracy, środki dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe do zakresu realizowanych treści i do możliwości dziecka. Potrafi- przy pomocy wzorcowych projektów- zaplanować pracę w ramach jednostki dydaktycznej.

ocena db/4/ Student refleksyjnie analizuje warsztat metodyczny, dostosowując go do możliwości dziecka. Stosuje szeroko rozumianą pracę zróżnicowaną. W oparciu o materiał wzorcowy opracowuje projekt zajęć edukacyjnych.

ocena bdb/5/ Student refleksyjnie i krytycznie analizuje warsztat metodyczny. Projektując pracę, wykorzystuje metody aktywne, dostosowane do możliwości psychofizycznych dziecka. Samodzielnie opracowuje projekt zajęć edukacyjnych.

Kompetencje;

ocena dst/3/ Student jest świadomy swojej roli w grupie, jednak z trudem potrafi zmotywować uczniów do aktywności fizycznej.

W ograniczonym stopniu uzasadnia konieczność modyfikowania oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka.

ocena db/4/ Student - poprzez stosowanie zróżnicowanych ćwiczeń, zabaw, metod - potrafi zmotywować uczniów do aktywności fizycznej.W sposób poprawny metodycznie, uzasadnia konieczność modyfikacji oddziaływań dydaktyczno- wychowawczych w zależności od możliwości rozwojowych dziecka. Kształtuje postawy wychowania prozdrowotnego.

ocena bdb/5/ Student na bazie dynamicznej diagnozy dostosowuje zakres realizowanych treści, z zakresu edukacji fizycznej i zdrowotnej,do predyspozycji, potrzeb i zainteresowań dziecka. Swój wybór potrafi uzasadnić pod względem metodycznym, psychologicznym i zdrowotnym. Samodzielnie opracowuje projekt dydaktyczny z wykorzystaniem trafnie dobranych środków dydaktycznych i ciekawych sposobów pracy.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)