Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Pedagogika przedszkolna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną z warsztatem metodycznym

General data

Course ID: WNP-P-OTPP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Pedagogika przedszkolna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną z warsztatem metodycznym
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Bibliography: (in Polish)

1. Wybrane problemy edukacji dziecka w przedszkolu i w szkole /red/ Guz S, Andrzejewska J: Lublin Wydawnictwo UMCS 2005 cz.I.

2.Al-Kamisy D.: Edukacja przedszkolna i integracja społeczna. Warszawa, Wydawnictwo Akademickie "Żak" 2006 R.III

3. Wyczesany J.: Oligofrenopedagogika. Kraków Impuls 1998.

4. Nowatorskie i alternatywne metody w praktyce pedagogiki specjalnej. Przewodnik metodyczny /red./ Dykcik W., Szychowiak B., Poznań UWM, 2002

5. Aktualne przewodniki i poradniki metodyczne.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

Student potrafi: -wymienić i omówić elementy składowe procesu rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego

- umie wskazać podstawowe komponenty i założenia wieloaspektowej rehabilitacji i edukacji dziecka ze zróżnicowanymi defektami rozwojowymi.

Umiejętności:

Student: - analizuje i interpretuje problemy edukacji i rehabilitacji dziecka w kontekście wiedzy interdyscyplinarnej.

- potrafi samodzielnie zaprojektować zajęcia, uwzględniając zróżnicowane możliwości rozwojowe dziecka w grupie. Projektuje działania zapobiegające pogłębianiu się niepełnosprawności.

Kompetencje:

Student- jest wrażliwy na zróżnicowane potrzeby dziecka z zaburzeniami rozwojowymi i w sposób racjonalny i optymalny planuje zajęcia, celem zaspokojenia potrzeb rozwojowych.

- wykazuje się odpowiedzialnością w zakresie wymagań edukacyjno- terapeutycznych, dostosowując je do możliwości dziecka.

Uzasadnienie ECTS;

godziny kontaktowe 15 /5 Wykład, 10 ćwiczenia/

przygotowanie sie do zajęć-20

przygotowanie się do zajęć warsztatowych - 25

przygotowanie się zo egzaminu/ zaliczenia/ - 30

liczba ECTS 3 / w tym : Wykład-1 ćwiczenia -2/

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

wykład konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna,prezentacje z wykorzystaniem środków multimedialnych, zajęcia warsztatowe.

ocena ciągła, opracowane projekty, scenariusze zajęć

Wiedza;

ocena dst/3/ student w ograniczonym stopniu operuje terminologią metodyczną,częściowo potrafi wskazać najważniejsze czynniki warunkujące prawidłową rehabilitację , w ograniczonym stopniu selekcjonuje treści programowe, ma ograniczoną wiedzę z zakresu doboru metod i form pracy z dzieckiem niepełnosprawnym.

ocena db/4/ Student zna w pełni podstawowe uwarunkowania efektywnej pracy z dzieckiem niepełnosprawnym, właściwie dobiera metody, formy, środki dydaktyczne do możliwości rozwojowych dziecka.Posiada częściową wiedzę na temat specyfiki psychofizycznych uwarunkowań funkcjonowania dziecka niepełnosprawnego w grupie.

ocena bdb/5/ Student posiada kompletną wiedzę na temat specyfiki psychofizycznych uwarunkowań funkcjonowania dziecka niepełnosprawnego w grupie. Zna w pełni uwarunkowania efektywniej i optymalnej edukacji i rehabilitacji dziecka z trudnościami rozwojowymi.

Umiejętności:

ocena dst/3/Student w ograniczonym stopniu wykorzystuje i łączy wiedzę z zakresu dydaktyki, ortodydaktyki w celu planowania zajęć z dzieckiem niepełnosprawnym. Z trudem różnicuje wymagania w odniesieniu do zróżnicowanych możliwości dziecka. Ograniczona znajomość warsztatu metodycznego. Częściowo analizuje i ocenia przydatność typowych metod, procedur metodycznych do możliwości rozwojowych dziecka.

ocena db/4/ Student właściwie wykorzystuje i łączy wiedzę metodyczną w celu planowania zajęć , dostosowując wymagania do możliwości rozwojowych dziecka.Dobra znajomość warsztatu metodycznego, ale schematyczne jego wykorzystanie. Trafnie dobiera metody, formy pracy dostosowując je do potrzeb dziecka/grupy/.

ocena bdb/5/ Student łączy i wykorzystuje wiedzę interdyscyplinarną w celu analizowania i interpretacji problemów edukacji i rehabilitacji dziecka. Samodzielnie planuje i projektuje działania dydaktyczne trafnie dobierając warsztat metodyczny. Trafnie ocenia przydatność typowych metod edukacyjno- terapeutycznych do możliwości rozwojowych dziecka.

Kompetencje:

ocena dst/3/ Student potrafi w ograniczonym stopniu zaplanować pracę z dzieckiem na poziomie placówki edukacyjnej, okazjonalnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, w ograniczonym stopniu rozumie potrzeby dziecka z trudnościami w rozwoju.

ocena db/4/ Student potrafi właściwie pod względem metodycznym zaplanować pracę z dzieckiem niepełnosprawnym, jednak jego świadomość metodyczna jest ograniczona, nie potrafi uzasadnić dokonanych wyborów.Rozumie potrzeby dziecka i w sposób racjonalny projektuje sytuacje dydaktyczne celem ich zaspokojenia.

ocena bdb/5/ Student w pełni rozumie potrzeby dziecka, jest wrażliwy na sposób ich zaspakajania.Samodzielnie i twórczo projektuje sytuacje dydaktyczne, wykorzystując przy tym innowacyjne metody edukacyjno terapeutyczne. Z zaangażowaniem i z przekonaniem realizuje swoje pomysły.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)