(in Polish) Pedagogika przedszkolna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną z warsztatem metodycznym
General data
Course ID: | WNP-P-OTPP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Pedagogika przedszkolna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną z warsztatem metodycznym |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Wybrane problemy edukacji dziecka w przedszkolu i w szkole /red/ Guz S, Andrzejewska J: Lublin Wydawnictwo UMCS 2005 cz.I. 2.Al-Kamisy D.: Edukacja przedszkolna i integracja społeczna. Warszawa, Wydawnictwo Akademickie "Żak" 2006 R.III 3. Wyczesany J.: Oligofrenopedagogika. Kraków Impuls 1998. 4. Nowatorskie i alternatywne metody w praktyce pedagogiki specjalnej. Przewodnik metodyczny /red./ Dykcik W., Szychowiak B., Poznań UWM, 2002 5. Aktualne przewodniki i poradniki metodyczne. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: Student potrafi: -wymienić i omówić elementy składowe procesu rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego - umie wskazać podstawowe komponenty i założenia wieloaspektowej rehabilitacji i edukacji dziecka ze zróżnicowanymi defektami rozwojowymi. Umiejętności: Student: - analizuje i interpretuje problemy edukacji i rehabilitacji dziecka w kontekście wiedzy interdyscyplinarnej. - potrafi samodzielnie zaprojektować zajęcia, uwzględniając zróżnicowane możliwości rozwojowe dziecka w grupie. Projektuje działania zapobiegające pogłębianiu się niepełnosprawności. Kompetencje: Student- jest wrażliwy na zróżnicowane potrzeby dziecka z zaburzeniami rozwojowymi i w sposób racjonalny i optymalny planuje zajęcia, celem zaspokojenia potrzeb rozwojowych. - wykazuje się odpowiedzialnością w zakresie wymagań edukacyjno- terapeutycznych, dostosowując je do możliwości dziecka. Uzasadnienie ECTS; godziny kontaktowe 15 /5 Wykład, 10 ćwiczenia/ przygotowanie sie do zajęć-20 przygotowanie się do zajęć warsztatowych - 25 przygotowanie się zo egzaminu/ zaliczenia/ - 30 liczba ECTS 3 / w tym : Wykład-1 ćwiczenia -2/ |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) wykład konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna,prezentacje z wykorzystaniem środków multimedialnych, zajęcia warsztatowe. ocena ciągła, opracowane projekty, scenariusze zajęć Wiedza; ocena dst/3/ student w ograniczonym stopniu operuje terminologią metodyczną,częściowo potrafi wskazać najważniejsze czynniki warunkujące prawidłową rehabilitację , w ograniczonym stopniu selekcjonuje treści programowe, ma ograniczoną wiedzę z zakresu doboru metod i form pracy z dzieckiem niepełnosprawnym. ocena db/4/ Student zna w pełni podstawowe uwarunkowania efektywnej pracy z dzieckiem niepełnosprawnym, właściwie dobiera metody, formy, środki dydaktyczne do możliwości rozwojowych dziecka.Posiada częściową wiedzę na temat specyfiki psychofizycznych uwarunkowań funkcjonowania dziecka niepełnosprawnego w grupie. ocena bdb/5/ Student posiada kompletną wiedzę na temat specyfiki psychofizycznych uwarunkowań funkcjonowania dziecka niepełnosprawnego w grupie. Zna w pełni uwarunkowania efektywniej i optymalnej edukacji i rehabilitacji dziecka z trudnościami rozwojowymi. Umiejętności: ocena dst/3/Student w ograniczonym stopniu wykorzystuje i łączy wiedzę z zakresu dydaktyki, ortodydaktyki w celu planowania zajęć z dzieckiem niepełnosprawnym. Z trudem różnicuje wymagania w odniesieniu do zróżnicowanych możliwości dziecka. Ograniczona znajomość warsztatu metodycznego. Częściowo analizuje i ocenia przydatność typowych metod, procedur metodycznych do możliwości rozwojowych dziecka. ocena db/4/ Student właściwie wykorzystuje i łączy wiedzę metodyczną w celu planowania zajęć , dostosowując wymagania do możliwości rozwojowych dziecka.Dobra znajomość warsztatu metodycznego, ale schematyczne jego wykorzystanie. Trafnie dobiera metody, formy pracy dostosowując je do potrzeb dziecka/grupy/. ocena bdb/5/ Student łączy i wykorzystuje wiedzę interdyscyplinarną w celu analizowania i interpretacji problemów edukacji i rehabilitacji dziecka. Samodzielnie planuje i projektuje działania dydaktyczne trafnie dobierając warsztat metodyczny. Trafnie ocenia przydatność typowych metod edukacyjno- terapeutycznych do możliwości rozwojowych dziecka. Kompetencje: ocena dst/3/ Student potrafi w ograniczonym stopniu zaplanować pracę z dzieckiem na poziomie placówki edukacyjnej, okazjonalnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, w ograniczonym stopniu rozumie potrzeby dziecka z trudnościami w rozwoju. ocena db/4/ Student potrafi właściwie pod względem metodycznym zaplanować pracę z dzieckiem niepełnosprawnym, jednak jego świadomość metodyczna jest ograniczona, nie potrafi uzasadnić dokonanych wyborów.Rozumie potrzeby dziecka i w sposób racjonalny projektuje sytuacje dydaktyczne celem ich zaspokojenia. ocena bdb/5/ Student w pełni rozumie potrzeby dziecka, jest wrażliwy na sposób ich zaspakajania.Samodzielnie i twórczo projektuje sytuacje dydaktyczne, wykorzystując przy tym innowacyjne metody edukacyjno terapeutyczne. Z zaangażowaniem i z przekonaniem realizuje swoje pomysły. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.