(in Polish) Partnerstwo edukacyjne: placówka, nauczyciel, uczeń, rodzic, instytucje, lokalna społeczność
General data
Course ID: | WNP-P-PE |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Partnerstwo edukacyjne: placówka, nauczyciel, uczeń, rodzic, instytucje, lokalna społeczność |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze specyfiką, formami i różnymi uwarunkowaniami współpracy żłobka/przedszkola/szkoły z rodzicami i środowiskiem lokalnym oraz poznanie wybranych modeli uczestnictwa rodziców w systemach edukacyjnych UE. |
Full description: |
(in Polish) Omawiane zagadnienia: -Idea partnerstwa w edukacji przedszkolnej, szkolnej; zdefiniowanie pojęć: „partnerstwo”, „współpraca”, „współdziałanie”; -Współdziałanie pedagogiczne placówek oświatowych ze środowiskiem lokalnym;Modele współpracy przedszkola/szkoły ze środowiskiem lokalnym; -Stan współuczestnictwa rodziców w procesie edukacji dziecka w świetle badań; -Prawne uwarunkowania współpracy rodzice - nauczyciele; -Czynniki determinujące i zakłócające współpracę; Rozpoznawanie wzajemnych oczekiwań rodziców i nauczycieli; -Znaczenie umiejętności komunikacyjnych nauczyciela w budowaniu pozytywnej współpracy; -Sposoby włączania rodziców w życie grupy przedszkolnej/klasy szkolnej; formy współpracy; - Projektowanie i planowanie współpracy z rodzicami; |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Andrzejewska J., Wspieranie rozwoju dziecka poprzez współpracę nauczyciela z rodziną, W.:S.Guz, J.Andrzejewska, Wybrane problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole, 2005 Andrzejewska J., Współudział rodziców w planie rozwoju i działalności przedszkola, W: A.Karpińska (red.), Teoria i praktyka kształcenia w dialogu i perspektywie Bulera M., Żuchelkowska, Edukacja przedszkolna z partnerskim udziałem rodziców Pawlak B., Jak współpracować z rodzicami uczniów klas początkowych. Żłobicki W., Rodzice i nauczyciele w edukacji wczesnoszkolnej, Christopcher C. J., Nauczyciel-rodzic. Skuteczne porozumiewanie się, Babiuch M., Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów, Mendel M., Rodzice i szkoła-jak współuczestniczyć w edukacji dzieci, Mendel M., Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy Lulek B., Współpraca szkoły, rodziny i środowiska. Sitarczyk M., Działalność informacyjno - edukacyjna przedszkola w kształtowaniu postaw wychowawczych rodziców, W: S.Guz, Edukacja przedszkolna na przełomie tysiącleci. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student zdobywa wiedzę na temat: - znaczenia partnerstwa nauczycieli i rodziców w edukacji dziecka na różnych jego poziomach, - uwarunkowań prawno - organizacyjnych uczestnictwa rodziców w edukacji dzieci -form współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym -różnych technik komunikacyjnych ważnych dla budowania partnerstwa -potrafi zaprojektować i zaplanować współpracę z rodzicami wykorzystując różnorodne formy |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) -przygotowanie scenariusza spotkań z rodzicami (wybrane formy współpracy) -Obecność na zajęciach -Przygotowanie do zajęć |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.