Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

General data

Course ID: WNP-P-PKN-KON-NISL
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Podstawowym celem realizowanych treści przedmiotowych, jest warsztatowe przygotowanie Studenta do efektywnej edukacji dziecka niepełnosprawnego w stopniu lekkim, w zakresie wybranych obszarów edukacyjnych. Realizacja treści programowych sprowadza się do I etapu edukacyjnego / kl.I-III / szkoły podstawowej.

Organizacja zajęć w ramach Metody Ośrodków Pracy; cele, zasady, metody, formy aktywności uczniów w strukturze MOP, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości i potrzeb uczniów. Sposoby korelowania treści w ramach nauki całościowej. Wybrane elementy kształtowania pojęć językowych, matematycznych, środowiskowych w ramach MOP.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student w zakresie:

wiedzy; - posługuje się wiedzą z zakresu niepełnosprawności intelektualnej, zna konsekwencje edukacyjne i rehabilitacyjne związane z niepełnosprawnością intelektualną

-ma podstawową wiedzę z zakresu metodyki edukacji i rehabilitacji realizowanych treści programowych, zna procedury metodyczne stosowane w pracy wielopoziomowej i zróżnicowanej

umiejętności; - korzysta z interdyscyplinarnej wiedzy teoretycznej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania rozwiązań metodycznych na poziomie I etapu edukacyjnego

- ocenia przydatność typowych metod, procedur postępowania edukacyjno- rehabilitacyjnego do realizacji zadań programowych związanych z usprawnianiem dziecka niepełnosprawnego

- samodzielnie planuje procesy edukacyjno-rehabilitacyjne, dobiera warsztat metodyczny do możliwości rozwojowych i potrzeb dziecka niepełnosprawnego

kompetencji; - rozumie i jest wrażliwy na potrzeby rozwojowe uczniów niepełnosprawnych i adekwatnie do ich możliwości, organizuje - poprawnie metodycznie - działania edukacyjne

- jest świadomy konieczności stosowania w praktyce indywidualizacji w edukacji i w rehabilitacji osób niepełnosprawnych.

Uzasadnienie ECTS: /2 ECTS/

-godziny kontaktowe - 12

-przygotowanie się do zajęć- 20

-przygotowanie się do zajęć

warsztatowych - 20

-przygotowanie scenariusza 30

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)