(in Polish) Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
General data
Course ID: | WNP-P-PKN-KON-NISL |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Podstawowym celem realizowanych treści przedmiotowych, jest warsztatowe przygotowanie Studenta do efektywnej edukacji dziecka niepełnosprawnego w stopniu lekkim, w zakresie wybranych obszarów edukacyjnych. Realizacja treści programowych sprowadza się do I etapu edukacyjnego / kl.I-III / szkoły podstawowej. Organizacja zajęć w ramach Metody Ośrodków Pracy; cele, zasady, metody, formy aktywności uczniów w strukturze MOP, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości i potrzeb uczniów. Sposoby korelowania treści w ramach nauki całościowej. Wybrane elementy kształtowania pojęć językowych, matematycznych, środowiskowych w ramach MOP. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student w zakresie: wiedzy; - posługuje się wiedzą z zakresu niepełnosprawności intelektualnej, zna konsekwencje edukacyjne i rehabilitacyjne związane z niepełnosprawnością intelektualną -ma podstawową wiedzę z zakresu metodyki edukacji i rehabilitacji realizowanych treści programowych, zna procedury metodyczne stosowane w pracy wielopoziomowej i zróżnicowanej umiejętności; - korzysta z interdyscyplinarnej wiedzy teoretycznej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania rozwiązań metodycznych na poziomie I etapu edukacyjnego - ocenia przydatność typowych metod, procedur postępowania edukacyjno- rehabilitacyjnego do realizacji zadań programowych związanych z usprawnianiem dziecka niepełnosprawnego - samodzielnie planuje procesy edukacyjno-rehabilitacyjne, dobiera warsztat metodyczny do możliwości rozwojowych i potrzeb dziecka niepełnosprawnego kompetencji; - rozumie i jest wrażliwy na potrzeby rozwojowe uczniów niepełnosprawnych i adekwatnie do ich możliwości, organizuje - poprawnie metodycznie - działania edukacyjne - jest świadomy konieczności stosowania w praktyce indywidualizacji w edukacji i w rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Uzasadnienie ECTS: /2 ECTS/ -godziny kontaktowe - 12 -przygotowanie się do zajęć- 20 -przygotowanie się do zajęć warsztatowych - 20 -przygotowanie scenariusza 30 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.