(in Polish) Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym
General data
Course ID: | WNP-P-PKN-KON-NISUIZ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie autorskiego konspektu zajęć. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej), rehabilitacyjnej i terapeutycznej oraz ich prawidłowości i zakłóceń. Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną na temat struktury i funkcji systemu edukacji – celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych. Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych. UMIEJĘTNOŚCI Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych. Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz terapeutycznych oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie rehabilitacji dziecka w kontekście różnych dysfunkcji; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) i terapeutycznych. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.