(in Polish) Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi
General data
Course ID: | WNP-P-PKN-KON-ZEIP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć student zdobędzie wiedzę na temat metod pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi. Nabędzie umiejętności tworzenia celów pracy terapeutycznej i konstruowania programów terapeutycznych dla dzieci przeżywających problemowe zachowania i trudności przystosowawcze. |
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć student zdobędzie wiedzę na temat metod pracy terapeutycznej z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi. Nabędzie umiejętności tworzenia celów pracy terapeutycznej i konstruowania programów terapeutycznych dla dzieci przeżywających problemowe zachowania i trudności przystosowawcze. Zdobędzie wiedzę dotyczącą technik socjoterapeutycznych (arteterapii, bajkoterapii, dramy i socjodramy, relaksacji itp.) Podczas zajęć uczestnikom zostaną przedstawione przykłady scenariuszy zajęć socjoterapeutycznych, które można wykorzystać w pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi. Student zdobędzie również wiedzę na temat pracy z dzieckiem z zaburzeniami lękowymi - nauczy się podstaw programu terapeutycznego dla dzieci STOP (program z nurtu poznawczo-behawioralnego). |
Bibliography: |
(in Polish) Bloomquist M.L., Trening umiejętności dla dzieci i zachowaniami problemowymi, Wydawnictwo UJ, Kraków 2011. Grudzikowska E., Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć, Difin, Warszawa 2015 Kendall P.C., Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci, GWP, Sopot 2013 Kendall P.C., Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży, GWP, Sopot 2013 Kołakowski A., Pisula A., Sposób na trudne dziecko - przyjazna terapia behawioralna, GWP, Sopot 2016 Szczepanik R., Jaros A., Techniki socjoterapeutyczne w pracy z dzieckiem agresywnym, Wydawnictwo UŁ., Łódź 2016 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student wiedza - zna, charakteryzuje różne techniki terapeutyczne z pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi - zna podstawowe założenia, cele i metody socjoterapii - ma wiedzę na temat podstaw psychologii pozytywnej w pracy terapeutycznej umiejętności - potrafi tworzyć cele pracy terapeutycznej z dzieckiem przeżywającym trudności, z podziałem na cele rozwojowe, edukacyjne, terapeutyczne - konstruuje programy socjoterapeutyczne dla dzieci przeżywających problemowe zachowania i trudności przystosowawcze - umie zastosować techniki pracy terapeutycznej zgodnie z potrzebami dziecka kompetencje społeczne - ma świadomość indywidualizacji pracy terapeutycznej z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody oceny studenta: - obecność na zajęciach - aktywność na zajęciach i podczas zajęć w grupach - kolokwium pisemne Student na ocenę: 3 wymienia różne metody terapeutyczne wykorzystywane w pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi, poprawnie tworzy cele terapeutyczne dla dziecka, które przejawia problemowe zachowania, potrafi z pomocą konstruować programy terapeutyczne, wymienia techniki behawioralne wykorzystywane w pracy z dzieckiem trudnym, zna w stopniu dostatecznym podstawy psychologii pozytywnej i krótko umie opisać jej zastosowanie w terapii dziecka z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi 3+wymienia, charakteryzuje i zna zastosowanie różnych metod terapeutycznych w pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi, poprawnie tworzy cele terapeutyczne, rozwojowe i edukacyjne dla dziecka, które przejawia problemowe zachowania, potrafi z pomocą konstruować programy terapeutyczne, wymienia techniki behawioralne wykorzystywane w pracy z dzieckiem trudnym, zna w stopniu dostatecznym podstawy psychologii pozytywnej i krótko umie opisać jej zastosowanie w terapii dziecka z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi 4 (db) wymienia, charakteryzuje i zna zastosowanie różnych metod terapeutycznych w pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi, dobrze tworzy cele terapeutyczne, rozwojowe i edukacyjne dla dziecka które przejawia problemowe zachowania, potrafi konstruować programy terapeutyczne, wymienia i charakteryzuje techniki behawioralne wykorzystywane w pracy z dzieckiem trudnym, zna dobrze podstawy psychologii pozytywnej, umie zastosować techniki wykorzystywane w psychoterapii pozytywnej 4+ (db+) wymienia, charakteryzuje i zna zastosowanie różnych metod terapeutycznych w pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi, bardzo dobrze tworzy cele terapeutyczne, rozwojowe i edukacyjne dla dziecka które przejawia problemowe zachowania, potrafi konstruować programy terapeutyczne, wymienia i charakteryzuje techniki behawioralne wykorzystywane w pracy z dzieckiem trudnym, zna bardzo dobrze podstawy psychologii pozytywnej, umie zastosować techniki wykorzystywane w psychoterapii pozytywnej, ma świadomość indywidualizacji pracy terapeutycznej z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi 5 (bdb) wymienia, charakteryzuje i zna zastosowanie różnych metod terapeutycznych w pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi, bardzo dobrze tworzy cele terapeutyczne, rozwojowe i edukacyjne dla dziecka które przejawia problemowe zachowania, potrafi konstruować programy terapeutyczne, wymienia i charakteryzuje techniki behawioralne wykorzystywane w pracy z dzieckiem trudnym, zna bardzo dobrze podstawy psychologii pozytywnej, umie zastosować techniki wykorzystywane w psychoterapii pozytywnej, ma świadomość indywidualizacji pracy terapeutycznej z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi, ma potrzebę samorozwoju w kwestii metodyki pracy z dzieckiem trudnym |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.