Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi

General data

Course ID: WNP-P-PKN-KON-ZEIP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć student zdobędzie wiedzę na temat metod pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi. Nabędzie umiejętności tworzenia celów pracy terapeutycznej i konstruowania programów terapeutycznych dla dzieci przeżywających problemowe zachowania i trudności przystosowawcze.

Full description: (in Polish)

Podczas zajęć student zdobędzie wiedzę na temat metod pracy terapeutycznej z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi. Nabędzie umiejętności tworzenia celów pracy terapeutycznej i konstruowania programów terapeutycznych dla dzieci przeżywających problemowe zachowania i trudności przystosowawcze. Zdobędzie wiedzę dotyczącą technik socjoterapeutycznych (arteterapii, bajkoterapii, dramy i socjodramy, relaksacji itp.) Podczas zajęć uczestnikom zostaną przedstawione przykłady scenariuszy zajęć socjoterapeutycznych, które można wykorzystać w pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi. Student zdobędzie również wiedzę na temat pracy z dzieckiem z zaburzeniami lękowymi - nauczy się podstaw programu terapeutycznego dla dzieci STOP (program z nurtu poznawczo-behawioralnego).

Bibliography: (in Polish)

Bloomquist M.L., Trening umiejętności dla dzieci i zachowaniami problemowymi, Wydawnictwo UJ, Kraków 2011.

Grudzikowska E., Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć, Difin, Warszawa 2015

Kendall P.C., Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci, GWP, Sopot 2013

Kendall P.C., Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży, GWP, Sopot 2013

Kołakowski A., Pisula A., Sposób na trudne dziecko - przyjazna terapia behawioralna, GWP, Sopot 2016

Szczepanik R., Jaros A., Techniki socjoterapeutyczne w pracy z dzieckiem agresywnym, Wydawnictwo UŁ., Łódź 2016

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student

wiedza

- zna, charakteryzuje różne techniki terapeutyczne z pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi

- zna podstawowe założenia, cele i metody socjoterapii

- ma wiedzę na temat podstaw psychologii pozytywnej w pracy terapeutycznej

umiejętności

- potrafi tworzyć cele pracy terapeutycznej z dzieckiem przeżywającym trudności, z podziałem na cele rozwojowe, edukacyjne, terapeutyczne

- konstruuje programy socjoterapeutyczne dla dzieci przeżywających problemowe zachowania i trudności przystosowawcze

- umie zastosować techniki pracy terapeutycznej zgodnie z potrzebami dziecka

kompetencje społeczne

- ma świadomość indywidualizacji pracy terapeutycznej z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody oceny studenta:

- obecność na zajęciach

- aktywność na zajęciach i podczas zajęć w grupach

- kolokwium pisemne

Student na ocenę:

3 wymienia różne metody terapeutyczne wykorzystywane w pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi, poprawnie tworzy cele terapeutyczne dla dziecka, które przejawia problemowe zachowania, potrafi z pomocą konstruować programy terapeutyczne, wymienia techniki behawioralne wykorzystywane w pracy z dzieckiem trudnym, zna w stopniu dostatecznym podstawy psychologii pozytywnej i krótko umie opisać jej zastosowanie w terapii dziecka z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi

3+wymienia, charakteryzuje i zna zastosowanie różnych metod terapeutycznych w pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi, poprawnie tworzy cele terapeutyczne, rozwojowe i edukacyjne dla dziecka, które przejawia problemowe zachowania, potrafi z pomocą konstruować programy terapeutyczne, wymienia techniki behawioralne wykorzystywane w pracy z dzieckiem trudnym, zna w stopniu dostatecznym podstawy psychologii pozytywnej i krótko umie opisać jej zastosowanie w terapii dziecka z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi

4 (db) wymienia, charakteryzuje i zna zastosowanie różnych metod terapeutycznych w pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi, dobrze tworzy cele terapeutyczne, rozwojowe i edukacyjne dla dziecka które przejawia problemowe zachowania, potrafi konstruować programy terapeutyczne, wymienia i charakteryzuje techniki behawioralne wykorzystywane w pracy z dzieckiem trudnym, zna dobrze podstawy psychologii pozytywnej, umie zastosować techniki wykorzystywane w psychoterapii pozytywnej

4+ (db+) wymienia, charakteryzuje i zna zastosowanie różnych metod terapeutycznych w pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi, bardzo dobrze tworzy cele terapeutyczne, rozwojowe i edukacyjne dla dziecka które przejawia problemowe zachowania, potrafi konstruować programy terapeutyczne, wymienia i charakteryzuje techniki behawioralne wykorzystywane w pracy z dzieckiem trudnym, zna bardzo dobrze podstawy psychologii pozytywnej, umie zastosować techniki wykorzystywane w psychoterapii pozytywnej, ma świadomość indywidualizacji pracy terapeutycznej z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi

5 (bdb) wymienia, charakteryzuje i zna zastosowanie różnych metod terapeutycznych w pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi, bardzo dobrze tworzy cele terapeutyczne, rozwojowe i edukacyjne dla dziecka które przejawia problemowe zachowania, potrafi konstruować programy terapeutyczne, wymienia i charakteryzuje techniki behawioralne wykorzystywane w pracy z dzieckiem trudnym, zna bardzo dobrze podstawy psychologii pozytywnej, umie zastosować techniki wykorzystywane w psychoterapii pozytywnej, ma świadomość indywidualizacji pracy terapeutycznej z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi, ma potrzebę samorozwoju w kwestii metodyki pracy z dzieckiem trudnym

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)