(in Polish) Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami mowy
General data
Course ID: | WNP-P-PKN-KON-ZM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami mowy |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot "Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami mowy" zawiera treści dotyczące charakterystyki prawidłowego rozwoju mowy dziecka neurobiologicznych podstaw rozwoju mowy i języka, klasyfikacja, przyczyny i objawy zaburzeń mowy. Student pozna metody pracy edukacyjno -terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami mowy o różnym charakterze. |
Full description: |
(in Polish) Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami mowy. Charakterystyka prawidłowego rozwoju mowy dziecka. Neurobiologiczne podłoże rozwoju mowy i języka. Klasyfikacja zaburzeń mowy. Dyslalia, Słuch fonemowy. Opóźniony rozwój mowy i języka. Zaburzenia mowy spowodowane: autyzmem i zaburzeniami psychicznymi, niepełnosprawnością intelektualną, nieplynnością mowy, rozszczepem wargi lub/i podniebienia, zaburzeniami korowymi. Kształtowanie kompetencji językowych i komunikacyjnych u dzieci z różnymi dysfunkcjami. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK 1 - student zna podstawową terminologię z zakresu logopedii i nie tylko(ortodoncja,fonologia,foniatria,ortofonia) EK 2 - student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień logopedycznych (dyslalia, budowa aparatu artykulacyjnego, zaburzenia artykulacyjne, wady narządu żucia, słuch fonematyczny, rozwój językowy dziecka) EK 3 - student posiada wiedzę na temat zaburzeń rozwoju mowy oraz wad wymowy; zna sposoby ich korekcji. Umiejętności: EK 4 - student potrafi rozpoznawać najprostsze wady wymowy oraz zaburzenia artykulacyjne. EK 5 - student potrafi zastosować konkretne ćwiczenia: usprawniające aparat artykulacyjny, oddechowe oraz ćwiczenia słuchu fonematycznego odpowiednio do wady wymowy. EK 6 - student umiejętnie wykorzystuje literaturę zaproponowaną na wykładzie. Kompetencje: EK 7 - student aktywnie angażuje się podczas zajęć prowadząc udział w dyskusjach. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.