Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami mowy

General data

Course ID: WNP-P-PKN-KON-ZM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami mowy
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Przedmiot "Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami mowy" zawiera treści dotyczące charakterystyki prawidłowego rozwoju mowy dziecka neurobiologicznych podstaw rozwoju mowy i języka, klasyfikacja, przyczyny i objawy zaburzeń mowy. Student pozna metody pracy edukacyjno -terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami mowy o różnym charakterze.

Full description: (in Polish)

Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami mowy.

Charakterystyka prawidłowego rozwoju mowy dziecka.

Neurobiologiczne podłoże rozwoju mowy i języka.

Klasyfikacja zaburzeń mowy.

Dyslalia, Słuch fonemowy.

Opóźniony rozwój mowy i języka.

Zaburzenia mowy spowodowane:

autyzmem i zaburzeniami psychicznymi,

niepełnosprawnością intelektualną,

nieplynnością mowy,

rozszczepem wargi lub/i podniebienia,

zaburzeniami korowymi.

Kształtowanie kompetencji językowych i komunikacyjnych u dzieci z różnymi dysfunkcjami.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK 1 - student zna podstawową terminologię z zakresu logopedii i nie tylko(ortodoncja,fonologia,foniatria,ortofonia)

EK 2 - student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień logopedycznych (dyslalia, budowa aparatu artykulacyjnego, zaburzenia artykulacyjne, wady narządu żucia, słuch fonematyczny, rozwój językowy dziecka)

EK 3 - student posiada wiedzę na temat zaburzeń rozwoju mowy oraz wad wymowy; zna sposoby ich korekcji.

Umiejętności:

EK 4 - student potrafi rozpoznawać najprostsze wady wymowy oraz zaburzenia artykulacyjne.

EK 5 - student potrafi zastosować konkretne ćwiczenia: usprawniające aparat artykulacyjny, oddechowe oraz ćwiczenia słuchu fonematycznego odpowiednio do wady wymowy.

EK 6 - student umiejętnie wykorzystuje literaturę zaproponowaną na wykładzie.

Kompetencje:

EK 7 - student aktywnie angażuje się podczas zajęć prowadząc udział w dyskusjach.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)