Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Placówka oświatowa w środowisku lokalnym

General data

Course ID: WNP-P-POL
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Placówka oświatowa w środowisku lokalnym
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe na Studiach Podyplomowych Zarządzanie Oświatą - sem. 2
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

1. Planowanie i realizacja działań na rzecz rozwoju szkoły/placówki oświatowej we współpracy ze środowiskiem zewnętrznym.

2. Doskonalenie umiejętności współpracy z rodzicami w celu poprawy efektywności procesu dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawczego.

3. Doskonalenie umiejętności oraz doświadczenia w identyfikowaniu potrzeb środowiska i prowadzenie działań mających na celu ich zaspokojenie z wykorzystaniem na rzecz wzajemnego rozwoju.

4. Analiza wybranego środowiska lokalnego szkoły/ placówki oświatowej - studium przypadku

Full description: (in Polish)

Wychowawcy wobec problemów globalizacji a skuteczność oddziaływań wychowawczych.

Środowisko materialne i społeczne jako źródło stymulacji niezbędnej w rozwoju jednostki.

Postrzeganie rozwoju jednostki w kontekście środowiska.

Przestrzeń szkoły, placówek edukacyjnych a rozwiązywanie problemów wychowawczych.

Pozarodzinne czynniki oddziałując na rozwój jednostki. Partnerstwo edukacyjne a kontekstowość; postawa wobec środowiska ucznia; orientacja na partnerstwo .

Typy partnerstwa edukacyjnego. Wychowawcy-nauczyciele kreujący współpracę szkoły ze środowiskiem /propozycje programów/.

Bibliography: (in Polish)

1. R. Fisher: Lepszy start. Zapewnij swemu dziecku lepszy start. Rebis, Poznań 2002.

2. M. Łobocki: Współdziałanie nauczycieli i rodziców w procesie wychowania. Nasza Księgarnia, Warszawa 1985.

3. B. Śliwerski. Partnerstwo rodziny , szkoły , gminy , Nowe w Szkole, nr 7/8 , s. 43-44, 2003r.

4. pr. zb. pod kierunkiem W. Starzyńskiego, Rodzice -partnerzy i sprzymierzeńcy, Fundacja "Rodzice w Szkole", Warszawa 2011

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego,

Dz.U. 09/168/1324 z dnia 9 października 2009 r.

5. M. Whalley i Zespół Pen Green Centre: Jak włączyć rodziców do nauki dzieci? WSiP, Warszawa 2008

6. M. Mendel: Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy. Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2007.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

1 Wskazuje środowiskowe uwarunkowania procesów wychowania i ujmuje rozwój jednostki w kontekście środowiska. Określa rolę prymarnego kontekstu rozwoju jednostki.

2 Określa wymiary konstytuujące partnerstwo edukacyjne. Potrafi wskazać znaczenie oddziaływań sekundarnych kontekstów edukacyjnych.

3 Potrafi prognozować i dostrzegać konsekwencje zróżnicowanych oddziaływań wychowawczych dla rozwoju jednostki. Umie określić zadania środowiska rodzinnego zabezpieczające funkcjonowanie dziecka w roli ucznia.

4 Umie określi wymiary materialne i społeczne środowiska rodzinnego stanowiące źródło stymulacji rozwoju jednostki. Wskazuje warunki efektywności systemów edukacyjnych.

5 Przygotowany jest do kreowania współpracy nauczycieli i wychowawców ze środowiskiem. Umie zaprojektować działania wychowawców w zakresie współpracy z podmiotami różnych instytucji i placówek umożliwiające efektywną pracę edukacyjną

6 Samodzielnie konstruuje program pracy w obszarze różnych typów partnerstwa edukacyjnego. Ma świadomość, iż efektywność oddziaływań wychowawczych systemów edukacyjnych jest warunkowana postawą partnerstwa w obszarze kreowania działań edukacyjnych

7 Nabywa świadomość iż efektywność oddziaływań wychowawczych jest determinowana partnerstwem w zakresie kreowania działań edukacyjnych oraz nawiązaniem rzeczywistego dialogu z innymi wychowawcami.

8 Nabywa świadomość iż efektywność oddziaływań wychowawczych jest determinowana partnerstwem w zakresie kreowania działań edukacyjnych oraz nawiązaniem rzeczywistego dialogu z innymi wychowawcami.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

prezentacja

obecność na zajęciach

ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność)

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 10 hours, 43 places more information
Coordinators: Anna Fidelus
Group instructors: Anna Fidelus
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 10 hours, 40 places more information
Coordinators: Anna Fidelus
Group instructors: Anna Fidelus
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 10 hours, 40 places more information
Coordinators: Anna Fidelus
Group instructors: Anna Fidelus
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)