Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Podstawa programowa, programy kształcenia i podręczniki szkolne

General data

Course ID: WNP-P-PPR
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Podstawa programowa, programy kształcenia i podręczniki szkolne
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z aktualnie obowiązującą podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej, programami kształcenia i podręcznikami szkolnymi w klasach I-III.

Full description: (in Polish)

Tematyka zajęć:

1. Krytyczna analiza podstawy programowej na pierwszym etapie kształcenia w kontekście dyskurów wczesnoszkolnych.

2. Programy kształcenia i podręczniki szkolne. Porównanie aktualnie obowiązującej oferty bezpłatnych podręczników w klasie I z wcześniejszymi pakietami edukacyjnymi.

Bibliography: (in Polish)

Klus -Stańska D., Szczepska - Pustkowska M. Pedagogika wczesnoszkolna - dyskursy, problemy, rozwiązania. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2009.

Dudzikowa M., Knasiecka - Falbierska K. Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej. Wyd. Impuls, 2013.

Adamek I., Olszewska B. Pomiędzy dwiema edukacjami. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec czasu zmiany. Wyd. WSP, Łódź, 2014

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

1. Student zna podstawę programową kształcenia w kl. I-III i programy kształcenia.

2. Student zna aktualną ofertę podręczników do edukacji wczesnoszkolnej.

Umiejetności:

1. Student potrafi dokonać analizy podstawy programowej w świetle dyskursów pedagogicznych.

2. Student potrafi ocenić zawartość merytoryczną, szatę graficzną i wartości edukacyjne podręczników szkolnych w klasach I-III.

Kompetencje:

1. Student wykazuje twórczą, wrazliwą postawę na potrzeby rozwojowe dziecka i ma świadomość oczekiwań stawianym nauczycielom w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w młodszym wieku szkolnym.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena dostateczna:

Student zna w stopniu doststecznym podstawę programową kształcenia w kl. I-III i programy kształcenia i aktualną ofertę podręczników do edukacji wczesnoszkolnej; potrafi dokonać analizy podstawy programowej w świetle dyskursów pedagogicznych oraz ocenić zawartość merytoryczną, szatę graficzną i wartości edukacyjne podręczników szkolnych w klasach I-III. Student wybiórczo wykazuje twórczą, wrażliwą postawę na potrzeby rozwojowe dziecka i ma świadomość oczekiwań stawianym nauczycielom w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w młodszym wieku szkolnym.

Ocena dobra:

Student zna w stopniu dobrym podstawę programową kształcenia w kl. I-III i programy kształcenia i aktualną ofertę podręczników do edukacji wczesnoszkolnej; potrafi dokonać analizy podstawy programowej w świetle dyskursów pedagogicznych oraz ocenić zawartość merytoryczną, szatę graficzną i wartości edukacyjne podręczników szkolnych w klasach I-III. Student wykazuje twórczą, wrażliwą postawę na potrzeby rozwojowe dziecka i ma świadomość oczekiwań stawianym nauczycielom w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w młodszym wieku szkolnym.

Ocena bardzo dobra:

Student zna w stopniu bardzo dobrym podstawę programową kształcenia w kl. I-III i programy kształcenia i aktualną ofertę podręczników do edukacji wczesnoszkolnej; potrafi dokonać analizy podstawy programowej w świetle dyskursów pedagogicznych oraz ocenić zawartość merytoryczną, szatę graficzną i wartości edukacyjne podręczników szkolnych w klasach I-III. Student wykazuje twórczą, wrażliwą postawę na potrzeby rozwojowe dziecka i ma świadomość oczekiwań stawianym nauczycielom w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w młodszym wieku szkolnym.

Metody oceniania:

1. Przygotowanie oceny merytorycznej części podręcznika dla klas I-III.

2. Obecność na zajęciach i aktywny udział w dyskusji.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)