(in Polish) Podstawa programowa, programy kształcenia i podręczniki szkolne
General data
Course ID: | WNP-P-PPR |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Podstawa programowa, programy kształcenia i podręczniki szkolne |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z aktualnie obowiązującą podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej, programami kształcenia i podręcznikami szkolnymi w klasach I-III. |
Full description: |
(in Polish) Tematyka zajęć: 1. Krytyczna analiza podstawy programowej na pierwszym etapie kształcenia w kontekście dyskurów wczesnoszkolnych. 2. Programy kształcenia i podręczniki szkolne. Porównanie aktualnie obowiązującej oferty bezpłatnych podręczników w klasie I z wcześniejszymi pakietami edukacyjnymi. |
Bibliography: |
(in Polish) Klus -Stańska D., Szczepska - Pustkowska M. Pedagogika wczesnoszkolna - dyskursy, problemy, rozwiązania. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2009. Dudzikowa M., Knasiecka - Falbierska K. Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej. Wyd. Impuls, 2013. Adamek I., Olszewska B. Pomiędzy dwiema edukacjami. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec czasu zmiany. Wyd. WSP, Łódź, 2014 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: 1. Student zna podstawę programową kształcenia w kl. I-III i programy kształcenia. 2. Student zna aktualną ofertę podręczników do edukacji wczesnoszkolnej. Umiejetności: 1. Student potrafi dokonać analizy podstawy programowej w świetle dyskursów pedagogicznych. 2. Student potrafi ocenić zawartość merytoryczną, szatę graficzną i wartości edukacyjne podręczników szkolnych w klasach I-III. Kompetencje: 1. Student wykazuje twórczą, wrazliwą postawę na potrzeby rozwojowe dziecka i ma świadomość oczekiwań stawianym nauczycielom w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w młodszym wieku szkolnym. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena dostateczna: Student zna w stopniu doststecznym podstawę programową kształcenia w kl. I-III i programy kształcenia i aktualną ofertę podręczników do edukacji wczesnoszkolnej; potrafi dokonać analizy podstawy programowej w świetle dyskursów pedagogicznych oraz ocenić zawartość merytoryczną, szatę graficzną i wartości edukacyjne podręczników szkolnych w klasach I-III. Student wybiórczo wykazuje twórczą, wrażliwą postawę na potrzeby rozwojowe dziecka i ma świadomość oczekiwań stawianym nauczycielom w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w młodszym wieku szkolnym. Ocena dobra: Student zna w stopniu dobrym podstawę programową kształcenia w kl. I-III i programy kształcenia i aktualną ofertę podręczników do edukacji wczesnoszkolnej; potrafi dokonać analizy podstawy programowej w świetle dyskursów pedagogicznych oraz ocenić zawartość merytoryczną, szatę graficzną i wartości edukacyjne podręczników szkolnych w klasach I-III. Student wykazuje twórczą, wrażliwą postawę na potrzeby rozwojowe dziecka i ma świadomość oczekiwań stawianym nauczycielom w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w młodszym wieku szkolnym. Ocena bardzo dobra: Student zna w stopniu bardzo dobrym podstawę programową kształcenia w kl. I-III i programy kształcenia i aktualną ofertę podręczników do edukacji wczesnoszkolnej; potrafi dokonać analizy podstawy programowej w świetle dyskursów pedagogicznych oraz ocenić zawartość merytoryczną, szatę graficzną i wartości edukacyjne podręczników szkolnych w klasach I-III. Student wykazuje twórczą, wrażliwą postawę na potrzeby rozwojowe dziecka i ma świadomość oczekiwań stawianym nauczycielom w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w młodszym wieku szkolnym. Metody oceniania: 1. Przygotowanie oceny merytorycznej części podręcznika dla klas I-III. 2. Obecność na zajęciach i aktywny udział w dyskusji. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.