(in Polish) Pedagogika wczesnoszkolna z warsztatem metodycznym
General data
Course ID: | WNP-P-PWCZ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Pedagogika wczesnoszkolna z warsztatem metodycznym |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Full description: |
(in Polish) Tematyka wykładów: 1. Miejsce i znaczenie pedagogiki wczesnoszkolnej wśród dyscyplin pedagogicznych. 2. Cele kształcenia w edukacji wczesnoszkolnej 3. Przedmiot, funkcje i zadania pedagogiki wczesnoszkolnej. 4. Zmiana paradygmatu kształcenia na etapie wczesnoszkolnym. |
Bibliography: |
(in Polish) Klus-Stańska, D., Szczepska-Pustkowska M.(red). Pedagogika wczesnoszkolna - dyskursy, problemy, rozwiązania. WAiP, Warszawa, 2009; Kusiak K.,Nowakowska-Buryła I., Stawinoga R.(red.) Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Wyd.UMCS, Lublin 2009; Sowińska H. (red). Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej. Wyd. Naukowe UAM, Poznań, 2011. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK 1: Student zna terminologię i podstawy teoretyczne pedagogiki wczesnoszkolnej. EK2: Wskazuje jej miejsce wśród nauk pedagogicznych analizując jej cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne. EK 3: Charakteryzuje psychologiczne i konstruktywistyczne podstawy uczenia się dziecka. Umiejętności: EK 4: Potrafi krytycznie ocenić szanse i zagrożenia w edukacji wczesnoszkolnej. EK 5: Przewiduje konsekwencje rozwojowe przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy. Kompetencje: EK 6: Jest wrażliwy na problemy rozwojowe i edukacyjne dzieci w wieku wczesnoszkolnym. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) ocena dostateczna (3,0): student w stopniu dostatecznym zna terminologię i podstawy teoretyczne pedagogiki wczesnoszkolnej, wskazuje jej miejsce wśród nauk pedagogicznych analizując jej cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne; potrafi krytycznie ocenić szanse i zagrożenia w edukacji wczesnoszkolnej; przewiduje konsekwencje rozwojowe przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy; jest wrażliwy na problemy rozwojowe i edukacyjne dzieci w wieku wczesnoszkolnym. ocena dobra (4,0): student w dobrym stopniu zna terminologię i podstawy teoretyczne pedagogiki wczesnoszkolnej, wskazuje jej miejsce wśród nauk pedagogicznych analizując jej cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne; potrafi krytycznie ocenić szanse i zagrożenia w edukacji wczesnoszkolnej; przewiduje konsekwencje rozwojowe przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy; jest wrażliwy na problemy rozwojowe i edukacyjne dzieci w wieku wczesnoszkolnym. ocena bardzo dobra (5,0): student w bardzo dobrym stopniu zna terminologię i podstawy teoretyczne pedagogiki wczesnoszkolnej, wskazuje jej miejsce wśród nauk pedagogicznych analizując jej cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne; potrafi krytycznie ocenić szanse i zagrożenia w edukacji wczesnoszkolnej; przewiduje konsekwencje rozwojowe przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy; jest wrażliwy na problemy rozwojowe i edukacyjne dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach, egzamin ustny. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.