Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Pedagogika wczesnoszkolna z warsztatem metodycznym

General data

Course ID: WNP-P-PWCZCW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Pedagogika wczesnoszkolna z warsztatem metodycznym
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Full description: (in Polish)

1.Konstruktywistyczne założenia procesu uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

2. Budowa scenariusza zajęć zintegrowanych.

3. Cele operacyjne, metody, formy i środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej.

4. Kompetencje nauczyciela w klasach I-III szkoły podstawowej.

Bibliography: (in Polish)

Sowińska H. (red). Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej. Wyd. Naukowe UAM, Poznań, 2011.

Klus-Stańska D. Konstruowanie wiedzy w szkole, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego, Olsztyn, 2000;

M. Żytko (red). Kształcenie zintegrowane. Problemy teorii i praktyki. Wyd. Akademickie " Żak", Warszawa 2002;

Klus - Stańska D., Nowicka M., Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej WSiP, Warszawa, 2005;

Bałachowicz J., Kowalska A. (red.), Wczesna edukacja dziecka - stan obecny - perspektywy - potrzeby. Wyd. WSP TWP, Warszawa 2006;

Klus -Stańska D.,Szatan E. ,Bronk D. Wczesna edukacja. Między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno - badawczych. Wyd. UG, Gdańsk 2006.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK1: Prezentuje szeroką, specjalistyczną wiedzę na temat celów, zasad, metod i form pracy wychowawczej i dydaktycznej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym.

Umiejętności:

EK2: Potrafi planować i organizować pracę opiekuńczą, wychowawczą, dydaktyczną i wspierającą dzieci i na I etapie edukacyjnym,

EK3: Potrafi dobierać i wykorzystywać metody aktywizujące i kooperacyjne do pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym

Kompetencje:

EK4: Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań opiekuńczych,wychowawczych, dydaktycznych z dziećmi

o różnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena dostateczna (3,0): student prezentuje podstawową, specjalistyczną wiedzę na temat celów, zasad, metod i form pracy wychowawczej i dydaktycznej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym; potrafi planować i organizować pracę opiekuńczą, wychowawczą, dydaktyczną i wspierającą dzieci i na I etapie edukacyjnym; potrafi dobierać i wykorzystywać metody aktywizujące i kooperacyjne do pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym; ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań opiekuńczych,wychowawczych, dydaktycznych z dziećmi

o różnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych.

Ocena dobra (4,0): student prezentuje specjalistyczną wiedzę na temat celów, zasad, metod i form pracy wychowawczej i dydaktycznej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym; potrafi planować i organizować pracę opiekuńczą, wychowawczą, dydaktyczną i wspierającą dzieci i na I etapie edukacyjnym; potrafi dobierać i wykorzystywać metody aktywizujące i kooperacyjne do pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym; ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań opiekuńczych,wychowawczych, dydaktycznych z dziećmi o różnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych.

Ocena bardzo dobra (5,0): student prezentuje szeroką, specjalistyczną wiedzę na temat celów, zasad, metod i form pracy wychowawczej i dydaktycznej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym; potrafi planować i organizować pracę opiekuńczą, wychowawczą, dydaktyczną i wspierającą dzieci i na I etapie edukacyjnym; potrafi dobierać i wykorzystywać metody aktywizujące i kooperacyjne do pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym; ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań opiekuńczych,wychowawczych, dydaktycznych z dziećmi o różnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych.

Kryteria oceniania :

ocenianie ciągłe, egzamin ustny

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)