Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Vocational and social animation

General data

Course ID: WNP-PE-AKTW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Vocational and social animation
Name in Polish: Aktywizacja zawodowa i społeczna
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

P_WD2_01

P_UD2_04

P_UD2_06

P_KD2_02

P_KD2_03

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z wybranymi problemami oraz zespołem działań z zakresu aktywizacji społecznej i zawodowej w odniesieniu do osób będących w szczególnie trudnej sytuacji na współczesnym rynku pracy, a także rozwinięcie umiejętności poszukiwania oryginalnych rozwiązań w zakresie aktywizowania dorosłych w sferze pracy.

Full description: (in Polish)

Zakres realizowanych tematów:

1. Człowiek dorosły w różnych sytuacjach życia i pracy - wprowadzenie w problematykę zajęć.

2. Aktywizacja społeczno - zawodowa: istota, programy, główni realizatorzy działań.

3. Udział doradcy zawodowego w rozwiązywaniu problemów społeczno - zawodowych osób z tzw. "grup ryzyka" (absolwentów, długotrwale bezrobotnych, osób 50+, osób niepełnosprawnych, mieszkańców wsi).

4. Problematyka teleedukacji oraz telepracy jako szansy na aktywne uczestnictwo w życiu zawodowym.

5. Wybrane rozwiązania z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej.

Bibliography: (in Polish)

1. Baraniak B., Edukacja w przygotowaniu człowieka do pracy zawodowej, Warszawa 2008.

2. Kwiatkowski S.M., Bogaj A., B. Baraniak, Pedagogika pracy, Warszawa 2007.

3. Kwiatkowski S.M., Żurek M., Aktywizacja zawodowa studentów w akademickich biurach karier, Warszawa 2008.

4. Marynowicz - Hetka E., Pedagogika społeczna: podręcznik akademicki, tom 1 i 2, Warszawa 2007.

5. Włodarczyk E., Cytlak I. (red.), Człowiek wobec krytycznych sytuacji życiowych: z teorii i praktyki pracy socjalnej, Poznań 2011.

Proponowana literatura dodatkowa:

1. Filipowicz G., Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, Warszawa 2004.

2. Kawula S. (red.), Pedagogika społeczna: dokonania, aktualność, perspektywy: podręcznik akademicki dla pedagogów, Toruń 2001.

3. Kościelska M., Aouil B. (red.), Człowiek niepełnosprawny. Rodzina i praca, Bydgoszcz 2004.

4. Ratyński W., Problemy i dylematy polityki społecznej w Polsce, Warszawa 2003.

5. Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Bydgoszcz 2005.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student posiada pogłębiona wiedzę na temat rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychicznym, społecznym, w szczególności dotyczącą prognozowania przydatności zawodowej, doradztwa zawodowego, andragogiki i współczesnych systemów oświatowych, działalności poradniczej wobec osób wymagających wsparcia w trudnych problemach życiowych wieku dorosłego.

Student potrafi generować oryginalne rozwiązania w zakresie aktywizowania dorosłych w dziedzinie kształcenia i w sferze pracy.

Student potrafi współpracować z innymi, pracować w zespole.

Student ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu specjalności i budowania warsztatu pracy doradcy zawodowego oraz animatora pracy społecznej.

Student jest wrażliwy na potrzeby i gotowy do komunikowania oraz współpracy z osobami potrzebującymi wsparcia w podejmowaniu decyzji zawodowych, poszukujących pracy, aktywizowania dorosłych w dziedzinie kształcenia.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie studiów:

- Projekt studencki grupowy (P_UD2_04, P_UD2_06)

- Obecność i aktywny udział w zajęciach, debata (P_WD2_01, P_KD2_03)

- Indywidualna analiza źródeł (P_WD2_01, P_KD2_02)

Na ocenę 3,0 - Student posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka, szczególnie działalności poradniczej wobec osób wymagających wsparcia w trudnych problemach życiowych; potrafi generować rozwiązania (także wspólnie z grupą) w zakresie aktywizowania dorosłych w dziedzinie kształcenia i w sferze pracy; ma pozytywne nastawienie do budowania warsztatu animatora pracy społecznej.

Na ocenę 3,5 - Student posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka, szczególnie działalności poradniczej wobec osób wymagających wsparcia w trudnych problemach życiowych; potrafi generować rozwiązania (także wspólnie z grupą) w zakresie aktywizowania dorosłych w dziedzinie kształcenia i w sferze pracy; ma pozytywne nastawienie do budowania warsztatu animatora pracy społecznej.

Wzmocnienie oceny dostatecznej - dzięki przygotowaniu na zajęcia (i zaprezentowaniu) dodatkowych materiałów źródłowych na temat realizowanych zagadnień.

Na ocenę 4,0 - Student posiada pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka, szczególnie działalności poradniczej wobec osób wymagających wsparcia w trudnych problemach życiowych; potrafi generować oryginalne rozwiązania (także wspólnie z grupą) w zakresie aktywizowania dorosłych w dziedzinie kształcenia i w sferze pracy; ma pozytywne nastawienie do budowania warsztatu animatora pracy społecznej.

Na ocenę 4,5 - Student posiada pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka, szczególnie działalności poradniczej wobec osób wymagających wsparcia w trudnych problemach życiowych; potrafi generować oryginalne rozwiązania (także wspólnie z grupą) w zakresie aktywizowania dorosłych w dziedzinie kształcenia i w sferze pracy; ma pozytywne nastawienie do budowania warsztatu animatora pracy społecznej.

Wzmocnienie oceny dobrej - wyjątkowo aktywnym udziałem (np. lider grupy, przygotowanie dodatkowych materiałów wzbogacających wystąpienie grupy) w projekcie studenckim: Rola i zadania doradcy zawodowego w rozwiązywaniu problemów społeczno - zawodowych osób z tzw. "grup ryzyka".

Na ocenę bardzo dobrą (5,0) - Student posiada pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka, szczególnie działalności poradniczej wobec osób wymagających wsparcia w trudnych problemach życiowych; potrafi generować oryginalne rozwiązania (także wspólnie z grupą) w zakresie aktywizowania dorosłych w dziedzinie kształcenia i w sferze pracy oraz wskazywać i poddawać ocenie różne możliwości rozwiązania problemów; ma pozytywne nastawienie do budowania warsztatu animatora pracy społecznej, współpracując m.in. ze specjalistami/praktykami z tego obszaru.

Wzmocnienie oceny dobrej plus szczególnie czynnym uczestnictwem w debacie (pełnienie roli moderatora, eksperta, zdobycie tytułu najlepszego mówcy) poświęconej dotychczasowym, rodzimym rozwiązaniom z zakresu aktywizacji społeczno - zawodowej.

Planowany godzinowy nakład pracy Studenta (rozliczenie punktów ECTS): 4 punkty ECTS razy 25 godzin pracy Studenta

- godziny kontaktowe - konwersatoria - 30h

- przygotowanie się do zajeć, lektury - 25h

- przygotowanie się do zaliczenia - 25h

- przygotowanie projektu - 15h

- udział w konsultacjach - 5h

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)