Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Diagnosis and Case Law of the Developmental Disorders of Students and of School Failures

General data

Course ID: WNP-PE-DI
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Diagnosis and Case Law of the Developmental Disorders of Students and of School Failures
Name in Polish: Diagnozowanie i orzecznictwo zaburzeń rozwoju uczniów i niepowodzeń szkolnych
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Aktualny stan legislacyjny określający funkcjonowanie i zakres kompetencji poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego. Elementy dobrej diagnozy, rodzaje diagnozy i jej znaczenie w orzecznictwie.

Full description: (in Polish)

Aktualny stan legislacyjny określający funkcjonowanie i zakres kompetencji poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego. Elementy dobrej diagnozy, rodzaje diagnozy i jej znaczenie w orzecznictwie.

Zaburzenia osobowośiowe, środowiskowe,psychoosobowościowe i ich związek , wpływ z na niepowodzenia szkolne. Diagnoza psychologiczna, diagnoza pedagogiczna. Badania przesiewowe logopedyczne gotowości szkolnej umiejętności na kolejnych poziomach edukacyjnych

Bibliography: (in Polish)

Bogdanowicz M., Specyficzne trudności w opanowaniu mowy czytanej

Guzik Tkacz M., Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice

Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna, Kraków 2011

Ziemski S., Problemy dobrej diagnozy

Ustawa z 1991 roku o systemie oświaty, z późniejszymi zmianami

Uzupełniana o najnowsze publikacje.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza

P_TW2_01 Zna terminologię używaną w terapii pedagogicznej, edukacji włączającej.

P_TW2_02 Charakteryzuje teorie dotyczące rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

P_TW2_03 Posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu orzecznictwa, diagnozy i terapii pedagogicznej

P_TW2_04 Dysponuje uporządkowaną wiedzą pozwalającą profesjonalnie diagnozowac zaburzenia i przyczny oraz charakterniepowodzeń szkolnych i orzekać o ich zakresie i formach przeciwdziałania lub minimalizowania skutków pedagogicznych i społecznych.

P_TW2_05 Posiada i potrafi zastosować wiedzę w zakresie organizacji i zasad udzielania pomocy pedagogicznej dzieciom z deficytami parcjalnymi i mającymi niepowodzenia szkolne.

P_TW2_06 Zna koncepcje rehabilitacji, edukacji włączającej, terapii dzieci z niepowodzeniami szkolnymi.

P_TW2_07 Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą komunikowania interpersonalnego.

Umiejętności:

P_TU2_01 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi z zakresu terapii pedagogiczne, edukacji włączającej i pedagogiki twórczości w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych wobec dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

P_TU2_02 Potrafi samodzielnie projektować działania zapobiegające powstawaniau trudności rozwojowych, niwelujące lub zmniejszające zaburzenia w funkcjonowaniu szkolnym dziecka.

P_TU2_03 Jest wnikliwym obserwatorem działań, trafnie diagnozuje i racjonalnie ocenia złożone sytuacje edukacyjne, wychowawcze i terapeutyczne.

P_TU2_04 Samodzielnie konstruuje poprawne programy terapeutyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka.

P_TU2_06 Potrafi samodzielnie zaprojektować i przeprowadzić zajęcia z dziećmi z róznymi dysfunkcjami.

Kompetencje społeczne:

P_TK2_01 Ma pogłębioną wiedzę, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych na różnym poziomie kształcenia.

P_TK2_02 Utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w zakresie terapii pedagogicznej i edukacji włączającej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, edukacyjnych i terapeutycznych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Sytuacyjna analiza, ocena i wnioski w oparciu o anonimowe rzeczywiste arkusze. Problemowo - ćwiczeniowa; budowa i opinia PPP i ćwiczeniowo-praktyczna.

Ocena: obecność na zajęciach, aktywny w nich udział, test ze znajomości literatury przedmiotu.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)