Diagnosis and Case Law of the Developmental Disorders of Students and of School Failures
General data
Course ID: | WNP-PE-DI |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Diagnosis and Case Law of the Developmental Disorders of Students and of School Failures |
Name in Polish: | Diagnozowanie i orzecznictwo zaburzeń rozwoju uczniów i niepowodzeń szkolnych |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Aktualny stan legislacyjny określający funkcjonowanie i zakres kompetencji poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego. Elementy dobrej diagnozy, rodzaje diagnozy i jej znaczenie w orzecznictwie. |
Full description: |
(in Polish) Aktualny stan legislacyjny określający funkcjonowanie i zakres kompetencji poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego. Elementy dobrej diagnozy, rodzaje diagnozy i jej znaczenie w orzecznictwie. Zaburzenia osobowośiowe, środowiskowe,psychoosobowościowe i ich związek , wpływ z na niepowodzenia szkolne. Diagnoza psychologiczna, diagnoza pedagogiczna. Badania przesiewowe logopedyczne gotowości szkolnej umiejętności na kolejnych poziomach edukacyjnych |
Bibliography: |
(in Polish) Bogdanowicz M., Specyficzne trudności w opanowaniu mowy czytanej Guzik Tkacz M., Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna, Kraków 2011 Ziemski S., Problemy dobrej diagnozy Ustawa z 1991 roku o systemie oświaty, z późniejszymi zmianami Uzupełniana o najnowsze publikacje. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza P_TW2_01 Zna terminologię używaną w terapii pedagogicznej, edukacji włączającej. P_TW2_02 Charakteryzuje teorie dotyczące rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi P_TW2_03 Posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu orzecznictwa, diagnozy i terapii pedagogicznej P_TW2_04 Dysponuje uporządkowaną wiedzą pozwalającą profesjonalnie diagnozowac zaburzenia i przyczny oraz charakterniepowodzeń szkolnych i orzekać o ich zakresie i formach przeciwdziałania lub minimalizowania skutków pedagogicznych i społecznych. P_TW2_05 Posiada i potrafi zastosować wiedzę w zakresie organizacji i zasad udzielania pomocy pedagogicznej dzieciom z deficytami parcjalnymi i mającymi niepowodzenia szkolne. P_TW2_06 Zna koncepcje rehabilitacji, edukacji włączającej, terapii dzieci z niepowodzeniami szkolnymi. P_TW2_07 Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą komunikowania interpersonalnego. Umiejętności: P_TU2_01 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi z zakresu terapii pedagogiczne, edukacji włączającej i pedagogiki twórczości w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych wobec dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. P_TU2_02 Potrafi samodzielnie projektować działania zapobiegające powstawaniau trudności rozwojowych, niwelujące lub zmniejszające zaburzenia w funkcjonowaniu szkolnym dziecka. P_TU2_03 Jest wnikliwym obserwatorem działań, trafnie diagnozuje i racjonalnie ocenia złożone sytuacje edukacyjne, wychowawcze i terapeutyczne. P_TU2_04 Samodzielnie konstruuje poprawne programy terapeutyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. P_TU2_06 Potrafi samodzielnie zaprojektować i przeprowadzić zajęcia z dziećmi z róznymi dysfunkcjami. Kompetencje społeczne: P_TK2_01 Ma pogłębioną wiedzę, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych na różnym poziomie kształcenia. P_TK2_02 Utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w zakresie terapii pedagogicznej i edukacji włączającej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, edukacyjnych i terapeutycznych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Sytuacyjna analiza, ocena i wnioski w oparciu o anonimowe rzeczywiste arkusze. Problemowo - ćwiczeniowa; budowa i opinia PPP i ćwiczeniowo-praktyczna. Ocena: obecność na zajęciach, aktywny w nich udział, test ze znajomości literatury przedmiotu. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.