Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji

General data

Course ID: WNP-PE-DITER
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia:


NP2_W16, NP2_W21,

NP2_U11, NP2_U14,

NP2_K03, NP2_K12


Short description: (in Polish)

Omówienie wybranych , podstawowych zagadnień , dotyczącyhc postępowania diagnostycznego i terapeutycznego z dzieckiem przejawiającymmn zaburzenia zw zachowaniu i sferze emocji.

Full description: (in Polish)

Zagadnienia wybrane do realizacji przedmiotu

1. Określenie terminów: zaburzenia, zachowania, emocje; diagnoza terapia.

2. Rodzaje, rozpoznawanie i diagnoza zaburzeń zachowania

3. Terapia zaburzeń zachowania

4. Rodzaje emocji. Charakterystyka zaburzeń emocjonalnych

5. Diagnoza typu uczniów wg Roswithy Riebisch i Huberta Leszczynskiego

6. Podatność poszczególnych typów (w/w) na określone zachowania i emocje

7. Czy istnieje wychowanie bez porażek?

8. Sterowanie emocjami

9. Symptomy sygnalizujące zaburzenia emocjonalne; czynniki sprzyjające

10. Symptomy sygnalizujące zaburzenia zachowania; czynniki sprzyjające

11. Zaburzenia zachowania wg ICD 10. Kryteria diagnostyczne.

12. Diagnoza środowiska rodzinnego

13. Zachowania problemowe ucznia w środowisku szkolnym

14. Relacje i zależności między temperamentem a zachowaniem.

15. „Każde dziecko chce być dobre” – panel dyskusyjny.

Bibliography: (in Polish)

Jarosz E, Wysocka E, Diagnoza psycho – pedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa 2006;

Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela [red. D. Wosik – Kawala, T. Zubrzycka – Maciąg], Kraków 2011;

Kaja B, Zarys terapii dziecka, Bydgoszcz 1998

Kołakowski Artur (red), Zaburzenia zachowania u dzieci, Sopot 2014

Riebisch R, Luszczynski H, Diagnoza typów uczniów, Sopot 2014;

Skołbania B, Diagnostyka pedagogiczna (cz. II r.4 i 7), Kraków 2011;

Skorek E. M, Terapia pedagogiczna, Kraków 2005;

Szymański M, Edukacyjne problemy współczesności, Kraków 2014;

Elementy diagnostyki pedagogicznej [red. I. Lepalczyk, J. Badura], Warszawa 1987;

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty kształcenia jakie nabędzie student po zaliczeniu przedmiotu w zakresie:

wiedzy: Student, z wykorzystaniem już posiadanej wiedzy, potrafi zauważyć i monitorować dziecko „rozchwiane” emocjonalnie i sprawiające problemy wychowawcze,

umiejętności: student potrafi zbudować program terapii dla dziecka o zaburzonej sferze emocjonalnej i sprawiającego problemy w zachowaniu,

kompetencji społecznych: potrafi nawiązać kontakt z dzieckiem, rodzicami, nauczycielami i kolegami dla zintegrowanego działania pomocowego oraz w sytuacjach uzasadnionych pokierować na ścieżkę pomocy specjalistycznej (psychoterapia).

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania (Określenie poziomu osiągniecia - wg skali ocen - założonych dla

przedmiotu efektów kształcenia; opis składowych oceny końcowej):

Aktywność – wypowiedzi oparte na literaturze i tematyczne teksty w mediach społecznościowych. Prezentacja; referat / wprowadzenie do dyskusji.

Hipotetyczne przypadki i konstrukcja programów terapeutycznych.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours, 15 places more information
Coordinators: Adam Rychlik
Group instructors: Adam Rychlik
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)