(in Polish) Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji
General data
Course ID: | WNP-PE-DITER |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(depends on study program)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia: NP2_W16, NP2_W21, NP2_U11, NP2_U14, NP2_K03, NP2_K12 |
Short description: |
(in Polish) Omówienie wybranych , podstawowych zagadnień , dotyczącyhc postępowania diagnostycznego i terapeutycznego z dzieckiem przejawiającymmn zaburzenia zw zachowaniu i sferze emocji. |
Full description: |
(in Polish) Zagadnienia wybrane do realizacji przedmiotu 1. Określenie terminów: zaburzenia, zachowania, emocje; diagnoza terapia. 2. Rodzaje, rozpoznawanie i diagnoza zaburzeń zachowania 3. Terapia zaburzeń zachowania 4. Rodzaje emocji. Charakterystyka zaburzeń emocjonalnych 5. Diagnoza typu uczniów wg Roswithy Riebisch i Huberta Leszczynskiego 6. Podatność poszczególnych typów (w/w) na określone zachowania i emocje 7. Czy istnieje wychowanie bez porażek? 8. Sterowanie emocjami 9. Symptomy sygnalizujące zaburzenia emocjonalne; czynniki sprzyjające 10. Symptomy sygnalizujące zaburzenia zachowania; czynniki sprzyjające 11. Zaburzenia zachowania wg ICD 10. Kryteria diagnostyczne. 12. Diagnoza środowiska rodzinnego 13. Zachowania problemowe ucznia w środowisku szkolnym 14. Relacje i zależności między temperamentem a zachowaniem. 15. „Każde dziecko chce być dobre” – panel dyskusyjny. |
Bibliography: |
(in Polish) Jarosz E, Wysocka E, Diagnoza psycho – pedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa 2006; Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela [red. D. Wosik – Kawala, T. Zubrzycka – Maciąg], Kraków 2011; Kaja B, Zarys terapii dziecka, Bydgoszcz 1998 Kołakowski Artur (red), Zaburzenia zachowania u dzieci, Sopot 2014 Riebisch R, Luszczynski H, Diagnoza typów uczniów, Sopot 2014; Skołbania B, Diagnostyka pedagogiczna (cz. II r.4 i 7), Kraków 2011; Skorek E. M, Terapia pedagogiczna, Kraków 2005; Szymański M, Edukacyjne problemy współczesności, Kraków 2014; Elementy diagnostyki pedagogicznej [red. I. Lepalczyk, J. Badura], Warszawa 1987; |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty kształcenia jakie nabędzie student po zaliczeniu przedmiotu w zakresie: wiedzy: Student, z wykorzystaniem już posiadanej wiedzy, potrafi zauważyć i monitorować dziecko „rozchwiane” emocjonalnie i sprawiające problemy wychowawcze, umiejętności: student potrafi zbudować program terapii dla dziecka o zaburzonej sferze emocjonalnej i sprawiającego problemy w zachowaniu, kompetencji społecznych: potrafi nawiązać kontakt z dzieckiem, rodzicami, nauczycielami i kolegami dla zintegrowanego działania pomocowego oraz w sytuacjach uzasadnionych pokierować na ścieżkę pomocy specjalistycznej (psychoterapia). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania (Określenie poziomu osiągniecia - wg skali ocen - założonych dla przedmiotu efektów kształcenia; opis składowych oceny końcowej): Aktywność – wypowiedzi oparte na literaturze i tematyczne teksty w mediach społecznościowych. Prezentacja; referat / wprowadzenie do dyskusji. Hipotetyczne przypadki i konstrukcja programów terapeutycznych. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR KON
KON
KON
KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 15 places
|
|
Coordinators: | Adam Rychlik | |
Group instructors: | Adam Rychlik | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.