Diagnostics, Therapy and Social Prevention
General data
Course ID: | WNP-PE-DTPC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Diagnostics, Therapy and Social Prevention |
Name in Polish: | Diagnostyka, terapia i profilaktyka społeczna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) P_WD2_01, P_WD2_04, P_WD2_07, P_UD2_01, P_UD2_02, P_KD2_04 |
Short description: |
(in Polish) Istotą prowadzonych ćwiczeń jest wskazanie problemów, zachowań i obszarów społecznego funkcjonowania, w których zachodzi zagrożenie ekskluzji i potrzeba działań inkluzyjnych, profilaktycznych. |
Full description: |
(in Polish) 1. Mobbing (stalking) - rozpoznawanie, terapia, profilaktyka. 2 Diagnoza, terapia i profilaktyka przemocy. 3. Uzależnienie jako problem społeczny. 4. Diagnozowanie oraz możliwości profilaktyki w zakresie ubóstwa i niedostatku. 5. Kondycja fizyczna i psychiczna społeczeństwa. 6. Zachowania zdrowotne dzieci i dorosłych - rozpoznawanie, profilaktyka. 7. Rynek pracy - charakterystyka, wyzwania. Różne grupy zawodowe na rynku pracy. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: B. Boćwińska - Kiluk, Wychowanie jako szansa minimalizacji zjawiska marginalizacji i wykluczenia (w:) Wykluczenie i marginalizacja społeczna, pod red. K. Białobrzeskiej, S. Kawuli, Toruń 2006; J. A. Malinowski, Marginalizacja społeczna i wykluczenie - zjawiska wpisane w oblicze edukacji szkolnej (w:) Wykluczenie i marginalizacja społeczna, pod red. K. Białobrzeskiej, S. Kawuli, Toruń 2006; O włączającej i wykluczającej funkcji edukacji (w:) Edukacja a włączenie społeczne, pod red. T. Biernat, J. A. Malinowski, Toruń 2013; A. Frąckowiak, Asystent osoby starszej - praca socjalna w perspektywie gerontologicznej (w:) Praca socjalna w służbie ludziom, pod red. A. Żukiewicza, Toruń 2012; A. Skuza, Mobbing - przemoc psychiczna w miejscu pracy (w:) Wybrane aspekty przemocy. Diagnoza i profilaktyka, pod red. R. M. Ilnicka, J. Cichla, Toruń 2009; D. Łuczak, A. Skuza, Program profilaktyczny dla osób dotkniętych przemocą psychiczną w miejscu pracy (w:) Wybrane aspekty przemocy. Diagnoza i profilaktyka, pod red. R. M. Ilnicka, J. Cichla, Toruń 2009; E. Lisowska, Przemoc wobec dzieci. rozpoznawanie i przeciwdziałanie, Kielce 2005; J. Auleytner, K. Głąbicka, Polskie kwestie socjalne na przełomie wieków, Warszawa 2001; Literatura uzupełniająca: S. Kawula, Warunki życia w społeczeństwie transformacji. Globalizacja a rozwarstwienie społeczne (w:) Pedagogika społeczna dzisiaj i jutro. Toruń 2012; U. Beck: Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, Warszawa 2004; A. Radziewicz-Winnicki, Pedagogika społeczna w Polsce w obliczu realiów codzienności. Warszawa 2008; Diagnoza społeczna.Warunki i jakość życia Polaków, pod red. J. Czapiński,T. Panek, Warszawa 2011; S. Kwiatkowski, Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu młodzieży, Warszawa 2008; |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Knowledge: K_01 defines the concept of diagnosis, therapy, social prophylaxis K_02 organizes diagnostic methods in careers guidance and career counseling models that optimize the process of diagnosis and prognosis K_03 indicates the types and models of prophylactic programs K_04 understands the educational diagnosis and its place in the theory and practice of teaching Skills S_01 develops an authorial prophylactic program in the field of educational and professional activities S_02 Describes the humanistic and behavioral therapy model S_03 Compares therapy and career guidance Competencies C_01 acts in accordance with ethical principles in the diagnosis and treatment C_02 is aware of the level of their knowledge and skills in the diagnosis, treatment and social prophylaxis, understands the need for continuous training of professional and personal development C_03 is open to innovative diagnostic, therapeutic and prophylactic activities ECTS: 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie na podstawie pracy pisemnej - referat, prezentacja - na wybrany temat. Kryteria oceniania zostały wskazane poniżej; punktacja - maksymalna liczba punktów 10. 3.0 Student ma znikomą wiedzę na temat podstawowych zagadnień związanych z diagnozowaniem, terapią i profilaktyką społeczną, znikome umiejętności obserwowania zjawisk, niski poziom świadomości w zakresie potrzeby diagnostyki, terapii i profilaktyki społecznej, nie poszukuje wiedzy i możliwości zdobywania kompetencji w zakresie diagnozy terapii i profilaktyki wybranych problemów społecznych. Ocena ta odpowiada liczbie punktów uzysaknych za prezentację 6. 3.5 Student ma dostateczną wiedzę na temat podstawowej terminologii, pobieżnie opisuje problemy i sytuacje wymagające diagnozowania, terapii i profilaktyki, rozpoznaje sytuacje osób zagrożonych wykluczeniem i konieczność podejmowania odpowiednich działań, znikome umiejętności obserwowania zjawisk, niski poziom świadomości w zakresie potrzeby diagnostyki, terapii i profilaktyki społecznej, nie poszukuje wiedzy i możliwości zdobywania kompetencji w zakresie diagnozy terapii i profilaktyki wybranych problemów społecznych. Ocena ta odpowiada liczbie punktów uzyskanych za prezentację 7. 4.0 Student posiada podstawową wiedzę na temat diagnozowania terapii i profilaktyki społecznej, dokonuje rozpoznania problemów i sytuacji osób zagrożonych wykluczeniem, wskazuje sposoby udzielania im pomocy, zna kryteria doboru oddziaływań profilaktycznych, rodzaje terapii, posiada podstawowe umiejętności obserwowania zjawisk, świadomość w zakresie potrzeby diagnostyki, terapii i profilaktyki społecznej, poszukuje wiedzy i możliwości zdobywania kompetencji w zakresie diagnozy terapii i profilaktyki wybranych problemów społecznych. Ocena ta odpowiada liczbie punktów uzyskanych za prezentację 8. 4.5 Student posiada wiedzę na temat diagnozowania terapii i profilaktyki społecznej, dokonuje rozpoznania problemów i sytuacji osób zagrożonych wykluczeniem, wskazuje sposoby udzielania im pomocy, zna kryteria doboru oddziaływań profilaktycznych, rodzaje terapii, posiada umiejętności obserwowania zjawisk, świadomość w zakresie potrzeby diagnostyki, terapii i profilaktyki społecznej, wzbogaca swoją wiedzę i kompetencje w zakresie diagnozy terapii i profilaktyki wybranych problemów społecznych. Ocena ta odpowiada liczbie punktów uzyskanych za prezentację 9. 5.0 Student posiada całkowitą wiedzę na temat diagnozowania terapii i profilaktyki społecznej, dokonuje rozpoznania problemów i sytuacji osób zagrożonych wykluczeniem, wskazuje sposoby udzielania im pomocy, zna kryteria doboru oddziaływań profilaktycznych, rodzaje terapii, umiejętności obserwowania zjawisk i ich opisywania są bardzo dobre, wysoki poziom świadomości w zakresie potrzeby diagnostyki, terapii i profilaktyki społecznej, rozumie konieczność zdobywania wiedzy i kompetencji w zakresie diagnozy terapii i profilaktyki wybranych problemów społecznych. Ocena ta odpowiada liczbie punktów uzyskanych za prezentację 10. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.