Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Diagnostics, Therapy and Social Prevention

General data

Course ID: WNP-PE-DTPC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Diagnostics, Therapy and Social Prevention
Name in Polish: Diagnostyka, terapia i profilaktyka społeczna
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) P_WD2_01, P_WD2_04, P_WD2_07, P_UD2_01, P_UD2_02, P_KD2_04


Short description: (in Polish)

Istotą prowadzonych ćwiczeń jest wskazanie problemów, zachowań i obszarów społecznego funkcjonowania, w których zachodzi zagrożenie ekskluzji i potrzeba działań inkluzyjnych, profilaktycznych.

Full description: (in Polish)

1. Mobbing (stalking) - rozpoznawanie, terapia, profilaktyka. 2 Diagnoza, terapia i profilaktyka przemocy. 3. Uzależnienie jako problem społeczny. 4. Diagnozowanie oraz możliwości profilaktyki w zakresie ubóstwa i niedostatku. 5. Kondycja fizyczna i psychiczna społeczeństwa. 6. Zachowania zdrowotne dzieci i dorosłych - rozpoznawanie, profilaktyka. 7. Rynek pracy - charakterystyka, wyzwania. Różne grupy zawodowe na rynku pracy.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

B. Boćwińska - Kiluk, Wychowanie jako szansa minimalizacji zjawiska marginalizacji i wykluczenia (w:) Wykluczenie i marginalizacja społeczna, pod red. K. Białobrzeskiej, S. Kawuli, Toruń 2006; J. A. Malinowski, Marginalizacja społeczna i wykluczenie - zjawiska wpisane w oblicze edukacji szkolnej (w:) Wykluczenie i marginalizacja społeczna, pod red. K. Białobrzeskiej, S. Kawuli, Toruń 2006; O włączającej i wykluczającej funkcji edukacji (w:) Edukacja a włączenie społeczne, pod red. T. Biernat, J. A. Malinowski, Toruń 2013; A. Frąckowiak, Asystent osoby starszej - praca socjalna w perspektywie gerontologicznej (w:) Praca socjalna w służbie ludziom, pod red. A. Żukiewicza, Toruń 2012; A. Skuza, Mobbing - przemoc psychiczna w miejscu pracy (w:) Wybrane aspekty przemocy. Diagnoza i profilaktyka, pod red. R. M. Ilnicka, J. Cichla, Toruń 2009; D. Łuczak, A. Skuza, Program profilaktyczny dla osób dotkniętych przemocą psychiczną w miejscu pracy (w:) Wybrane aspekty przemocy. Diagnoza i profilaktyka, pod red. R. M. Ilnicka, J. Cichla, Toruń 2009; E. Lisowska, Przemoc wobec dzieci. rozpoznawanie i przeciwdziałanie, Kielce 2005; J. Auleytner, K. Głąbicka, Polskie kwestie socjalne na przełomie wieków, Warszawa 2001;

Literatura uzupełniająca:

S. Kawula, Warunki życia w społeczeństwie transformacji. Globalizacja a rozwarstwienie społeczne (w:) Pedagogika społeczna dzisiaj i jutro. Toruń 2012; U. Beck: Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, Warszawa 2004; A. Radziewicz-Winnicki, Pedagogika społeczna w Polsce w obliczu realiów codzienności. Warszawa 2008; Diagnoza społeczna.Warunki i jakość życia Polaków, pod red. J. Czapiński,T. Panek, Warszawa 2011; S. Kwiatkowski, Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu młodzieży, Warszawa 2008;

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Knowledge:

K_01 defines the concept of diagnosis, therapy, social prophylaxis

K_02 organizes diagnostic methods in careers guidance and career counseling models that optimize the process of diagnosis and prognosis

K_03 indicates the types and models of prophylactic programs

K_04 understands the educational diagnosis and its place in the theory and practice of teaching

Skills

S_01 develops an authorial prophylactic program in the field of educational and professional activities

S_02 Describes the humanistic and behavioral therapy model

S_03 Compares therapy and career guidance

Competencies

C_01 acts in accordance with ethical principles in the diagnosis and treatment

C_02 is aware of the level of their knowledge and skills in the diagnosis, treatment and social prophylaxis, understands the need for continuous training of professional and personal development

C_03 is open to innovative diagnostic, therapeutic and prophylactic activities

ECTS: 2

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie na podstawie pracy pisemnej - referat, prezentacja - na wybrany temat. Kryteria oceniania zostały wskazane poniżej; punktacja - maksymalna liczba punktów 10.

3.0 Student ma znikomą wiedzę na temat podstawowych zagadnień związanych z diagnozowaniem, terapią i profilaktyką społeczną, znikome umiejętności obserwowania zjawisk, niski poziom świadomości w zakresie potrzeby diagnostyki, terapii i profilaktyki społecznej, nie poszukuje wiedzy i możliwości zdobywania kompetencji w zakresie diagnozy terapii i profilaktyki wybranych problemów społecznych. Ocena ta odpowiada liczbie punktów uzysaknych za prezentację 6.

3.5 Student ma dostateczną wiedzę na temat podstawowej terminologii, pobieżnie opisuje problemy i sytuacje wymagające diagnozowania, terapii i profilaktyki, rozpoznaje sytuacje osób zagrożonych wykluczeniem i konieczność podejmowania odpowiednich działań, znikome umiejętności obserwowania zjawisk, niski poziom świadomości w zakresie potrzeby diagnostyki, terapii i profilaktyki społecznej, nie poszukuje wiedzy i możliwości zdobywania kompetencji w zakresie diagnozy terapii i profilaktyki wybranych problemów społecznych. Ocena ta odpowiada liczbie punktów uzyskanych za prezentację 7.

4.0 Student posiada podstawową wiedzę na temat diagnozowania terapii i profilaktyki społecznej, dokonuje rozpoznania problemów i sytuacji osób zagrożonych wykluczeniem, wskazuje sposoby udzielania im pomocy, zna kryteria doboru oddziaływań profilaktycznych, rodzaje terapii, posiada podstawowe umiejętności obserwowania zjawisk, świadomość w zakresie potrzeby diagnostyki, terapii i profilaktyki społecznej, poszukuje wiedzy i możliwości zdobywania kompetencji w zakresie diagnozy terapii i profilaktyki wybranych problemów społecznych. Ocena ta odpowiada liczbie punktów uzyskanych za prezentację 8.

4.5 Student posiada wiedzę na temat diagnozowania terapii i profilaktyki społecznej, dokonuje rozpoznania problemów i sytuacji osób zagrożonych wykluczeniem, wskazuje sposoby udzielania im pomocy, zna kryteria doboru oddziaływań profilaktycznych, rodzaje terapii, posiada umiejętności obserwowania zjawisk, świadomość w zakresie potrzeby diagnostyki, terapii i profilaktyki społecznej, wzbogaca swoją wiedzę i kompetencje w zakresie diagnozy terapii i profilaktyki wybranych problemów społecznych. Ocena ta odpowiada liczbie punktów uzyskanych za prezentację 9.

5.0 Student posiada całkowitą wiedzę na temat diagnozowania terapii i profilaktyki społecznej, dokonuje rozpoznania problemów i sytuacji osób zagrożonych wykluczeniem, wskazuje sposoby udzielania im pomocy, zna kryteria doboru oddziaływań profilaktycznych, rodzaje terapii, umiejętności obserwowania zjawisk i ich opisywania są bardzo dobre, wysoki poziom świadomości w zakresie potrzeby diagnostyki, terapii i profilaktyki społecznej, rozumie konieczność zdobywania wiedzy i kompetencji w zakresie diagnozy terapii i profilaktyki wybranych problemów społecznych. Ocena ta odpowiada liczbie punktów uzyskanych za prezentację 10.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)