Language education in kindergarten
General data
Course ID: | WNP-PE-EJ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Language education in kindergarten |
Name in Polish: | Edukacja językowa w przedszkolu |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5e1309ff354a46c8be5f44fe0b810c1f%40thread.tacv2/conversations?groupId=8a20b870-b03f-474e-b5d2-148e7008a498&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku Pedagogika: NP2_W17, NP2_U03, NP2_U13, NP2_K09, |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do skutecznej, efektywnej pracy nauczycielskiej, skoncentrowanej na rozwoju kompetencji językowych dzieci. |
Full description: |
(in Polish) Czas wczesnego dzieciństwa to intensywny rozwój języka, w którym oprócz rozwijanej sprawności językowej, zasobu słownictwa, zmienia się sposób myślenia, postrzegania, formułowania wypowiedzi, tworzenia własnych schematów poznawczych i in. Wszystkie te elementy powinny mieć swoje odzwierciedlenie w działaniach nauczyciela, zmierzających do doskonalenia mowy dziecka, rozwoju myślenia, rozumienia, formułowania wypowiedzi a docelowo również rozwoju kompetencji społecznych dziecka. Edukacja językowa w wieku przedszkolnym jest bowiem niezwykle ważna również z punktu widzenia rozwoju społecznego dziecka. Dzięki rozwijanym kompetencjom językowym dziecko może uczyć się wyrażać swoje emocje, rozumieć i adekwatnie reagować na emocje innych osób, nawiązywać relacje z innymi dziećmi, wyrażać swoje potrzebny. Wszystko to buduje m.in. samoocenę dziecka, jego dobrostan i sprzyja integralnemu rozwojowi dziecka. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura: Brzezińska A. (red.): Czytanie i pisanie - nowy język dziecka, WSiP, Warszawa 1987 Brzezińska A. (red.): Dziecko w zabawie i świecie języka, Zysk i sp. 1995 Andrzejewska J., Wspieranie rozwoju kompetencji komunikacyjnych dzieci, Lublin 2009; Czub M., Matejczuk J. : Rozwój społeczno-emocjonalny w pierwszych sześciu latach życia. Perspektywa jednostki, rodziny i społeczeństwa, IBE, Warszawa 2015; Smagorzewska J. Szumski G., Rozwijanie kompetencji społecznych dzieci przedszkolnych. Teoria, metodyka, efekty. PWN, Warszawa 2015. Literatura uzupełniająca: Bałachowicz J, Zbróg Z. (red.):Edukacja (dla) dziecka - od trzylatka do sześciolatka, Wydawnictwo Libron, Kraków 2011 Guz S., Andrzejewska J. (red): Wybrane problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student: W 01: wyjaśnia uwarunkowania rozwoju mowy u dziecka W. 02.: charakteryzuje rozwój kompetencji językowych u dzieci w wieku przedszkolnym U.01.: analizuje, dobiera i stosuje działania pedagogiczne ( metody, narzędzia, formy pracy i in) mające na celu wspomaganie rozwoju kompetencji językowych dzieci w wieku przedszkolnym U.02.: organizuje przestrzeń edukacyjną sprzyjającą rozwijaniu kompetencji językowych u dzieci’ KS.01.: jest świadomy roli nauczyciela, pedagoga w procesie rozwoju kompetencji językowych dzieci w wieku przedszkolnym ZAANGAŻOWANIE STUDENTA_2 ECTS: 15 h uczestnictwa w zajęciach on-line w: 0,5 ECTS 15 h realizacja zadań na platformie Moodle lub Teams, projektów, prac domowych 20 h - praca własna studenta, przygotowanie do zaliczenia |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Od studenta wymagane ( w ramach zajęć) są: - obecność na zajęciach oraz przygotowanie do zajęć, czytanie zadanej literatury, - aktywny, czynny udział w w zajęciach on-line - aktywna realizacja ścieżki kształcenia, w tym zamieszczanych materiałów, projektów, ćwiczeń, zadań, testów i quizów i in. na platformie Moodle oraz Teams w ramach prowadzonych zajęć. Wszystkie zadania, ćwiczenia itp zamieszczane na platformie Moodle oraz Teams są obowiązkowe dla wszystkich studentów, są one dowodem na uczestnictwo w zajęciach on line i realizację punktacji ECTS. Zaliczenie przedmiotu odbędzie się w formie pisemnej, testowej ( różnego typu pytania i zadania) - on line na platformie Teams lub Moodle. Test składa się z max. 30 pytań.: Kryteria oceniania: Ocena bdb (5): 90-100 % średnia możliwych do zdobycia punktów ( z testu zaliczeniowego) ocena db +(4+): 89-80 % ocena db (4) 79-70 % ocena dst+ (3 +) 69-60 % ocena dst (3) 59-50% na ocenę dst (3) - student w ograniczonym zrealizował przyjęte dla przedmiotu efekty uczenia się, z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym umiejętności implementowania wiedzy w działania pedagogiczne, oraz kompetencji społecznych na ocenę dst+ (3+) student w niepełnym zakresie zrealizował przyjęte dla przedmiotu efekty uczenia się, z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym umiejętności implementowania wiedzy w działania pedagogiczne, oraz kompetencji społecznych; na ocenę db (4) – student zadowalająco zrealizował przyjęte dla przedmiotu efekty uczenia się, z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym umiejętności implementowania wiedzy w działania pedagogiczne, oraz kompetencji społecznych; na ocenę db+ (4+) - student wnikliwie i efektywnie zrealizował przyjęte dla przedmiotu efekty uczenia się, z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym umiejętności implementowania wiedzy w działania pedagogiczne, oraz kompetencji społecznych; na ocenę bdb (5) - student dogłębnie i refleksyjnie zrealizował przyjęte dla przedmiotu efekty uczenia się, z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym umiejętności implementowania wiedzy w działania pedagogiczne, oraz kompetencji społecznych; |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.