Media Education
General data
Course ID: | WNP-PE-EM-BG |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Media Education |
Name in Polish: | Edukacja medialna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
1.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku Pedagogika, studia II stopnia: NP2_W11, NP2_W12, NP2_U03, NP2_U12, NP2_K01 |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawową wiedzą z zakresu pedagogiki medialnej jako subdyscypliny nauk pedagogicznych, oraz założeniami edukacji medialnej związanej z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji |
Full description: |
(in Polish) W ramach przedmiotu Edukacja medialna (15 godzin konwersatorium) studenci zapoznają się z obszarem problematyki, podręcznikami i literaturą przedmiotu, poznają cele kształcenia z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej, oraz podstawowe założenia edukacji medialnej. i jej wykorzystanie w nauczaniu przedmiotowym. Zapoznają się także z metodyką kształcenia w edukacji medialnej, kształtowaniem kompetencji medialnych, możliwościami wykorzystania komputera, internetu i otwartych zasobów edukacyjnych w sieci, portalami i serwerami edukacyjnymi, a także społecznościowymi, bibliotekami wirtualnymi, grupami i forami dyskusyjnymi i bazami danych, które wspomagają proces kształcenia. |
Bibliography: |
(in Polish) Pedagogika medialna, tom 1 i 2, Podręcznik akademicki pod red. B. Siemienieckiego. Warszawa 2007, PWN S. Juszczyk red., Edukacja medialna w społeczeństwie informacyjnym. Toruń 2004, A. Marszałek B. Siemieniecki, W. Lewandowski, Internet w szkole, Toruń 1998, A. Marszałek M. Castells, Społeczeństwo sieci, Warszawa 2013, PWN W. Strykowski, W. Skrzydlewski red.: Kompetencje medialne. Poznań 2004 M. Tanaś, S. Galanciak red., Cyberprzestrzeń, Człowiek Edukacja, t. 1-5, Kraków, Impuls |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student ma podstawową wiedzę z obszaru pedagogiki medialnej Zna podstawowe cele i założenia edukacji medialnej Potrafi pokazać możliwości wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji Rozumie jak funkcjonuje społeczeństwo sieci Posiada kompetencje medialne i umiejętności wykorzystania środków informatycznych i mediów w procesie kształcenia Właściwie ocenia granice etyczne posługiwania się nimi w praktyce |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocenie podlega własny projekt w TIK lub prezentacja medialna wybranego tematu do realizacji. Kryteria oceniania: rozwinięty projekt z użyciem multimediów - 5 projekt standardowy - 4 projekt minimum - 3 brak projektu - 2 |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
KON
KON
FR |
Type of class: |
Conversatorium, 15 hours, 15 places
|
|
Coordinators: | Barbara Galas | |
Group instructors: | Barbara Galas | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Konwersatorium łącznie 15 godzin zajęć, praca własn 15 godzin a i praca nad projektem multimedialnym z wybranej problematyki,20 godzin, Łącznie 50 godzin ( 2 ECTS) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia konwersatoryjne obejmują wybrane zagadnienia z obszaru pedagogiki mediów, społeczeństwa sieci i edukacji medialnej. Celem zajęć jest ukazanie wyzwań stojących w warunkach szybkich zmian społecznych i tworzenia się społeczeństwa informacyjnego przed edukacją medialną. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.