Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Elements of Ststistics for Pedagogues

General data

Course ID: WNP-PE-ESDP-MGR
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Elements of Ststistics for Pedagogues
Name in Polish: Elementy statystyki dla pedagogów
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

education

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP2_W03

NP2_W01

NP2_U04

NP2_K11


Preliminary Requirements:

(in Polish) Podstawowa znajomość pojęć z zakresu matematyki, funkcji, zmiennej, zbiorów, zależności między zmiennymi; umiejętność wykonywania podstawowych działań i formuł matematycznych.

Short description: (in Polish)

Wykład obejmuje metody statystycznego opisu struktury, współzależności i dynamiki zjawisk masowych. Realizacja programu kształtuje umiejętności interpretacji parametrów statystycznych i oceny ich walorów poznawczych. Prowadzone zajęcia przygotowują do możliwości zastosowania metod statystycznych w badaniach empirycznych

Full description: (in Polish)

Wykład obejmuje metody statystycznego opisu struktury, współzależności i dynamiki zjawisk masowych. Realizacja programu kształtuje umiejętności interpretacji parametrów statystycznych i oceny ich walorów poznawczych. Prowadzone zajęcia przygotowują do możliwości zastosowania metod statystycznych w badaniach empirycznych.

Wymagania wstępne:

myślenie logiczne; podstawowa wiedza z zakresu matematyki i operowania wartościami liczbowymi

Treści merytoryczne:

1. Zagadnienia wprowadzające

2. Dane wokół nas - pomiar i prezentacja

3. Geneza statystyki i jej rozwój

4., 5. Klasyczne i pozycyjne miary tendencji centralnej

6., 7. Statystyczne miary zróżnicowania

8. Miary asymetrii

9. Miary koncentracji

10. Podsumowanie miar opisu statystycznego

11. Miary dynamiki indywidualne

12. Miary dynamiki zespołowe

13.Miary współzależności zjawisk

14. Podsumowanie

Bibliography: (in Polish)

Sobczyk M., Statystyka, PWN, Warszawa

Kopczyński M., 'Podstawy statystyki', Mówią wieki, Warszawa

uzupełniająco:

Starzyńska W., Statystyka praktyczna ,Warszawa

Podgórski J., Statystyka dla studiów licencjackich, Warszawa

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

NP2_W03 - specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki, główne

szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w

naukach społecznych, mapę stanowisk i podejść metodologicznych;

postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice

NP2_W01 - w stopniu pogłębionym terminologię, teorię i metodykę używaną w

pedagogice oraz jej subdyscyplinach, źródła i miejsce pedagogiki w

systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z

innymi dyscyplinami nauk

NP2_U04 - przygotowywać i prowadzić badania: rozróżniać orientacje w

metodologii badań pedagogicznych, formułować problemy badawcze,

dobierać adekwatne metody, techniki i konstruować narzędzia

badawcze; opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań,

wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań, w obrębie

wybranej subdyscypliny pedagogiki

NP2_K11- respektowania wartości, celów i zasad w procesie opieki, wychowania i resocjalizacji, kierowania się rozwagą, dojrzałością i

zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań

wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych,

edukacyjnych, wspierających i pomocowych oraz projektowaniu

badań empirycznych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie na ocenę.

Wejściówka 2 x 5 pkt

test e-learningowy 10 pkt

obecność obowiązkowa - dopuszczalne są dwie nieobecności

Podstawą uzyskania zaliczenia wykładu jest obecność na zajęciach oraz pisemne sprawdziany

0 - 50% niedostateczny

50% - 64% w dostatecznym stopniu

64% - 70% dostateczny plus

70% - 80% w dobrym stopniu

80% - 85% dobry plus

85% - 100% na bardzo dobrym poziomie

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 18 places more information
Coordinators: Olga Kotowska-Wójcik
Group instructors: Olga Kotowska-Wójcik
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) LICZBA ECTS 2 pkt (35 godz.=1 ECTS)


wykład 30 godzin

przygotowanie do zajęć 15 godzin

przygotowanie do zaliczenia 25 godzin

SUMA GODZIN 70

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)