(in Polish) Historia myśli pedagogicznej
General data
Course ID: | WNP-PE-H-C |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Historia myśli pedagogicznej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika, studia I stopnia: NP1_W11, NP1_U02, NP1_K01 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak |
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia mają na celu pogłębienie i rozszerzenie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas wykładu oraz nabycie umiejętności prześwietlania współczesnych kwestii i problemów pedagogicznych przez pryzmat ich historycznych uwarunkowań. |
Full description: |
(in Polish) Przez lekturę i refleksję nad klasycznymi tekstami pedagogicznymi studiujący mają nie tylko poznać główne linie rozwoju pedagogiki jako nauki o wychowaniu, lecz również zdobyć umiejętność odczytywania i interpretowania zawartych w nich problemów pedagogicznych w świetle współczesnego stanu wiedzy. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student zna i rozumie: - najważniejsze tradycje i współczesne nurty i systemy pedagogiczne; - ich historyczne i kulturowe uwarunkowania. Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i zawodowych. Student jest gotów do: - podnoszenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności; - ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; - samooceny własnych kompetencji; - doskonalenia swoich umiejętności; - wyznaczania sobie nowych kierunków własnego rozwoju i kształcenia. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) GRUPA I Na ocenę końcową składają się: 50% punktów uzyskanych za dwa eseje tematyczne, 25% średniej punktów uzyskanych za quizy do lektur i 25% średniej punktów za zadania na ćwiczenia. Kryteria oceniania: 5.0 - 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. 4.5. - 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. 4.0 - 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. 3.5. - 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. 3.0 - 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. 2.0 (niezdane) - mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. GRUPA II Ocena na podstawie eseju na jeden z wybranych tematów. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
CW
FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 60 places
|
|
Coordinators: | Dariusz Stępkowski, Aneta Żmijewska | |
Group instructors: | Dariusz Stępkowski, Aneta Żmijewska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) GRUPA I - udział w ćwiczeniach: 30 godzin - czytanie lektur: 15 godzin - quizy do lektur (na platformie Moodle): 5 godzin - zadania na ćwiczenia (na platformie Moodle): 5 godzin - dwa eseje tematyczne: 15 godzin GRUPA II 1.Udział w ćwiczeniach: 30godz. 2.Przygotowanie się do zajęć (lektury): 20 godz. 3.Przygotowanie eseju: 20 godz. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia mają na celu pogłębienie i rozszerzenie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas wykładu oraz nabycie umiejętności prześwietlania współczesnych kwestii i problemów pedagogicznych przez pryzmat ich historycznych uwarunkowań. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.