Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

History of Educational Thought

General data

Course ID: WNP-PE-HMPC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: History of Educational Thought
Name in Polish: Historia myśli pedagogicznej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najważniejszymi kierunkami rozwoju teoretycznej refleksji nad wychowaniem oraz dziejami praktyki edukacyjnej od Starożytności do XX wieku i dzięki temu ukazanie korzeni współczesnej pedagogiki. Ćwiczenia obejmują dzieje myśli i związane z nimi dzieje praktyki pedagogicznej - w szerokim kontekście społecznym, religijnym, ekonomicznym i politycznym. Program obejmuje pedagogiczną myśl starożytną i jej uwarunkowania, a następnie dzieje myśli pedagogicznej i jej konteksty w okresie Średniowiecza i Odrodzenia. Oprócz myśli pedagogicznej powszechnej, od okresu Odrodzenia uwzględnia sie także polską myśl o wychowaniu. Ćwiczenia obejmują także dzieje myśli pedagogicznej i jej uwarunkowań w okresie od epoki Baroku, porzez Oświecenie i wiek XIX - aż do wybuchu II wojny światowej.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najważniejszymi kierunkami rozwoju teoretycznej refleksji nad wychowaniem oraz dziejami praktyki edukacyjnej od Starożytności do XX wieku i dzięki temu ukazanie korzeni współczesnej pedagogiki. Ćwiczenia obejmują dzieje myśli i związane z nimi dzieje praktyki pedagogicznej - w szerokim kontekście społecznym, religijnym, ekonomicznym i politycznym. Program obejmuje pedagogiczną myśl starożytną i jej uwarunkowania, a następnie dzieje myśli pedagogicznej i jej konteksty w okresie Średniowiecza i Odrodzenia. Oprócz myśli pedagogicznej powszechnej, od okresu Odrodzenia uwzględnia sie także polską myśl o wychowaniu. Ćwiczenia obejmują dzieje myśli pedagogicznej i jej uwarunkowań w okresie od epoki Baroku, porzez Oświecenie i wiek XIX - aż do wybuchu II wojny światowej.

Bibliography: (in Polish)

S. Kot, Historia wychowania, t.1 i 2, Warszawa 1994; S.Litak, Historia wychowania - do Wielkiej Rewolucji Francuskiej, Kraków 2005; J.Draus, R.Terlecki, Historia wychowania - wiek XIX i XX, Kraków 2005, Żródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, t.I, II i III, prac. S.Wołoszyn, Warszawa 1965; Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, cz.I i II, Warszawa 1994-1995

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efektem kształcenia ma być znajomość historycznych źródeł elementarnej terminologii używanej w pedagogice i umiejętność jej stosowania. Student powinien zdobyć wiedzę na temat historycznych podstaw systemu kształcenia i wychowania, umieć rozróżniać i scharakteryzować teoretyczne założenia i praktyczne rozwiązania stosowane w poszczególnych epokach historycznych. Powinien zdobyć umiejętność spójnego wypowiadania się na temat wybranych historycznych zagadnień pedagogicznych, zrozumieć znaczenie ciągłego poszerzania swojej wiedzy pedagogicznej.

wiedza:

EK-1 uporządkowana wiedza na temat dziejów kształcenia

znajomość najwazniejszych nurtów i systemów pedagogicznych

Umiejętności:

EK-2- umiejętność wypowiedzi na tematy wybranych zagadnień z zakresu historii myśli pedagogicznej

Kompetencje społeczne

EK-3 student dostrzega znaczenie i rolę wartości ogólnoludzkich, uniwersalnych i chrześcijańskich w budowaniu relacji pedagogicznych

punkty ECTS - 4 (1 ECTS=25 godz)

punkty ECTS -2 (1 ECTS= 30 godz)

udział w zajęciach - 30 godz

przygotowanie referatów - 10 godz.

przygotowanie do zajęć - 20 godz.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Sprawdzenie wiedzy faktograficznej i umiejętności wiązania jej w całość, sprawdzenie umiejętności wyciągania logicznych wniosków z posiadanej wiedzy. Na zaliczenie student przygotowuje referat. W wątpliwych dla prowadzącego przypadkach jest przeprowadzane kolokwium pisemne.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)