Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

History of Educational Thought

General data

Course ID: WNP-PE-HMPE
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: History of Educational Thought
Name in Polish: Historia myśli pedagogicznej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description:

Level of the subject:elementary

Aims of the subject:A student masters a developed educational culture and gets a widened universal classical education. The student is also able to take up an adequate interpretation of educational phenomena in the past and nowdays.

Preliminary requirements:Universal classical education, fundamental information on universal history and history of Poland.

Full description:

The merits:History of the thought and the history of educational practice in a wide social, religious, economic and political context

Bibliography:

S. Kot, Historia wychowania, t. I i II, Warszawa 1994; S. Litak, Historia wychowania. Do wielkiej Rewolucji Francuskiej, Kraków 2005; J. Draus, R. Terlecki, Historia wychowania. Wiek XIX i XX, Kraków 2005; Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, t. I,II, III, oprac. S. Wołoszyn, Warszawa 1965; Historia wychowania. Wybór źródeł. Starożytność, oprac. S. I. Możdżeń, Kielce 1996; Historia wychowania. Wybór źródeł. Średniowiecze, oprac. S. I Możdżeń, Kielce 1997; Historia wychowania. Wybór źródeł. Odrodzenie, oprac. S. I. Możdżeń, Kielce 1998

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

wiedza:

EK-1 uporządkowana wiedza na temat dziejów kształcenia

znajomość najwazniejszych nurtów i systemów pedagogicznych

Umiejętności:

EK-2- umiejętność wypowiedzi na tematy wybranych zagadnień z zakresu historii myśli pedagogicznej

Kompetencje społeczne

EK-3 student dostrzega znaczenie i rolę wartości ogólnoludzkich, uniwersalnych i chrześcijańskich w budowaniu relacji pedagogicznych

punkty ECTS - 4 (1 ECTS=25 godz)

udział w wykładzie - 30 godz

przygotowanie do zajęć - 30 godz

przygotowanie do egzaminów - 40 godz

100 godzin=4ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody: wykład problemowy,

Egzamin pisemny po pierwszym semestrze. W ramach egzaminu trzeba odpowiedzieć na pięć pytań, z których każde jest osobno oceniane w skali od 0 do 1 punktu. Na ocenę dostateczną trzeba otrzymać 2,5 punktu, na ocenę dobrą powyżej 3,5, a na ocenę bardzo dobrą powyżej 4,5 punktu

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)