History of Educational Thought
General data
Course ID: | WNP-PE-HMPE |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | History of Educational Thought |
Name in Polish: | Historia myśli pedagogicznej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
Level of the subject:elementary Aims of the subject:A student masters a developed educational culture and gets a widened universal classical education. The student is also able to take up an adequate interpretation of educational phenomena in the past and nowdays. Preliminary requirements:Universal classical education, fundamental information on universal history and history of Poland. |
Full description: |
The merits:History of the thought and the history of educational practice in a wide social, religious, economic and political context |
Bibliography: |
S. Kot, Historia wychowania, t. I i II, Warszawa 1994; S. Litak, Historia wychowania. Do wielkiej Rewolucji Francuskiej, Kraków 2005; J. Draus, R. Terlecki, Historia wychowania. Wiek XIX i XX, Kraków 2005; Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, t. I,II, III, oprac. S. Wołoszyn, Warszawa 1965; Historia wychowania. Wybór źródeł. Starożytność, oprac. S. I. Możdżeń, Kielce 1996; Historia wychowania. Wybór źródeł. Średniowiecze, oprac. S. I Możdżeń, Kielce 1997; Historia wychowania. Wybór źródeł. Odrodzenie, oprac. S. I. Możdżeń, Kielce 1998 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) wiedza: EK-1 uporządkowana wiedza na temat dziejów kształcenia znajomość najwazniejszych nurtów i systemów pedagogicznych Umiejętności: EK-2- umiejętność wypowiedzi na tematy wybranych zagadnień z zakresu historii myśli pedagogicznej Kompetencje społeczne EK-3 student dostrzega znaczenie i rolę wartości ogólnoludzkich, uniwersalnych i chrześcijańskich w budowaniu relacji pedagogicznych punkty ECTS - 4 (1 ECTS=25 godz) udział w wykładzie - 30 godz przygotowanie do zajęć - 30 godz przygotowanie do egzaminów - 40 godz 100 godzin=4ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody: wykład problemowy, Egzamin pisemny po pierwszym semestrze. W ramach egzaminu trzeba odpowiedzieć na pięć pytań, z których każde jest osobno oceniane w skali od 0 do 1 punktu. Na ocenę dostateczną trzeba otrzymać 2,5 punktu, na ocenę dobrą powyżej 3,5, a na ocenę bardzo dobrą powyżej 4,5 punktu |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.