Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Language education in kindergarten

General data

Course ID: WNP-PE-JEZ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Language education in kindergarten
Name in Polish: Edukacja językowa w przedszkolu
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia:

NP2_W17, NP2_U03,

NP2_U13, NP2_K09

Short description: (in Polish)

Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami z zakresu edukacji językowej w przedszkolu, w tym z pojęciem czytania i pisania oraz poszczególnymi aspektami gotowości do czytania i pisania, a także wyposażenie ich w praktyczne umiejętności rozwijania umiejętności językowych dziecka w okresie średniego dzieciństwa.

Full description: (in Polish)

Pojęcie czytania w podejściu lingwistycznym i psychologicznym

Pisanie jako złożony proces psychomotoryczny

Aspekty gotowości do czytania i pisania

Ćwiczenia usprawniające motorykę małą i dużą, percepcję wzrokową, percepcję czuciową, percepcję słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową oraz rozwijające kompetencje narracyjne dziecka w wieku przedszkolnym

Organizacja zajęć czytelniczych i aktywności okołoczytelniczych w grupie przedszkolnej

Rozwijanie umiejętności językowych dziecka z wykorzystaniem podręcznika wychowania przedszkolnego oraz wybranych metod pracy (m.in. Metoda Dobrego Startu, Metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania, teatr kamishibai)

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

Andrzejewska J. (2015). Przestrzeń przedszkola przyjazna kształtowaniu gotowości dziecka do nauki czytania i pisania." Roczniki Pedagogiczne", nr 7(43), s. 89-105.

Arciszewska E. (2002). Czytające przedszkolaki. Mit czy norma?, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.

Bogdanowicz, M. (2004). Metoda Dobrego Startu. Warszawa: WSiP

Chwastniewska, D. (2011). Metoda 101 kroków. Poczytam Ci mamo. Gdynia: Wyspa

Czelakowska D. (2016). Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

NP2_W17 zna i rozumie ideę samodoskonalenia zawodowego w zakresie podnoszenia własnych kompetencji językowych oraz jej znaczenie dla rozwijania świadomości językowej dzieci w w wieku przedszkolnym

NP2_U03 potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów komunikacyjnych ze specjalistami z zakresu pedagogiki

NP2_U13 potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności w zakresie edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym, w tym z zakresu projektowania ćwiczeń usprawniających kompetencje narracyjne dzieci oraz organizowania aktywności czytelniczych i okołoczytelniczych

NP2_K09 dostrzega potrzebę pogłębiania własnych umiejętności językowych

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe wykład 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury 25h

Przygotowanie projektu 20h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena projektu zespołowego polegającego na przygotowaniu i omówieniu pomocy dydaktycznej.

Kryteria oceny:

poprawność metodyczna (0-2p.), dostosowanie pomocy do wieku dzieci (0-2p.),struktura (0-2p.), możliwość realizacji zajęć z wykorzystaniem pomocy (0-2p.), poprawność językowa tekstu (0-2p.) , staranność wykonania (0-2p.), przedstawienie i omówienie (0-2p.)

punktacja:

14-13p. ocena: bardzo dobry(5)

12 p. ocena: dobry plus (4.5)

11-10 p. ocena: dobry (4)

9 p. ocena: dostateczny plus (3.5)

8-7 p. ocena: dostateczny (3)

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours, 18 places more information
Coordinators: Kamil Kuracki
Group instructors: Kamil Kuracki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)