Physical education in kindergarten and grades I-III
General data
Course ID: | WNP-PE-KF |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Physical education in kindergarten and grades I-III |
Name in Polish: | Kultura fizyczna w przedszkolu i klasach I - III |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Learning outcome code/codes: | knowledge: P_TW2_01 P_TW2_03 skills: P_UP2_02 P_UP2_05 social competences: P_KP2_01 P_KP2_03 |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności niezbędnych do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego, zapoznanie z treściami programowymi dotyczącymi aktywności fizycznej w przedszkolu i klasach I-III oraz promowanie zdrowego trybu życia wśród dzieci i rodziców. |
Full description: |
(in Polish) 1. Podział i charakterystyka metod stosowanych na zajęciach ruchowych w przedszkolu i w klasach I-III 2. Organizacyjne formy pracy w zakresie wychowania fizycznego w przedszkolu: - zabawy ruchowe (właściwości, rola, rodzaje i charakterystyka zabaw ruchowych), - zabawy i ćwiczenia poranne, - zestawy ćwiczeń gimnastycznych, - zabawy i ćwiczenia w terenie, - swobodne, dowolne zabawy ruchowe dzieci. 3. Formy aktywności ruchowej w edukacji wczesnoszkolnej. 4. Analiza treści programowych dotyczących aktywności fizycznej w przedszkolu i w klasach I-III. 5.Struktura jednostki metodycznej wychowania fizycznego. 6.Zabawy ruchowe w pracy z dziećmi klas młodszych. 7. Wspólne opracowanie scenariusza jednostki metodycznej wychowania fizycznego. 8. Promowanie zdrowego trybu życia wśród dzieci i rodziców. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: Lipiejko M.: Zajęcia ruchowe w przedszkolu: gry i zabawy ruchowe. PWN, Warszawa 2016 Literatura dodatkowa: Bondarowicz M.: Zabawy i gry ruchowe. W-wa 1982 Dutkiewicz K., Konieczny T.: Wychowanie fizyczne w edukacji klas młodszych. Warszawa 2001 Moliere S.: Metodyka wychowania fizycznego w przedszkolu. Warszawa 1974. Owczarek S.: Gimnastyka przedszkolaka. Warszawa 2001. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK-1 student ma wiedzę dotyczącą zachowania bezpieczeństwa i terminologii z zakresu kultury fizycznej. EK-2 student zna metody pracy i ćwiczenia ruchowe w zakresie wychowania fizycznego w przedszkolu i klasach I-III. Umiejętności: EK-3 student potrafi skonstruować scenariusz zajęć z zakresu kultury fizycznej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju. EK-4 potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie kultury fizycznej Kompetencje społeczne: EK-5 jest świadomy potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy. EK-6 jest dojrzały i zaangażowany w planowanie i realizację działań edukacyjnych i wychowawczych. Prezentuje wysoki poziom kultury osobistej. OPIS ECTS: 2 Udział w ćwiczeniach: 15 Przygotowanie do ćwiczeń, literatura: 25 Przygotowanie projektu: 10 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania: Wiedza: ocena dst (3,0) - student ma podstawową wiedzę dotyczącą zachowania bezpieczeństwa i terminologii z zakresu kult. fizycznej. Wymienia metody pracy i niektóre ćwiczenia ruchowe w zakresie wychowania fizycznego. ocena dst. plus (3,5) - student ma podstawową wiedzę dotyczącą zachowania bezpieczeństwa i terminologii z zakresu kult. fizycznej. Wymienia metody pracy i podstawowe ćwiczenia ruchowe w zakresie wychowania fizycznego. ocena db (4,0) - student ma podstawową wiedzę dotyczącą zachowania bezpieczeństwa i terminologii z zakresu kult. fizycznej. Wymienia i krótko charakteryzuje metody pracy i podstawowe ćwiczenia ruchowe w zakresie wychowania fizycznego. ocena db plus (4,5) - student ma podstawową wiedzę dotyczącą zachowania bezpieczeństwa i terminologii z zakresu kult. fizycznej. Wymienia i charakteryzuje metody pracy i podstawowe ćwiczenia ruchowe w zakresie wychowania fizycznego. ocena bdb (5,0) - student ma podstawową wiedzę dotyczącą zachowania bezpieczeństwa i terminologii z zakresu kult. fizycznej. Wymienia i w wyczerpujący sposób charakteryzuje metody pracy i podstawowe ćwiczenia ruchowe w zakresie wychowania fizycznego. Umiejętności: ocena dst (3,0) - student potrafi skonstruować prosty scenariusz zajęć z zakresu kultury fizycznej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju, potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem. ocena dst. plus (3,5) - student potrafi skonstruować poprawny scenariusz zajęć z zakresu kultury fizycznej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju, potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem. ocena db (4,0) - student potrafi skonstruować ciekawy scenariusz zajęć z zakresu kultury fizycznej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju, potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem. ocena db plus (4,5) - student potrafi skonstruować inspirujący scenariusz zajęć z zakresu kultury fizycznej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju, potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem. ocena bdb (5,0) - student potrafi skonstruować oryginalny scenariusz zajęć z zakresu kultury fizycznej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju, potrafi stosować różne, innowacyjne metody, formy pracy z dzieckiem. Kompetencje: ocena dst (3,0) - ma podstawową świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjno-wychowawczych. ocena dst. plus (3,5) - ma podstawową świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjno-wychowawczych. ocena db (4,0) - ma świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; jest dojrzały i zaangażowany w planowanie i realizację działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena db plus (4,5) - jest świadomy potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; jest dojrzały i zaangażowany w planowanie i realizację działań edukacyjno-wychowawczych. ocena bdb (5,0) - ma świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; odznacza się wysoką dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjno-wychowawczych. Efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami jak: wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, ćwiczebna oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, indywidualna lektura tekstów, a weryfikowane kolokwium. Efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami jak: metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, referat, pokaz a weryfikowane poprzez samodzielne skonstruowanie scenariusza zajęć. Efekty w obszarze kompetencji społecznych - ocenianie ciągłe Warunki zaliczenia przedmiotu: 1. obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność w trakcie trwania kursu) 2. aktywny udział w zajęciach (czytanie literatury, ustaw i rozporządzeń, udział w dyskusjach, ćwiczeniach) 3. przygotowanie scenariusza zajęć, 4. zaliczenie kolokwium pisemnego. Na ocenę końcową składają się: kolokwium pisemne – max. 50 pkt.; aktywność podczas zajęć – max.25 pkt. przygotowanie scenariusza zajęć - max.25 pkt. Maksymalna liczba punktów możliwych do zdobycia wynosi 100. 100-95 – ocena 5,0 94-84 – ocena 4,5 83-73 – ocena 4,0 72-62 – ocena 3,5 61 – 52 - ocena 3,0 51 i poniżej – ocena 2,0 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.