Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Physical education in kindergarten and grades I-III

General data

Course ID: WNP-PE-KF
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Physical education in kindergarten and grades I-III
Name in Polish: Kultura fizyczna w przedszkolu i klasach I - III
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Learning outcome code/codes:

knowledge:

P_TW2_01

P_TW2_03

skills:

P_UP2_02

P_UP2_05

social competences:

P_KP2_01

P_KP2_03

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności niezbędnych do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego, zapoznanie z treściami programowymi dotyczącymi aktywności fizycznej w przedszkolu i klasach I-III oraz promowanie zdrowego trybu życia wśród dzieci i rodziców.

Full description: (in Polish)

1. Podział i charakterystyka metod stosowanych na zajęciach ruchowych w przedszkolu i w klasach I-III

2. Organizacyjne formy pracy w zakresie wychowania fizycznego w przedszkolu:

- zabawy ruchowe (właściwości, rola, rodzaje i charakterystyka zabaw

ruchowych),

- zabawy i ćwiczenia poranne,

- zestawy ćwiczeń gimnastycznych,

- zabawy i ćwiczenia w terenie,

- swobodne, dowolne zabawy ruchowe dzieci.

3. Formy aktywności ruchowej w edukacji wczesnoszkolnej.

4. Analiza treści programowych dotyczących aktywności fizycznej w przedszkolu i w klasach I-III.

5.Struktura jednostki metodycznej wychowania fizycznego.

6.Zabawy ruchowe w pracy z dziećmi klas młodszych.

7. Wspólne opracowanie scenariusza jednostki metodycznej wychowania fizycznego.

8. Promowanie zdrowego trybu życia wśród dzieci i rodziców.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

Lipiejko M.: Zajęcia ruchowe w przedszkolu: gry i zabawy ruchowe. PWN, Warszawa 2016

Literatura dodatkowa:

Bondarowicz M.: Zabawy i gry ruchowe. W-wa 1982

Dutkiewicz K., Konieczny T.: Wychowanie fizyczne w edukacji klas młodszych. Warszawa 2001

Moliere S.: Metodyka wychowania fizycznego w przedszkolu. Warszawa 1974.

Owczarek S.: Gimnastyka przedszkolaka. Warszawa 2001.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK-1 student ma wiedzę dotyczącą zachowania bezpieczeństwa i terminologii z zakresu kultury fizycznej.

EK-2 student zna metody pracy i ćwiczenia ruchowe w zakresie wychowania fizycznego w przedszkolu i klasach I-III.

Umiejętności:

EK-3 student potrafi skonstruować scenariusz zajęć z zakresu kultury fizycznej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju.

EK-4 potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie kultury fizycznej

Kompetencje społeczne:

EK-5 jest świadomy potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy.

EK-6 jest dojrzały i zaangażowany w planowanie i realizację działań edukacyjnych i wychowawczych. Prezentuje wysoki poziom kultury osobistej.

OPIS ECTS: 2

Udział w ćwiczeniach: 15

Przygotowanie do ćwiczeń, literatura: 25

Przygotowanie projektu: 10

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania:

Wiedza:

ocena dst (3,0) - student ma podstawową wiedzę dotyczącą zachowania bezpieczeństwa i terminologii z zakresu kult. fizycznej. Wymienia metody pracy i niektóre ćwiczenia ruchowe w zakresie wychowania fizycznego.

ocena dst. plus (3,5) - student ma podstawową wiedzę dotyczącą zachowania bezpieczeństwa i terminologii z zakresu kult. fizycznej. Wymienia metody pracy i podstawowe ćwiczenia ruchowe w zakresie wychowania fizycznego.

ocena db (4,0) - student ma podstawową wiedzę dotyczącą zachowania bezpieczeństwa i terminologii z zakresu kult. fizycznej. Wymienia i krótko charakteryzuje metody pracy i podstawowe ćwiczenia ruchowe w zakresie wychowania fizycznego.

ocena db plus (4,5) - student ma podstawową wiedzę dotyczącą zachowania bezpieczeństwa i terminologii z zakresu kult. fizycznej. Wymienia i charakteryzuje metody pracy i podstawowe ćwiczenia ruchowe w zakresie wychowania fizycznego.

ocena bdb (5,0) - student ma podstawową wiedzę dotyczącą zachowania bezpieczeństwa i terminologii z zakresu kult. fizycznej. Wymienia i w wyczerpujący sposób charakteryzuje metody pracy i podstawowe ćwiczenia ruchowe w zakresie wychowania fizycznego.

Umiejętności:

ocena dst (3,0) - student potrafi skonstruować prosty scenariusz zajęć z zakresu kultury fizycznej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju, potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem.

ocena dst. plus (3,5) - student potrafi skonstruować poprawny scenariusz zajęć z zakresu kultury fizycznej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju, potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem.

ocena db (4,0) - student potrafi skonstruować ciekawy scenariusz zajęć z zakresu kultury fizycznej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju, potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem.

ocena db plus (4,5) - student potrafi skonstruować inspirujący scenariusz zajęć z zakresu kultury fizycznej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju, potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem.

ocena bdb (5,0) - student potrafi skonstruować oryginalny scenariusz zajęć z zakresu kultury fizycznej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju, potrafi stosować różne, innowacyjne metody, formy pracy z dzieckiem.

Kompetencje:

ocena dst (3,0) - ma podstawową świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjno-wychowawczych.

ocena dst. plus (3,5) - ma podstawową świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjno-wychowawczych.

ocena db (4,0) - ma świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; jest dojrzały i zaangażowany w planowanie i realizację działań edukacyjnych i wychowawczych.

ocena db plus (4,5) - jest świadomy potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; jest dojrzały i zaangażowany w planowanie i realizację działań edukacyjno-wychowawczych.

ocena bdb (5,0) - ma świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; odznacza się wysoką dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjno-wychowawczych.

Efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami jak: wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, ćwiczebna oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, indywidualna lektura tekstów, a weryfikowane kolokwium.

Efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami jak: metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, referat, pokaz a weryfikowane poprzez samodzielne skonstruowanie scenariusza zajęć.

Efekty w obszarze kompetencji społecznych - ocenianie ciągłe

Warunki zaliczenia przedmiotu:

1. obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność w trakcie trwania kursu)

2. aktywny udział w zajęciach (czytanie literatury, ustaw i rozporządzeń, udział w dyskusjach, ćwiczeniach)

3. przygotowanie scenariusza zajęć,

4. zaliczenie kolokwium pisemnego.

Na ocenę końcową składają się:

kolokwium pisemne – max. 50 pkt.;

aktywność podczas zajęć – max.25 pkt.

przygotowanie scenariusza zajęć - max.25 pkt.

Maksymalna liczba punktów możliwych do zdobycia wynosi 100.

100-95 – ocena 5,0

94-84 – ocena 4,5

83-73 – ocena 4,0

72-62 – ocena 3,5

61 – 52 - ocena 3,0

51 i poniżej – ocena 2,0

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)