Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Interpersonal communication

General data

Course ID: WNP-PE-KI
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Interpersonal communication
Name in Polish: Komunikacja interpersonalna
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Zajęcia pozawalają zapoznać się z podstawowymi technikami z zakresu komunikacji interpersonalnej - aktywnego słuchania, formułowania komunikatów oraz stosowania technik wspierających komunikację w różnych obszarach praktycznych zastosowań.

Full description: (in Polish)

Podczas zajęć studenci mogą wzbogacić swoją wiedzę z zakresu komunikacji - zwłaszcza w praktycznych jej zastosowaniach - przełamywania określonych trudności komunikacyjnych (barier) stosowania komunikatów spierających komunikację (różnego rodzaju komunikaty, procedury i techniki).

Poprzez udział w cwiczeniach, symulacjach, analizę materiałów audiowizualnych o raz studiów przypadków studencji mogą zdobyć wiedzę na temat konkretnych form komunikacji oraz przećwiczyć swoje umiejętności.

W zakres tematyczny przedmiotu wchodzą: formy komunikacji i kanały komunikacji, aktywne słuchanie, techniki aktywnego słuchania (komunikat Ja, parafrazy, zadawanie pytań, nazywanie), empatia w komunikacji, rozpoznawanie barier komunikacyjnych i stosowanie technik przełamujących opór w komunikacji, znaczenie mowy ciała, wystąpienia publiczne, opowiadanie historii (storytelling), komunikowanie się w sytuacjach konfliktowych, sposoby rozwiązywania konfliktów, asertywna komunikacja.

Bibliography: (in Polish)

Stewart J. Mosty zamiast murów.O komunikowaniu się między ludźmi. PWN 2002

McKay M., Davis M., Fanning P. Sztuka skutecznego porozumiewania się. GWP 2001

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK_01 uczestnik studiów rozpoznaje różne formy komunikatów, techniki i procedury wspomagające komunikację.

EK_02 - student posiada wiedze na temat znaczenia i zastosowania poprawnych komunikatów w pracy pedaogiga

Umiejętności:

EK_01 -stosuje różne formy komunikatów, wykorzystuje techniki i procedury wspierające komunikowanie się w szkole,

EK_02 -buduje pozytywne relacje z otoczeniem

Kompetencje społeczne:

EK_01 -zależy mu na efektywnej komunikacji, jest świadomy barier komunikacyjnych, w sytuacjach trudnych koncentruje się na problemie,

EK_02 -dąży do rozwiązania problemów na drodze dialogu.

ECTS: udział w zajęciach 8 godzin, analiza tektsów źródłowych 40 godzin, przygotowanie zadań domowych 20 godzin.

8+40+20= 68/ 2 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocene końcową skłądają się:

Zaliczenie zajęć na podstawie aktywności na zajęciach (max 33% oceny) maks. jedna nieobecność w cyklu, przygotowanie krótkiego wystąpienia (max 33% oceny), przygotowanie prac domowych (max 33% oceny).

90-100% - ocena bdb

80-89 - ocena db

65-79 - cena dst+

50- 65 - ocena dst

40-49 - ocena db.

0-40 - ocena ndst.

3.0 Posiada podstawową wiedzę na temat znaczenia komunikacji interpersonalnej w pracy pedagoga, potrafi formułować proste komunikaty wpierające skuteczną komunikację, posiada umiejętność aktywnego słuchania oraz posiada wiedzę teoretyczną na temat wystąpień publicznych oraz potrafi przygotować proste wystąpienia publiczne.

3.5 Posiada wiedzę na temat znaczenia komunikacji interpersonalnej w pracy pedagoga, potrafi formułować różne komunikaty wpierające skuteczną komunikację, posiada umiejętność aktywnego słuchania oraz wiedzę teoretyczną na temat wystąpień publicznych oraz potrafi przygotować złożone wystąpienia publiczne.

4.0 Posiada ugruntowaną wiedzę na temat znaczenia komunikacji interpersonalnej w pracy pedagoga, potrafi płynnie formułować komunikaty wpierające skuteczną komunikację oraz wykorzystywać je w sytuacjach utrudnionej komunikacji, posiada umiejętność aktywnego słuchania oraz wiedzę teoretyczną na temat wystąpień publicznych oraz potrafi sprawnie przygotować wystąpienia publiczne.

4.5 Posiada ugruntowaną wiedzę na temat znaczenia komunikacji interpersonalnej w pracy pedagoga i stosuje ją w różnych obszarach wychowawczych, potrafi sprawnie formułować komunikaty wpierające skuteczną komunikację oraz wykorzystywać je w sytuacjach utrudnionej komunikacji, posiada umiejętność aktywnego słuchania oraz wiedzę teoretyczną na temat wystąpień publicznych oraz potrafi sprawnie przeprowadzić wystąpienie publiczne.

5.0 Posiada ugruntowaną wiedzę na temat znaczenia komunikacji interpersonalnej w pracy pedagoga i biegle stosuje ją w różnych obszarach wychowawczych, potrafi biegle formułować komunikaty wpierające skuteczną komunikację oraz wykorzystywać je w sytuacjach utrudnionej komunikacji, posiada wyróżniającą się umiejętność aktywnego słuchania oraz wiedzę teoretyczną na temat wystąpień publicznych oraz potrafi sprawnie przeprowadzić wystąpienie publiczne.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)