Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim - Education - Morality - Democracy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PE-KONANG-DS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim - Education - Morality - Democracy
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

NP2_W09; NP2_W10; NP2_U04; NP2_U10

Skrócony opis:

Konwersatorium ma na celu zaznajomienie z podstawowymi koncepcjami dotyczącymi wychowania moralnego i kształcenia moralno-etycznego. Dzięki temu studenci będą w stanie rozpoznawać problemy powstające na styku wychowania, moralności i polityki (demokracji). Przy analizie zjawisk pedagogicznych punktem odniesienia będą koncepcje filozoficzne, psychologiczne i socjologiczne, które umożliwiają wydobycie pedagogicznego proprium wychowania moralnego i kształcenia moralno-etycznego.

Literatura:

klasyczne teksty filozoficzne i pedagogiczne: Platon, Arystoteles, Rousseau, Herbart, Dewey;

English A., Discontinuity in Learning. New York: Cambridge UP 2013 (selected fragments).

Lapsley D., Moral Self-Identity and the Social-Cognitive Theory of Virtue. In: Developing the Virtues: Integrating Perspectives, Oxford University Press 2016.

Jimenez J. et al., Assessing moral identity: Development and validation of a moral identity Q-Sort. In: Meeting of the Midwestern Psycho-logical Association. Chicago, University of Notre Dame, Indiana. 2008.

Anglojęzyczne artykuły traktujące o wychowaniu moralnym i kształceniu moralno-etycznym z czasopism pedagogicznych dostępnych w internecie, np. „Journal of Moral Education”, „Kultura Pedagogiczna/Pedagogical Culture”.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Student:

- zna kulturowe uwarunkowania procesów edukacyjnych, w szczególności wycho-

wania moralnego i przekazu wartości;

- potrafi wyrazić własne pomysły, wątpliwości i sugestie, popierając je rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych;

- potrafi zastosować posiadane umiejętności językowe w zakresie języka angielskiego zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;

- potrafi napisać krótki tekst akademicki w języku angielskim,

- samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną w języku angielskim, przedstawiając swoje poglądy odnośnie wychowania moralnego, podając argumenty za i przeciw.

Opis ECTS:

- udział w spotkaniach warsztatu – 15 go-dzin

- czytanie literatury – 5 godzin

- przygotowanie się do zajęć / praca na platformie e-learningowej Moodle – 15 godzin

- wykonywanie zadań badawczych – 10 godzin

- przygotowanie pisemnej pracy semestralnej – 5 godzin

Metody i kryteria oceniania:

5.0

- 90–100% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną

4.5.

- 80–89% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną

4.0

- 70–79% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną

3.5.

- 60–69% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną

3.0

- 50–59% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną

2.0

- mniej niż 50% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)