Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim - Education - Morality - Democracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-KONANG-DS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim - Education - Morality - Democracy |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NP2_W09; NP2_W10; NP2_U04; NP2_U10 |
Skrócony opis: |
Konwersatorium ma na celu zaznajomienie z podstawowymi koncepcjami dotyczącymi wychowania moralnego i kształcenia moralno-etycznego. Dzięki temu studenci będą w stanie rozpoznawać problemy powstające na styku wychowania, moralności i polityki (demokracji). Przy analizie zjawisk pedagogicznych punktem odniesienia będą koncepcje filozoficzne, psychologiczne i socjologiczne, które umożliwiają wydobycie pedagogicznego proprium wychowania moralnego i kształcenia moralno-etycznego. |
Literatura: |
klasyczne teksty filozoficzne i pedagogiczne: Platon, Arystoteles, Rousseau, Herbart, Dewey; English A., Discontinuity in Learning. New York: Cambridge UP 2013 (selected fragments). Lapsley D., Moral Self-Identity and the Social-Cognitive Theory of Virtue. In: Developing the Virtues: Integrating Perspectives, Oxford University Press 2016. Jimenez J. et al., Assessing moral identity: Development and validation of a moral identity Q-Sort. In: Meeting of the Midwestern Psycho-logical Association. Chicago, University of Notre Dame, Indiana. 2008. Anglojęzyczne artykuły traktujące o wychowaniu moralnym i kształceniu moralno-etycznym z czasopism pedagogicznych dostępnych w internecie, np. „Journal of Moral Education”, „Kultura Pedagogiczna/Pedagogical Culture”. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student: - zna kulturowe uwarunkowania procesów edukacyjnych, w szczególności wycho- wania moralnego i przekazu wartości; - potrafi wyrazić własne pomysły, wątpliwości i sugestie, popierając je rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych; - potrafi zastosować posiadane umiejętności językowe w zakresie języka angielskiego zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego; - potrafi napisać krótki tekst akademicki w języku angielskim, - samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną w języku angielskim, przedstawiając swoje poglądy odnośnie wychowania moralnego, podając argumenty za i przeciw. Opis ECTS: - udział w spotkaniach warsztatu – 15 go-dzin - czytanie literatury – 5 godzin - przygotowanie się do zajęć / praca na platformie e-learningowej Moodle – 15 godzin - wykonywanie zadań badawczych – 10 godzin - przygotowanie pisemnej pracy semestralnej – 5 godzin |
Metody i kryteria oceniania: |
5.0 - 90–100% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną 4.5. - 80–89% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną 4.0 - 70–79% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną 3.5. - 60–69% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną 3.0 - 50–59% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną 2.0 - mniej niż 50% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.