The Methodology of Educational Research with Elements of Statistics
General data
Course ID: | WNP-PE-MEB |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | The Methodology of Educational Research with Elements of Statistics |
Name in Polish: | Metodologia badań pedagogicznych z elementami statystyki |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) Pedagogika: WIEDZA: NP1_W12, NP1_W24 UMIEJĘTNOŚCI: NP1_U05, NP1_U25 KOMPETENCJE: NP1_K01 Pedagogika specjalna: WIEDZA: PSI_W16 UMIEJĘTNOŚCI: PSI_U03, PSI_U05 KOMPETENCJE: PSI_K01 |
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia z Metodologii badań pedagogicznych z elementami statystyki przygotowują studenta do prawidłowego projektowania i przeprowadzania badań, a także uczą samodzielnie analizować i interpretować zebrane dane. Głównym celem prowadzonych zajęć jest wykazanie związków między metodologicznymi aspektami problematyki badawczej, a statystyczną analizą danych. Wszystkie obliczenia będą wykonywane z wykorzystaniem programu IBM SPSS Statistics. W roku akademickim 2019/2020 kurs został objęty akredytacją firmy Predictive Solutions. |
Full description: |
(in Polish) Ćwiczenia z Metodologii badań pedagogicznych z elementami statystyki przygotowują studenta do prawidłowego projektowania i przeprowadzania badań, a także uczą samodzielnie analizować i interpretować zebrane dane. Głównym celem prowadzonych zajęć jest wykazanie związków między metodologicznymi aspektami problematyki badawczej, a statystyczną analizą danych. Student zostanie zapoznany z prawidłową metodologicznie konstrukcją kwestionariusza ankiety. Następnie omówiony zostanie związek między formułowanymi pytaniami, a wskaźnikami zmiennych, które podlegają badaniu. Dalsza analiza danych będzie uwzględniała obliczenie statystyk opisowych (miar tendencji centralnej, miar rozproszenia, miar kształtu rozkładu), prezentację tabelaryczną i graficzną danych oraz wykonanie prostego wnioskowania statystycznego z wykorzystaniem m.in. testów chi-kwadrat, współczynników korelacji r-Pearsona, tau-b Kendalla czy testów t-Studenta i ich nieparametrycznych odpowiedników. Wszystkie obliczenia będą wykonywane z wykorzystaniem programu IBM SPSS Statistics. W roku akademickim 2019/2020 kurs został objęty akredytacją firmy Predictive Solutions. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA EK_01. Student zna podstawowe pojęcia metodologiczno-statystyczne (m.in. schemat badania i jego rodzaje, operacjonalizacja, zmienne i ich klasyfikacje, pomiar i rodzaje skal pomiarowych) EK_02. Student potrafi wymienić i scharakteryzować poszczególne etapy badań pedagogicznych. EK_03. Student zna metodologiczne wytyczne do budowania własnego narzędzia badawczego, jakim jest kwestionariuz. EK_04. Student potrafi wymienić i zdefiniować podstawowe statystyki opisowe (miary tendencji centralnej, miary rozproszenia, miary kształtu rozkładu). 5. Student potrafi wymienić podstawowe testy wykorzystywane do wnioskowania statystycznego, podaje ich hipotezy zerowe i alternatywne. UMIEJĘTNOŚCI EK_01. Student potrafi opracować własne narzędzie badawcze (kwestionariusz), poprawne metodologicznie. EK_02. Student wie, jak wprowadzić dane do programu IBM SPSS Statistics. EK_03. Student potrafi obliczyć podstawowe statystyki opisowe z wykorzystaniem programu IBM SPSS Statistics. EK_04. Student dokonuje graficznej prezentacji zmiennych za pomocą programu IBM SPSS Statistics. EK_05. Student wykonuje prostą analizę danych przy zastosowaniu podstawowych testów statystycznych w programie IBM SPSS Statistics. KOMPETENCJE EK_01. Student dokonuje syntezy zebranych w badaniu informacji, umie poddać je krytycznej analizie i spójnie zaprezentować. EK_02. Student potrafi podjąć właściwe decyzje w kwestii określania poziomu pomiaru zmiennych i doboru odpowiednich testów do ich analizy. Planowany godzinowy nakład pracy studenta (rozliczenie punktów ECTS): (1 ECTS=25-30 godz) Udział w zajęciach - 16h Przygotowanie się do zajęć, lektury - 10h Konsultacje - 10h Przygotowanie się do zaliczenia - 25h SUMA GODZIN: 61h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.