Methodology of Polish Language Teaching in Grades I-III
General data
Course ID: | WNP-PE-MEDP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of Polish Language Teaching in Grades I-III |
Name in Polish: | Metodyka edukacji polonistycznej w klasach I-III |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Bibliography: |
(in Polish) Czeladkowska D., Edukacja polonistyczna dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Impuls, Kraków 2014; Klus-Stanska D., Nowicka M. — Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Warszawa, 2005, WSiP;Sajdak A. — Edukacja kreatywna, Kraków, 2008, WAM |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK 1- Student potrafi scharakteryzować współczesne założenia zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. EK2 - Opisuje cele i treści programowe w zakresie edukacji polonistycznej; wskazuje formy, metody i stosowane środki dydaktyczne w pracy nauczyciela klas I-III, potrafi podać założenia oceny opisowej. Ek 3 - Zna pojęcia, przyczyny i sposoby zapobiegania niepowodzeniom szkolnym w edukacji literacko-językowej. Umiejętności: EK 4 - Student potrafi zoperacjonalizować cele w edukacji polonistycznej, dokonać analizy obowiązującej podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej; oceniać sytuacje edukacyjne. EK 5- Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę z zakresu edukacji polonistycznej w celu projektowania zajęć zintegrowanych; potrafi opracować scenariusz zajęć i stosować odpowiednie metody i formy pracy dydaktycznej i wychowawczej w kl. I-III; EK 6 - Potrafi planować pracę dydaktyczną i wychowawczą z uwzględnieniem różnic indywidualnych; potrafi sporządzić ocenę opisową. Kompetencje: EK 7 - Student wykazuje twórczą, krytyczną postawę wobec założeń i wymagań w pracy z uczniem w edukacji wczesnoszkolnej. EK 8 - dokonuje samooceny własnych kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobowego. W czasie zajęć odznacza się wysoką kulturą osobistą. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obecność na zajęciach Zaliczenie pisemne w formie sprawdzianów w trakcie semestru oraz końcowe zaliczenie pisemne. Kryteria oceniania - zgodnie z taksonomią B. Blooma |
Practical placement: |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.