Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of Polish Language Teaching in Grades I-III

General data

Course ID: WNP-PE-MEDP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methodology of Polish Language Teaching in Grades I-III
Name in Polish: Metodyka edukacji polonistycznej w klasach I-III
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Bibliography: (in Polish)

Czeladkowska D., Edukacja polonistyczna dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Impuls, Kraków 2014;

Klus-Stanska D., Nowicka M. — Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Warszawa, 2005, WSiP;Sajdak A. — Edukacja kreatywna, Kraków, 2008, WAM

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK 1- Student potrafi scharakteryzować współczesne założenia zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej.

EK2 - Opisuje cele i treści programowe w zakresie edukacji polonistycznej; wskazuje formy, metody i stosowane środki dydaktyczne w pracy nauczyciela klas I-III, potrafi podać założenia oceny opisowej.

Ek 3 - Zna pojęcia, przyczyny i sposoby zapobiegania niepowodzeniom szkolnym w edukacji literacko-językowej.

Umiejętności:

EK 4 - Student potrafi zoperacjonalizować cele w edukacji polonistycznej, dokonać analizy obowiązującej podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej; oceniać sytuacje edukacyjne.

EK 5- Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę z zakresu edukacji polonistycznej w celu projektowania zajęć zintegrowanych; potrafi opracować scenariusz zajęć i stosować odpowiednie metody i formy pracy dydaktycznej i wychowawczej w kl. I-III;

EK 6 - Potrafi planować pracę dydaktyczną i wychowawczą z uwzględnieniem różnic indywidualnych; potrafi sporządzić ocenę opisową.

Kompetencje:

EK 7 - Student wykazuje twórczą, krytyczną postawę wobec założeń i wymagań w pracy z uczniem w edukacji wczesnoszkolnej.

EK 8 - dokonuje samooceny własnych kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobowego. W czasie zajęć odznacza się wysoką kulturą osobistą.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Obecność na zajęciach

Zaliczenie pisemne w formie sprawdzianów w trakcie semestru oraz końcowe zaliczenie pisemne.

Kryteria oceniania - zgodnie z taksonomią B. Blooma

Practical placement:
This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)