Multicultural Education
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-MEDUWO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Multicultural Education |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NP2_W05; NP2_W09; NP2_U05; NP2_U17; NP2_K08 |
Skrócony opis: |
Konwersatorium ma za zadanie ukazać współczesne problemy związane z globalizacją kultury z perspektywy edukacyjnej. Chodzi zarówno o pogłębione rozumienie kwestii kulturowych, takich jak narodowe i etniczne podstawy kultury, jak i wskazanie podstaw do współbycia ludzi pochodzących z równych środowisk kulturowych. |
Literatura: |
Basic literature: Ruth Benedict, Patterns of culture. Routledge: New York 1960. Carl A. Grant, Christine E. Sleeter, Doing Multicultural Education for Achievement and Equity. Routledge: New York – London 2007. Suzanne Majhanovich, Christine Fox, Adila Pasalic Kreso (Eds), Living Together. Education and Intercultural Dialogue. Springer 2009. Supplementary literature: Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede, Michael Minkov, Cultures and Organisation. Intercultual Cooperation and Its Importance for Survival. McGraw-Hill: 2010. Josef Huber (Ed.), Intercultural competence for all. Preparation for living in a heterogeneous world, 2012. Jan Masschelein, Maarten Simons, In Defence of the School a Public Issue. Culture & Society Publishers, Leuven 2013. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty: Wiedza Student: - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat sub-dyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą termi-nologię, teorie i metodykę, - ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych. Umiejętności Student: - posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi; - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii. Kompetencje: Student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata. Opis ECTS: udział w zajęciach – 30, praca własna: - czytanie zadanej literatury – 10, - odpowiedzi na zadania – 5, - przygotowanie pracy pisemnej – 15. |
Metody i kryteria oceniania: |
Methods of checking of the objectives of education: - attendance list will be conducted, - controlling the familiarization with the indicated literature means of Moodle questions; - preparation of final essay. The final grade will be the mean of: (1) all the notes obtained for answering Moodle questions - (50%), and (2) the note of the essay (50%). Grading scale: 5.0 - getting 90-100 points for the activities listed above. 4.5. - getting 80-89 points for the activities listed above. 4.0 - getting 70-79 points for the activities listed above. 3.5 - getting 60-69 points for the activities listed above. 3.0 - getting 50-59 points for the activities listed above. 2.0 (failed) - getting less then 50 points for the activities listed above. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.