Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Master seminar

General data

Course ID: WNP-PE-MGRJM12
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Master seminar
Name in Polish: Seminarium magisterskie
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia:

NP2_W04, NP2_W01,

NP2_W25, NP2_U02,

NP2_U05, NP2_K01


Short description: (in Polish)

Celem seminarium magisterskiego jest przygotowanie do ostatecznego ukończenia samodzielnej pracy z tekstami humanistyczno-pedagogicznymi, przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania problemów społecznych wykraczających poza program studiów. Ponadto chodzi o wykształcenie umiejętności przygotowywania i przedstawiania referatów o tematyce społeczno-edukacyjnej oraz przygotowanie do ostatecznej redakcji własnego tekstu pedagogicznego (pracy magisterskiej).

Full description: (in Polish)

Ostateczne i samodzielne ukończenie pracy magisterskiej, pod opieką promotora, pracy o charakterze systematyzującym i projektowym, badawczym lub aplikacyjnym. Samodzielne rozwiązanie problemu praktycznego (aplikacyjnego) bądź samodzielne rozwiązanie problemu ogólnego. Ogólna charakterystyka pisania pracy magisterskiej. Organizacja warsztatu pracy. Ostateczny dobór i analiza źródeł. Końcowa redakcja pracy naukowej. Zasady konstrukcji przypisów. Opracowanie wstępu i zakończenia. Redagowanie bibliografii. Skład komputerowy. Zapoznanie ze sposobami krytycznej analizy tekstu naukowego. Omówienie metod badań empirycznych i jakościowych.

Bibliography: (in Polish)

M. Węglicka, Jak pisać pracę magisterską?, Kraków 2005,

M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2006,

M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2010,

R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2007, S. Palka, Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2010,

D. Kubinowski, Jakościowe badania pedagogiczne: filozofia, metodyka, ewaluacja, Lublin 2011,

F. Bereźnicki, Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych, Kraków 2011.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student zna historyczny rozwój pojęć związanych z tematyką seminarium, zna twierdzenia związane z tematyką seminarium, potrafi powiązać je z twierdzeniami z podstawowego kursu studiów na kierunku pedagogika, zna techniki obliczeniowe właściwe dla dziedziny, z którą związana jest problematyka seminarium, zna i rozumie podstawowe zasady związane z ochroną własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz uwarunkowań prawnych działalności naukowej i dydaktycznej. Umiejętności studenta: konstruuje rozumowania społeczno-pedagogiczne, wykraczające poza program studiów, w szczególności dowodzi twierdzenia, weryfikuje hipotezy, tworzy kontrprzykłady, sprawdza poprawność wnioskowań w budowaniu dowodów formalnych twierdzeń wykraczających poza program studiów, stosuje w razie potrzeby w danym dziale narzędzia z innych dziedzin pedagogicznych, na poziomie zaawansowanym i obejmującym pedagogikę współczesną przedstawia w mowie i piśmie pojęcia i metody dotyczące problematyki seminarium, w oparciu o literaturę w języku polskim lub obcym i inne źródła. Przygotowuje i przedstawia zaawansowane opracowanie dotyczący obranego problemu społeczno-edukacyjnego, wypowiada się w sposób swobodny, używając ścisłego języka, na temat zagadnień edukacyjnych, w rozważanych zagadnieniach wykraczających poza program studiów dostrzega struktury formalne związane z podstawowymi działami pedagogiki,  przygotowuje, oparciu o literaturą w języku polskim lub obcym, pracę pisemną na zadany temat (praca magisterska) oraz wykorzystuje literaturę pedagogiczną w procesie samokształcenia.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody: wykład, dyskusja, pogadanka, analiza wyników badań nad wybranymi problemami pedagogicznymi, prezentacje multimedialne.

Zaliczenie na podstawie przedkładanych przez studenta części pracy magisterskiej:

semestr I - Przedstawienie koncepcji badań własnych orazi przygotowanie narzędzi badawczych,

semestr II - Analiza i redakcja wyników badań w części teoretycznej pracy magisterskiej.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours, 6 places more information
Coordinators: Jarosław Michalski
Group instructors: Jarosław Michalski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem seminarium magisterskiego jest przygotowanie do ostatecznego ukończenia samodzielnej pracy z tekstami humanistyczno-pedagogicznymi, przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania problemów społecznych wykraczających poza program studiów. Ponadto chodzi o wykształcenie umiejętności przygotowywania i przedstawiania referatów o tematyce społeczno-edukacyjnej oraz przygotowanie do ostatecznej redakcji własnego tekstu pedagogicznego (pracy magisterskiej).

Full description: (in Polish)

Ostateczne i samodzielne ukończenie pracy magisterskiej, pod opieką promotora, pracy o charakterze systematyzującym i projektowym, badawczym lub aplikacyjnym. Samodzielne rozwiązanie problemu praktycznego (aplikacyjnego) bądź samodzielne rozwiązanie problemu ogólnego. Ogólna charakterystyka pisania pracy magisterskiej. Organizacja warsztatu pracy. Ostateczny dobór i analiza źródeł. Końcowa redakcja pracy naukowej. Zasady konstrukcji przypisów. Opracowanie wstępu i zakończenia. Redagowanie bibliografii. Skład komputerowy. Zapoznanie ze sposobami krytycznej analizy tekstu naukowego. Omówienie metod badań empirycznych i jakościowych.

Bibliography: (in Polish)

Bereznicki F., Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych, Kraków 2011;

Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne: filozofia, metodyka, ewaluacja, Lublin 2011;

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2010;

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badan pedagogicznych, Kraków 2012;

Palka S., Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2011;

Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2004;

Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2004;

M. Weglicka, Jak pisac prace magisterska?, Kraków 2005;

R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2013;

Wymagania wstępne: (in Polish)

Warunkiem jest podstawowa wiedza z podstaw metodologii badań pedagogicznych wykorzystanych przy pisaniu pracy licencjackiej

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours, 7 places more information
Coordinators: Jarosław Michalski
Group instructors: Jarosław Michalski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem prowadzonych zajęć w kolejnym semestrze jest przede wszystkim dalsze, pogłębione kształtowanie kompetencji krytycznych w zakresie analizy problematyki badawczej z perspektywy różnych orientacji poznawczych. Ponadto konsekwentne uwrażliwianie studentów na różnorodność ujęć i dyskursów w rozpatrywaniu badanych zagadnień.

Chodzić będzie także o systematyczne rozwijanie kompetencji poznawczych w zakresie analizowania materiału empirycznego w ujęciu ilościowym i jakościowym, oraz w aspekcie porównawczym.

W konsekwencji wiązać to się będzie z przygotowaniem pracy magisterskiej, zgodnie ze standardami pisarstwa naukowego, obejmującego strukturę pracy, język narracji, odnośniki i przypisy, sporządzanie bibliografii i aneksów.

Full description: (in Polish)

Głównym celem zajęć - na tym etapie prowadzenia seminarium magisterskiego - jest dostarczenie studentom syntetycznej wiedzy wprowadzającej w najważniejsze zagadnienia związane z procesem dalszego przygotowywania pracy magisterskiej i sposobów jej redakcji wstępnej. W trakcie zajęć analizowane będą zagadnienia metodologiczne, takie jak: formułowanie celu badań, pytań/problemów badawczych, hipotez; dobieranie metod, technik i narzędzi badawczych, które umożliwiają odnalezienie odpowiedzi na pytania badawcze i weryfikację postawionych hipotez. Podczas rozmów indywidualnych omawiane będą najważniejsze zagadnienia merytoryczne, związane z wybranym przez studenta tematem pracy magisterskiej.

Bibliography: (in Polish)

1. Babbie Earl, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003

2. Gnitecki Janusz, Elementy metodologii badań w pedagogice hermeneutycznej, Wydawnictwo WSP im. T. Kotarbińskiego, Zielona Góra 1996

3. Gnitecki Janusz, Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Wydawnictwo WSP im. Tadeusza Kotarbińskiego, Zielona Góra 1993

4. Kubinowski Dariusz, Jakościowe badania pedagogiczne, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2010

5. Kvale Steiner, Prowadzenie wywiadów, przeł. Agata Dziuban, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011

6. Łobocki Mieczysław, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000

7. Maszke Albert Wojciech, Metody i techniki badań pedagogicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2008

8. Miles Mathew B., Huberman A. Michael, Analiza danych jakościowych, przeł. Stanisław Zabielski, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana, Białystok 2000

9. Metody badań jakościowych, t. 1 i 2, red. Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010

10. Nowak Stefan, Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007

11. Palka Stanisław, Metodologia. Badania. Praktyka Pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006

12. Pilch Tadeusz, Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1995

Wymagania wstępne: (in Polish)

Wobec studenta - na tym etapie zajęć - formułuje się następujące wymagania:

- obecność studenta na zajęciach obowiązkowa.

- ocena aktywności studenta w realizowaniu zadań.

- ocena zaangażowania studenta w rozwiązywanie problemów i przeprowadzenie badań terenowych.

- przygotowanie i redakcja pierwszych części pracy (przynajmniej jeden rozdział.

- ocena rozdziału przygotowywanej pracy.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)