Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of Environmental Education in Grades I-III

General data

Course ID: WNP-PE-MK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methodology of Environmental Education in Grades I-III
Name in Polish: Metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I - III
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) WIEDZA: P_WP1_01; P_WP1_02; P_WP1_03

UMIEJĘTNOŚCI: P_UP1_01; P_UP1_02; P_UP1_03

KOMPETENCJE SPOŁECZNE: P_KP1_02; P_KP1_03; P_KP1_04



Short description: (in Polish)

Celem zajęć (ćwiczenia akademickie) jest poznanie i zrozumienie współzależności między składnikami środowiska przyrodniczego, wychowanie do postawy odpowiedzialności za środowisko, rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska, kształtowanie zachowań ukierunkowanych na ochronę środowiska przyrody.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

- Student posiada specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

- Student zna biopsychiczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości dzieci.

- Student ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej.

Umiejętności:

- Student dokonuje analizy podstawy programowej w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

- Student posiada umiejętność planowania i organizowania działalności edukacyjnej, terapeutycznej w klasach I-III (w szkołach podstawowych).

- Student potrafi samodzielnie przygotować i prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym w zakresie wszystkich obszarów edukacyjnych, zgodnie z aktualnymi wymogami metodyki/dydaktyki szczegółowej edukacji wczesnoszkolnej.

Kompetencje spoleczne:

- Student jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce edukacyjnej zasady indywidualizacji, wynikającej ze specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka.

- Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji elementarnej dziecka, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju.

- Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne oraz posiada umiejętności porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena na podstawie prezentacji ćwiczebnych (forma indywidualna zróżnicowana) oraz na podstawie kolokwium pisemnego (forma indywidualna jednolita - pytania otwarte). Kryteria oceny na stronie 5.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)