Methodology of Environmental Education in Grades I-III
General data
Course ID: | WNP-PE-MK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of Environmental Education in Grades I-III |
Name in Polish: | Metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I - III |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) WIEDZA: P_WP1_01; P_WP1_02; P_WP1_03 UMIEJĘTNOŚCI: P_UP1_01; P_UP1_02; P_UP1_03 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: P_KP1_02; P_KP1_03; P_KP1_04 |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć (ćwiczenia akademickie) jest poznanie i zrozumienie współzależności między składnikami środowiska przyrodniczego, wychowanie do postawy odpowiedzialności za środowisko, rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska, kształtowanie zachowań ukierunkowanych na ochronę środowiska przyrody. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: - Student posiada specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. - Student zna biopsychiczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości dzieci. - Student ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej. Umiejętności: - Student dokonuje analizy podstawy programowej w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. - Student posiada umiejętność planowania i organizowania działalności edukacyjnej, terapeutycznej w klasach I-III (w szkołach podstawowych). - Student potrafi samodzielnie przygotować i prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym w zakresie wszystkich obszarów edukacyjnych, zgodnie z aktualnymi wymogami metodyki/dydaktyki szczegółowej edukacji wczesnoszkolnej. Kompetencje spoleczne: - Student jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce edukacyjnej zasady indywidualizacji, wynikającej ze specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka. - Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji elementarnej dziecka, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju. - Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne oraz posiada umiejętności porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena na podstawie prezentacji ćwiczebnych (forma indywidualna zróżnicowana) oraz na podstawie kolokwium pisemnego (forma indywidualna jednolita - pytania otwarte). Kryteria oceny na stronie 5. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.