Methodology of corrective - compensation work
General data
Course ID: | WNP-PE-MKK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of corrective - compensation work |
Name in Polish: | Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Różnicuje pojęcia korekcja, kompensacja. Pojęcie " specjalne potrzeby edukacyjne" stosuje dwoiście, zaarówno do dziećci mających trudności, jak i ponadprzeciętnie zdolnych. |
Full description: |
(in Polish) Podstawowe ustalenia terminologiczne. Wybrane zagadnienia metodologiczne w odniesieniu do poziomów kształcenia. Metody pracy z dziećmi o różnych deficytach parcjalnych. |
Bibliography: |
(in Polish) Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji problem i diagnozowanie, Harmonia, Gdańsk 2004. Bogdanowicz M., Uczeń z dysleksją w szkole, Operton, Gdynia 2005. Werning R., Lutje-Klose B., Pedagogika trudności w uczeniu się, GWP, Gdańsk 2009. Błachino K., Wybrane zagadnienia z metodyki i logoterapii i podręczny słownik terminów specjalistycznych używanych w logopedii, Warszawa 1989. Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w szkole: poradnik dla nauczycieli, WSiP, Warszawa 1998. Kaja B., Zarys terapii dziecka: metody psychologicznej i pedagogicznej pomocy wspomagającej rozwój dziecka, Wyd. Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz 2001. Jastrzębowska G., Logopedia: pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki, Opole 1999. Spionek H., Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne, Warszawa 1985. Zakrzewska B., Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, WSiP, Warszawa 1996. Tomczak J, Ziętara R., Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2005. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Ma opanowane podstawowe pojęcia. Potrafi dobrać i zastosować odpowiednie do deficytów metody i zadania korygujące i kompensujące. Potrafi zbudować indywidualny program terapeutyczny i arkusz ewaluacyjny . |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obecność i aktywność na zajęciach. Umiejętność budowania, korygowania i oceniania programó korekcyjno-kompensacyjnych. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.