Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of corrective - compensation work

General data

Course ID: WNP-PE-MKK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methodology of corrective - compensation work
Name in Polish: Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Różnicuje pojęcia korekcja, kompensacja. Pojęcie " specjalne potrzeby edukacyjne" stosuje dwoiście, zaarówno do dziećci mających trudności, jak i ponadprzeciętnie zdolnych.

Full description: (in Polish)

Podstawowe ustalenia terminologiczne. Wybrane zagadnienia metodologiczne w odniesieniu do poziomów kształcenia. Metody pracy z dziećmi o różnych deficytach parcjalnych.

Bibliography: (in Polish)

Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji problem i diagnozowanie, Harmonia, Gdańsk 2004.

Bogdanowicz M., Uczeń z dysleksją w szkole, Operton, Gdynia 2005. Werning R., Lutje-Klose B.,

Pedagogika trudności w uczeniu się, GWP, Gdańsk 2009.

Błachino K., Wybrane zagadnienia z metodyki i logoterapii i podręczny słownik terminów specjalistycznych używanych w logopedii,

Warszawa 1989.

Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w szkole: poradnik dla nauczycieli, WSiP, Warszawa 1998.

Kaja B., Zarys terapii dziecka: metody psychologicznej i pedagogicznej pomocy wspomagającej rozwój dziecka, Wyd. Akademii Bydgoskiej,

Bydgoszcz 2001.

Jastrzębowska G., Logopedia: pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki, Opole 1999.

Spionek H., Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne, Warszawa 1985.

Zakrzewska B., Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, WSiP, Warszawa 1996.

Tomczak J, Ziętara R., Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2005.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Ma opanowane podstawowe pojęcia. Potrafi dobrać i zastosować odpowiednie do deficytów metody i zadania korygujące i kompensujące. Potrafi zbudować indywidualny program terapeutyczny i arkusz ewaluacyjny .

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Obecność i aktywność na zajęciach. Umiejętność budowania, korygowania i oceniania programó korekcyjno-kompensacyjnych.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)