Methodology of Revalidate Work with the Deaf and Hard-of-Hearing
General data
Course ID: | WNP-PE-MNSŁ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of Revalidate Work with the Deaf and Hard-of-Hearing |
Name in Polish: | Metodyka pracy rewalidacyjnej z niesłyszącymi i słabo słyszącymi |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Student poznaje definicje i charakterystykę osoby z wadą słuchu, a także metody wspierania dzieci z wadą słuchu na poziomie wczesnej opieki, a także metody rewalidacyjne stosowane w przedszkolu i szkole podczas zajęć indywidualnych i zespołowych. |
Full description: |
(in Polish) Student poznaje: - pojęcie niedosłuchu i głuchoty,charakterystykę osoby z wadą słuchu - przyczyny, stopnie uszkodzenia słuchu, rodzaje wady słuchu. - znaczenie wczesnej interwencji dla rozwoju dziecka z wadą słuchu. - metody diagnozowania dzieci z uszkodzonym narządem słuchu i posiada umiejętność wykorzystania wyników diagnozy w praktyce pedagogicznej. - możliwości i ograniczenia osób z wadą słuchu. - metody usprawniania osób z wadą słuchu. - metody porozumiewania się osób z wadą słuchu. - rys historyczny-rozwój form kształcenia dzieci z wadą słuchu na terenie Europy i Polski. Godziny kontaktowe podczas ćwiczeń 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie się do egzaminu 15 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura zalecana: K.Bieńkowska, K.Wereszka (red.): Tradycja, teraźniejszość i perspektywy w polskiej surdopedagogice,Wyd. SW im.Bogdana Jońskiego, Warszawa 2014 Y. Csanyi: Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. PKA, Warszawa 1995; A. Löwe: Każde dziecko może nauczyć się słyszeć i mówić. Media Rodzina, Poznań 1999; U. Eckert: Pedagogika niesłyszących i niedosłyszacych-surdopedagogika, [w:] W. Dykcik (red.): Pedagogika specjalna, Poznań 2009, U. Eckert, A. Stecewicz: Rewalidacja małego dziecka z wadą słuchu w rodzinie.PZG, Szczecin 2002; O. Perier: Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. WSiP, Warszawa 1992; B. Szczepankowski: Niesłyszący-głusi-głuchoniemi, WSiP, Warszawa 1999; K. Wereszka: Audiologia pedagogiczna - uwarunkowania zaburzeń i oceny słuchu małego dziecka,[w:] R. Piotrowicz (red.) Interdyscyplinarne uwarunkowania rozwoju małego dziecka. Wybrane zagadnienia. Wyd. APS, Warszawa 2014 E.Woźnicka: Tożsamość społeczno-kulturowa głuchych. PZG, Łódź 2007 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student definiuje terminologię surdopedagogiczną i charakteryzuje osoby z wadą słuchu ze względu na typ, stopień, przyczynę i czas uszkodzenia słuchu Wskazuje podstawowe koncepcje dotyczące wczesnej, wielospecjalistycznej diagnozy i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z wada słuchu Opisuje metody diagnozowania i wspomagania rozwoju oraz wskazuje sposoby oceny postępów w rewalidacji dziecka z wadą słuchu Potrafi wykorzystując właściwe kryteria ocenić poziom funkcjonowania psychofizycznego dziecka z wadą słuchu Sporządza w oparciu o diagnozę wstępną plan zajęć rewalidacyjnych dla dziecka z wadą słuchu Potrafi właściwie dokonać analizy metod rewalidacyjnych i dobrać właściwą do potrzeb i możliwości dziecka z wadą słuchu Jest zdolny do przyjęcia odpowiedzialności za przygotowanie i prowadzenie zajęć rewalidacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu Dba o właściwe relacje z rodzicami dziecka z wadą słuchu w procesie terapii |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) ocena ciągła-aktywność podczas zajęć,projekt (scenariusz zajęć), kolokwium zaliczeniowe |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.