Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of Revalidate Work with the Deaf and Hard-of-Hearing

General data

Course ID: WNP-PE-MNSŁ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methodology of Revalidate Work with the Deaf and Hard-of-Hearing
Name in Polish: Metodyka pracy rewalidacyjnej z niesłyszącymi i słabo słyszącymi
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Student poznaje definicje i charakterystykę osoby z wadą słuchu, a także metody wspierania dzieci z wadą słuchu na poziomie wczesnej opieki, a także metody rewalidacyjne stosowane w przedszkolu i szkole podczas zajęć indywidualnych i zespołowych.

Full description: (in Polish)

Student poznaje:

- pojęcie niedosłuchu i głuchoty,charakterystykę osoby z wadą słuchu - przyczyny, stopnie uszkodzenia słuchu, rodzaje wady słuchu.

- znaczenie wczesnej interwencji dla rozwoju dziecka z wadą słuchu.

- metody diagnozowania dzieci z uszkodzonym narządem słuchu i posiada umiejętność wykorzystania wyników diagnozy w praktyce pedagogicznej.

- możliwości i ograniczenia osób z wadą słuchu.

- metody usprawniania osób z wadą słuchu.

- metody porozumiewania się osób z wadą słuchu.

- rys historyczny-rozwój form kształcenia dzieci z wadą słuchu na terenie Europy i Polski.

Godziny kontaktowe podczas ćwiczeń 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie się do egzaminu 15

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 3

Bibliography: (in Polish)

Literatura zalecana:

K.Bieńkowska, K.Wereszka (red.): Tradycja, teraźniejszość i perspektywy w polskiej surdopedagogice,Wyd. SW im.Bogdana Jońskiego, Warszawa 2014

Y. Csanyi: Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. PKA, Warszawa 1995;

A. Löwe: Każde dziecko może nauczyć się słyszeć i mówić. Media Rodzina, Poznań 1999;

U. Eckert: Pedagogika niesłyszących i niedosłyszacych-surdopedagogika, [w:] W. Dykcik (red.): Pedagogika specjalna, Poznań 2009,

U. Eckert, A. Stecewicz: Rewalidacja małego dziecka z wadą słuchu w rodzinie.PZG, Szczecin 2002;

O. Perier: Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. WSiP, Warszawa 1992;

B. Szczepankowski: Niesłyszący-głusi-głuchoniemi, WSiP, Warszawa 1999;

K. Wereszka: Audiologia pedagogiczna - uwarunkowania zaburzeń i oceny słuchu małego dziecka,[w:] R. Piotrowicz (red.) Interdyscyplinarne uwarunkowania rozwoju małego dziecka. Wybrane zagadnienia. Wyd. APS, Warszawa 2014

E.Woźnicka: Tożsamość społeczno-kulturowa głuchych. PZG, Łódź 2007

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student definiuje terminologię surdopedagogiczną i charakteryzuje osoby z wadą słuchu ze względu na typ, stopień, przyczynę i czas uszkodzenia słuchu

Wskazuje podstawowe koncepcje dotyczące wczesnej, wielospecjalistycznej diagnozy i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z wada słuchu

Opisuje metody diagnozowania i wspomagania rozwoju oraz wskazuje sposoby oceny postępów w rewalidacji dziecka z wadą słuchu

Potrafi wykorzystując właściwe kryteria ocenić poziom funkcjonowania psychofizycznego dziecka z wadą słuchu

Sporządza w oparciu o diagnozę wstępną plan zajęć rewalidacyjnych dla dziecka z wadą słuchu

Potrafi właściwie dokonać analizy metod rewalidacyjnych i dobrać właściwą do potrzeb i możliwości dziecka z wadą słuchu

Jest zdolny do przyjęcia odpowiedzialności za przygotowanie i prowadzenie zajęć rewalidacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu

Dba o właściwe relacje z rodzicami dziecka z wadą słuchu w procesie terapii

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

ocena ciągła-aktywność podczas zajęć,projekt (scenariusz zajęć), kolokwium zaliczeniowe

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)