Methodology of Corrective and Compensatory Classes for Children with Special Educational Needs
General data
Course ID: | WNP-PE-MPE |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of Corrective and Compensatory Classes for Children with Special Educational Needs |
Name in Polish: | Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Pojęcie "specjalne potrzeby edukacyjne" traktujemy dwoiście - w odniesieniu do dzieci z trudnościami szkolnymi oraz w stosunku do dzieci ponad przeciętnie zdolnych. |
Full description: |
(in Polish) Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych: - uczeń z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, - uczeń niepełnosprawny, - uczeń niedostosowany społecznie oraz uczeń ponadprzeciętnie uzdolniony. Zasady pracy z uczniem o obniżonych możliwosciach edukacyjnych oraz z uczniem zdolnym. Dostosowywanie wymagań i elastyczność w ocenianiu. Uczeń z upośledzeniem umysłowym - sposoby postępowania i formy pomocy. Zasady i metody pracy z dzieckiem uzdolnionym. |
Bibliography: |
(in Polish) • Simm M., Sytuacja wychowawcza w gimnazjach, „Wychowawca” 2002/10 • Żebrowski J..,Psychospołeczne skutki przemocy i agresji w szkole w Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej, p.red. Płukisa A., Toruń 1998 • T. Wolańczyk, A. Kołakowski, M. Skotnicka Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci, Lublin 1999 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza P_TW2_01 Zna terminologię stosowaną w pracy korekcyjno-kompensacyjnej z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. P_TW2_02 Posiada ugruntowaną wiedzę teoretyczną i wykorzystuje ją w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. P_TW2_03 Ma uporzadkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu diagnozowania, orzekania i terapii w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Umiejętności K_U01 Potrafi zastosować posiadaną wiedzę do wykonywania zadań i rozwiazywania problemów. K_U02 Porzadkuje, klasyfikuje i tworzy indywidualne programy pracy . Kompetencje K_K02 Posiadł zdolność stosoweania wiedzy, wykazuje odpowiedzialność oraz ma świadomość wagi prowadzonych działąń. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wykład z elementami konwersatorium; metoda sytuacyjna. Studium przypadku. Referat, prezeentacja multimedialna. Udział w zajęciach, test ze znajomości literatury przedmiotu. Aktywność na zajęciach. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.