Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of Corrective and Compensatory Classes for Children with Special Educational Needs

General data

Course ID: WNP-PE-MPE
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methodology of Corrective and Compensatory Classes for Children with Special Educational Needs
Name in Polish: Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Pojęcie "specjalne potrzeby edukacyjne" traktujemy dwoiście - w odniesieniu do dzieci z trudnościami szkolnymi oraz w stosunku do dzieci ponad przeciętnie zdolnych.

Full description: (in Polish)

Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych: - uczeń z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, - uczeń niepełnosprawny, - uczeń niedostosowany społecznie oraz uczeń ponadprzeciętnie uzdolniony. Zasady pracy z uczniem o obniżonych możliwosciach edukacyjnych oraz z uczniem zdolnym. Dostosowywanie wymagań i elastyczność w ocenianiu. Uczeń z upośledzeniem umysłowym - sposoby postępowania i formy pomocy. Zasady i metody pracy z dzieckiem uzdolnionym.

Bibliography: (in Polish)

• Simm M., Sytuacja wychowawcza w gimnazjach,

„Wychowawca” 2002/10

• Żebrowski J..,Psychospołeczne skutki przemocy

i agresji w szkole w Przemoc dzieci i młodzieży

w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej,

p.red. Płukisa A., Toruń 1998

• T. Wolańczyk, A. Kołakowski, M. Skotnicka

Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci, Lublin 1999

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza

P_TW2_01 Zna terminologię stosowaną w pracy korekcyjno-kompensacyjnej z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

P_TW2_02 Posiada ugruntowaną wiedzę teoretyczną i wykorzystuje ją w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

P_TW2_03 Ma uporzadkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu diagnozowania, orzekania i terapii w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Umiejętności

K_U01 Potrafi zastosować posiadaną wiedzę do wykonywania zadań i rozwiazywania problemów.

K_U02 Porzadkuje, klasyfikuje i tworzy indywidualne programy pracy .

Kompetencje

K_K02 Posiadł zdolność stosoweania wiedzy, wykazuje odpowiedzialność oraz ma świadomość wagi prowadzonych działąń.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wykład z elementami konwersatorium; metoda sytuacyjna. Studium przypadku.

Referat, prezeentacja multimedialna.

Udział w zajęciach, test ze znajomości literatury przedmiotu. Aktywność na zajęciach.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)