Methodology of working with a gifted child
General data
Course ID: | WNP-PE-MPZDZ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of working with a gifted child |
Name in Polish: | Metodyka pracy z dzieckiem zdolnym |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
1.00
(depends on study program)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia: NP2_W11, NP2_W05, NP2_U08, NP2_U11, NP2_K05, NP2_K12 |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką rozpoznawania uzdolnień i zainteresowań dzieci i młodzieży oraz możliwościami szkolnego i pozaszkolnego wspierania rozwoju uczniów zdolnych, a w szczególności z metodami i formami pracy z uczniami zdolnymi stosowanymi w podejściu wzbogacania i przyspieszania. |
Full description: |
(in Polish) Uczeń zdolny, uzdolniony, utalentowany i podwójnie wyjatkowy- rozważania terminologiczne i podstawy diagnozy Czynniki wspomagające i utrudniające rozwój wybitnych zdolności Metody i formy pracy stosowane w podejściu wzbogacania w edukacji uczniów zdolnych Metody i formy pracy stosowane w podejściu przyspieszania w edukacji uczniów zdolnych Krajowe stowarzyszenia i programy wspierające uczniów zdolnych Dobór metod pracy i planowanie działań na rzecz wspierania zdolności i zainteresowań ucznia |
Bibliography: |
(in Polish) LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Boraczyńska, M., Dzierzgowska, I., Pasiuch, L., Łysak, K., Sadzińska, B. (2012), Uczeń zdolny - metody pracy, Warszawa: Wydawnictwo Raabe. Hłobił, E. (2010), Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Limont, W. (2010), Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować, Gdańsk: GWP Łaszczyk, J., Jabłonowska, M. (2009), Zdolności i twórczość jako perspektywa współczesnej edukacji, Warszawa: Wydawnictwo Universitas Rediviva. Smith, D. D. (2009), Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki cz.2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Wydawnictwo APS. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) NP2_W05 Zna i rozumie teoretyczne i metodyczne podstawy pracy z uczniem zdolnym NP2_U08 Planuje twórcze i innowacyjne działania na rzecz wspierania i rozwoju zainteresowań oraz zdolności ucznia NP2_U11 Wybiera i wykorzystuje odpowiednie metody pracy z uczniem zdolnym uwzględniając jego indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne NP2_K05 Prezentuje aktywną i profesjonalną postawę w zakresie zdobywania nowej wiedzy i umiejętności NP2_K12 Dostrzega konsekwencje edukacyjne posiadania wybitnych zdolności oraz znaczenie projektowania działań służących wpieraniu rozwoju dziecka zdolnego i uzdolnionego NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe ćwiczenia 15h Przygotowanie się do zajęć, lektury 10h Przygotowanie się do kolokwium 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kolokwium pisemne (pytania zamknięte i otwarte) punktacja: 16-15 p. - ocena: bardzo dobry (5) 14 p. - ocena: dobry plus (4.5) 13-12 p. - ocena: dobry (4) 11 p. - ocena: dostateczny plus (3,5) 10-9- p. - ocena: dostateczny (3) |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours, 15 places
|
|
Coordinators: | Kamil Kuracki | |
Group instructors: | Kamil Kuracki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.