Metody rekrutacji i selekcji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-MREK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody rekrutacji i selekcji |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | P_WD2_03 P_WD2_08 P_UD2_01 P_KD2_01 P_KD2_05 |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z wyzwaniami współczesnego rynku pracy, w tym dotyczącymi obszaru rekrutacji i selekcji oraz rozwinięcie umiejętności: aktywnego poszukiwania zatrudnienia, zaprojektowania dokumentów aplikacyjnych z wykorzystaniem technologicznych narzędzi, a także umiejętności samooceny i odpowiedniej autoprezentacji. |
Pełny opis: |
1. Przemiany pracy ludzkiej oraz karier zawodowych a współczesny proces rekrutacji. Wprowadzenie w problematykę zajęć - 2 godz. 2. Klasyczne oraz nowoczesne metody rekrutacji. Rekrutacja w social media, rekrutacje z wykorzystaniem gier - 4 godz. 3. Znaczenie odpowiedniej autoprezentacji w procesie rekrutacji i selekcji. Wybrane problemy - 4 godz. 4. Rekrutacja młodych talentów: przykłady innowacyjnych narzędzi wykorzystywanych w aplikacji na stanowiska - 3 godz. 5. Wyzwania w obszarze rekrutacji i selekcji. Trudności pracodawców z pozyskiwaniem kandydatów do pracy - 2 godz. |
Literatura: |
1. Armstrong M., Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa 2010. 2. Borkowska S., Kowalski J., Rola ZZL w kreowaniu innowacyjności organizacji, Warszawa 2010. 3. Kostera M., Zarządzanie personelem, Warszawa 2010. 4. Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie, procesy, metody, Warszawa 2013. 5. Suchar M., Modele karier. Przewidywanie następnego kroku, Warszawa 2010. Proponowana literatura dodatkowa: 1. Kryńska E. (red.), Elastyczne formy zatrudnienia i organizacji pracy a popyt na pracę w Polsce, Warszawa 2003. 2. Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 2004. 3. Mckay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gadańsk 2005. 4. Sekuła Z., Planowanie zatrudnienia, Kraków 2001. 5. Wood R., Payne T., Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach, Kraków 2006. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
WIEDZA: Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, a w szczególności instytucjach rynku pracy, ośrodkach szkoleniowych, instytucjach samorządowych i pozarządowych realizujących zakres ustawicznej edukacji zawodowej. Student zna terminologię używaną w pedagogice, w szczególności na poziomie rozszerzonym z zakresu pedagogiki pracy, doradztwa zawodowego, diagnozy i analizy rynku pracy, zarządzania zasobami ludzkimi. UMIEJĘTNOŚCI: Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, nazywania, rejestrowania i monitorowania informacji na temat problemów edukacyjno - społecznych. KOMPETENCJE: Student posiada pogłębioną świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w zakresie specjalności. Student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej, samodoskonalenia, podejmowania różnych ról związanych z rynkiem pracy i placówkami oświatowymi, w tym dla dorosłych, poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania problemów edukacyjno - społecznych w skali lokalnej i makrospołecznej. Planowany godzinowy nakład pracy (rozliczenie punktów ECTS): 3 punkty ECTS razy 25 godzin pracy - godziny kontaktowe - konwersatoria -15h - przygotowanie się do zajęć, lektury - 30h - przygotowanie projektu - 25h - udział w konsultacjach (także zdalnych) - 5h |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie studiów - Projekt studencki, samodzielnie wykonany w konsultacji z prowadzącym zajęcia (P_WD2_03,P_WD2_08, P_UD2_01, P_KD2_01, P_KD2_05); Przygotowanie sprofilowanej oraz niestandardowej dokumentacji i/lub prezentacji aplikacyjnej, wyróżniającej doświadczenie oraz kompetencje kandydata istotne dla wybranego zawodu. - Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest także aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym udział w pracach zespołowych realizowanych podczas spotkań (P_WD2_03, P_WD2_08, P_UD2_01, P_KD2_01, P_KD2_05). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.