Methodology of the Child Development Creativity
General data
Course ID: | WNP-PE-MRK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of the Child Development Creativity |
Name in Polish: | Metodyka rozwijania kreatywności dziecka |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest poznanie współczesnych koncepcji twórczości, a także zapoznanie studentów z różnymi metodami, narzędziami pomocnymi w kształtowaniu kreatywności dziecka. Przedstawienie różnych form zabaw, ćwiczeń związanych z twórczym myśleniem. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe: Myślenie kreatywne, myślenie twórcze; Współczesne koncepcje twórczości; Metody aktywizujące w procesie nauczania- uczenia się; Techniki i metody rozwijania twórczych zdolności; Metody kreatywnej pracy z dziećmi; Zabawy ruchowe; Strategie rozwijania kreatywności dziecka; Zajęcia plastyczne jako forma pobudzania kreatywności; arteterapia; Drama jako metoda rozwijania wyobraźni i wrażliwości; Bajkoterapia Nauczyciel- rozpoznawanie cech inteligencji i myślenia twórczego |
Bibliography: |
(in Polish) Bieluga K., Nauczycielskie rozpoznawanie cech inteligencji i myślenia twórczego, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2003 Bowkett, S. (2000), Wyobraź sobie, że… ćwiczenia rozwijające myślenie twórcze uczniów. Warszawa: WSiP. Dobrołowicz, Witold ; Gralewski, Jacek, Kreatywność : nowe aspekty poznawcze i praktyczne; Wszechnica Polska - Szkoła Wyższa Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, Warszawa 2005 Gajda, A. (2011). Praca z bajką metodą dramy w edukacji elementarnej. [w:] M. Kołodziejski, M. Szymańska (red.) Edukacja artystyczna jako twórcza. Perspektywy - Dylematy - Inspiracje.: Płock: Wydawnictwo Naukowe PWSZ Dziedzic, A, Drama a wychowanie, CODN, Warszawa, 2000 Jąder, M. Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Impuls, Kraków, 2010 Nęcka E., (2004), Twórczość, W: Strelau J. (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. T.2., Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Nęcka, E. (2001), Psychologia twórczości, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student wie, umie, potrafi: scharakteryzować współczesne koncepcje twórczości; wie czym jest myślenie twórcze i zna metody jak je rozwijać; umie wymienić, scharakteryzować i przeprowadzić zajęcia wykorzystując różne zabawy rozwijające myślenie twórcze; Potrafi scharakteryzować i wymienić różne metody kreatywnej pracy z dziećmi; Student jest przygotowany do aktywnej pracy z dziećmi w celu rozwijania ich myślenia twórczego i kreatywności; |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody dydaktyczne: prezentacja multimedialna, praca grupowa, zabawy twórcze, dyskusja, obecność na zajęciach Warunek zaliczenia przedmiotu: Aktywne uczestnictwo w zajęciach Kolokwium pisemne Student na ocenę: 3- umie wymienić współczesne koncepcje twórczości, potrafi wymienić metody i techniki rozwijania twórczych zdolności, wie na czym polega kreatywna praca z dziećmi 3+- umie wymienić współczesne koncepcje twórczości, potrafi wymienić i częściowo scharakteryzować metody i techniki rozwijania twórczych zdolności, wie na czym polega kreatywna praca z dziećmi; 4- umie wymienić i scharakteryzować współczesne koncepcje twórczości, potrafi wymienić i opisać metody i techniki rozwijania twórczych zdolności, wie na czym polega kreatywna praca z dziećmi 4+- umie wymienić i scharakteryzować współczesne koncepcje twórczości, potrafi wymienić i opisać metody i techniki rozwijania twórczych zdolności, wie na czym polega kreatywna praca z dziećmi, chętnie korzysta z różnych źródeł przy tworzeniu metod pracy dla rozwijania kreatywności dzieci 5- umie wymienić i scharakteryzować współczesne koncepcje twórczości, potrafi wymienić i opisać metody i techniki rozwijania twórczych zdolności, wie na czym polega kreatywna praca z dziećmi, chętnie korzysta z różnych źródeł przy tworzeniu metod pracy dla rozwijania kreatywności dzieci, jest świadom aktywnej pracy z dziećmi w celu rozwijania ich myślenia twórczego i kreatywności |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.