Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of the Child Development Creativity

General data

Course ID: WNP-PE-MRK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methodology of the Child Development Creativity
Name in Polish: Metodyka rozwijania kreatywności dziecka
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest poznanie współczesnych koncepcji twórczości, a także zapoznanie studentów z różnymi metodami, narzędziami pomocnymi w kształtowaniu kreatywności dziecka. Przedstawienie różnych form zabaw, ćwiczeń związanych z twórczym myśleniem.

Full description: (in Polish)

Treści programowe:

Myślenie kreatywne, myślenie twórcze;

Współczesne koncepcje twórczości;

Metody aktywizujące w procesie nauczania- uczenia się;

Techniki i metody rozwijania twórczych zdolności;

Metody kreatywnej pracy z dziećmi;

Zabawy ruchowe;

Strategie rozwijania kreatywności dziecka;

Zajęcia plastyczne jako forma pobudzania kreatywności; arteterapia;

Drama jako metoda rozwijania wyobraźni i wrażliwości;

Bajkoterapia

Nauczyciel- rozpoznawanie cech inteligencji i myślenia twórczego

Bibliography: (in Polish)

Bieluga K., Nauczycielskie rozpoznawanie cech inteligencji i myślenia twórczego, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2003

Bowkett, S. (2000), Wyobraź sobie, że… ćwiczenia rozwijające myślenie twórcze uczniów. Warszawa: WSiP.

Dobrołowicz, Witold ; Gralewski, Jacek, Kreatywność : nowe aspekty poznawcze i praktyczne; Wszechnica Polska - Szkoła Wyższa Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, Warszawa 2005

Gajda, A. (2011). Praca z bajką metodą dramy w edukacji elementarnej. [w:] M. Kołodziejski, M. Szymańska (red.) Edukacja artystyczna jako twórcza. Perspektywy - Dylematy - Inspiracje.: Płock: Wydawnictwo Naukowe PWSZ

Dziedzic, A, Drama a wychowanie, CODN, Warszawa, 2000

Jąder, M. Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Impuls, Kraków, 2010

Nęcka E., (2004), Twórczość, W: Strelau J. (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. T.2., Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Nęcka, E. (2001), Psychologia twórczości, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student wie, umie, potrafi:

scharakteryzować współczesne koncepcje twórczości; wie czym jest myślenie twórcze i zna metody jak je rozwijać; umie wymienić, scharakteryzować i przeprowadzić zajęcia wykorzystując różne zabawy rozwijające myślenie twórcze; Potrafi scharakteryzować i wymienić różne metody kreatywnej pracy z dziećmi;

Student jest przygotowany do aktywnej pracy z dziećmi w celu rozwijania ich myślenia twórczego i kreatywności;

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody dydaktyczne:

prezentacja multimedialna,

praca grupowa,

zabawy twórcze,

dyskusja,

obecność na zajęciach

Warunek zaliczenia przedmiotu:

Aktywne uczestnictwo w zajęciach

Kolokwium pisemne

Student na ocenę:

3- umie wymienić współczesne koncepcje twórczości, potrafi wymienić metody i techniki rozwijania twórczych zdolności, wie na czym polega kreatywna praca z dziećmi

3+- umie wymienić współczesne koncepcje twórczości, potrafi wymienić i częściowo scharakteryzować metody i techniki rozwijania twórczych zdolności, wie na czym polega kreatywna praca z dziećmi;

4- umie wymienić i scharakteryzować współczesne koncepcje twórczości, potrafi wymienić i opisać metody i techniki rozwijania twórczych zdolności, wie na czym polega kreatywna praca z dziećmi

4+- umie wymienić i scharakteryzować współczesne koncepcje twórczości, potrafi wymienić i opisać metody i techniki rozwijania twórczych zdolności, wie na czym polega kreatywna praca z dziećmi, chętnie korzysta z różnych źródeł przy tworzeniu metod pracy dla rozwijania kreatywności dzieci

5- umie wymienić i scharakteryzować współczesne koncepcje twórczości, potrafi wymienić i opisać metody i techniki rozwijania twórczych zdolności, wie na czym polega kreatywna praca z dziećmi, chętnie korzysta z różnych źródeł przy tworzeniu metod pracy dla rozwijania kreatywności dzieci, jest świadom aktywnej pracy z dziećmi w celu rozwijania ich myślenia twórczego i kreatywności

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)